Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.
Назва звіту
|
Надані рекомендації
|
Статус виконання
|
---|---|---|
Системний звіт «Актуальні проблеми бізнесу у митній сфері» |
Розробити проект урядового законопроекту про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення шляхом доповнення глави 12 Кодексу України про адміністративні правопорушення («Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності») статтею, якою врегулювати питання адміністративної відповідальності посадових (службових) осіб митних органів за порушення ними митного законодавства, а також надати право на складання протоколів про зазначені правопорушення центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності. Мінфін |
В процесі виконання
— коментарі:
1.До Плану заходів з реформування та розвитку системи органів, що реалізують митну політику (затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.05.2020 року №569-р) (далі – «План Заходів») включено, зокрема, пункт 21. Строки виконання - III квартал 2020 року. Індикатор виконання: система застосовується, приймаються відповідні організаційно-розпорядчі документи Держмитслужби. 2.Крім того, за участі Ради розробляється законопроект про доповнення Кодексу України про адміністративні правопорушення відповідною нормою. На даний час формулювання проекту норми передбачає, що в разі, якщо посадова особа допускає порушення, невиконання або неналежне виконання посадових обов’язків, що призвели до прийняття незаконних рішень за результатами перевірки (рішень, які визнані судом протиправними та скасовані), то така особа притягається до адміністративної відповідальності.
|
З метою (1) винесення дій, подібних за своєю сутністю до обшуку, за межі процедури митного огляду; та (2) звуження повноважень правоохоронних органів щодо ініціативи вимагати від митних органів проведення таких дій, - підготувати урядовий законопроект про внесення змін до частини 2 статті 325 Митного кодексу України, який би чітко встановив, що правоохоронні органи не мають права вимагати від осіб, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України, проведення операцій, передбачених частиною першою цієї статті (а саме навантаження, вивантаження, перевантаження, усунення пошкоджень упаковки, розпакування, упакування, перепакування, зважування та визначення інших істотних характеристик товарів, що перебувають під митним контролем, взяття проб та зразків таких товарів, зміну ідентифікаційних знаків чи маркування на цих товарах або їх упаковці, транспортних засобах комерційного призначення, а також заміну транспортного засобу комерційного призначення). При цьому, у чинній редакції залишити положення щодо відповідної ініціативи органів доходів і зборів Мінфін |
В процесі виконання
|
|
Системний звіт «Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації» |
Мін'юсту запровадити систему оповіщення учасників юридичної особи або їх представників (шляхом направлення повідомлень на електронну пошту та, в якості додаткової адміністративної послуги, смс-повідомлень) про надходження до державних реєстраторів заяв на проведення реєстраційних дій стосовно такої юридичної особи та/або її відокремленого підрозділу Мін’юст |
В процесі виконання
— коментарі:
В кінці січня 2020 року Рада запропонувала Мінюсту включити цю рекомендацію до Плану реалізації державної політики для досягнення Цілі 12.1 “Люди захищені від шахрайства та введення в оману щодо юридично значущої інформації (про права на нерухомість, транспортні засоби, корпоративні права та інші вартісні об’єкти)” Програми діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Верховної Ради України від 04 жовтня 2019 року № 188. 02 липня 2020 року у Верховній Раді зареєстровано Проект Закону №3774 про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму протидії рейдерству (http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=69335), яким передбачається, серед іншого, внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" шляхом доповнення частини 1 статті 8 Закону пунктом 4-1, а саме: "Стаття 8. Портал електронних сервісів 1. Портал електронних сервісів забезпечує: […] 4-1) інформування в режимі реального часу засновників (учасників) юридичних осіб, керівника юридичної особи засобами телекомунікаційного зв’язку (за наявності інформації про здійснення зв’язку з такими особами в Єдиному держаному реєстрі) про факт подання (прийому) документів для проведення реєстраційних дій щодо такої юридичної особи та про факт приведення реєстраційних дій з повідомленням відповідних актуальних відомостей з Єдиного державного реєстру
|
Внести зміни до Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 359/5 від 09 лютого 2016 року, згідно з якими: 1) зобов'язати державних реєстраторів, у випадку внесення до ЄДР змін про право власності на корпоративні права, перевіряти дані ДРОРМ на наявність відповідних обтяжень цих корпоративних прав; 2) у випадку наявності обтяжень, які забороняють перехід права власності на корпоративні права – відмовляти у вчинені відповідних реєстраційних дій на підставі пункту 5 частини першої статті 28 Закону № 755-IV. Мін’юст |
В процесі виконання
— коментарі:
2 листопада 2019 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності» №159-IX від 03.10.2019 року («Антирейдерський Закон 2»).
|
|
Мін’юст |
В процесі виконання
— коментарі:
Міністерство юстиції співпрацює з Нотаріальною палатою України з цього питання.
|
|
Мін’юст |
В процесі виконання
— коментарі:
На обговоренні у Мінюсті
|
|
Мін’юст |
В процесі виконання
— коментарі:
В процесі розробки змін до відповідних нормативно-правових актів, у зв'язку із запровадженням "електронного нотаріату".
|
|
Мін’юст |
В процесі виконання
— коментарі:
Хоча відповідно до ст. 11 Закону України "Про запобігання корупції" протидія ризикам рейдерства не належить до повноважень НАЗК, на 2018 рік НАЗК спільно з проектом "Прозорість та доброчесність публічного сектору" Програми розвитку ООН запланувало проведення 5 круглих столів з метою обговорення проблемних питань, які виникають у представників бізнесу під час реалізації антикорупційних програм.
|
|
Системний звіт «Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади» |
Розробити проект внесення змін до Закону України "Про охорону атмосферного повітря" з метою забезпечення визначення в спеціальному законі переліку і вимог до документів, які суб'єкту господарювання необхідно подати для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. Мін’юст |
В процесі виконання
— коментарі:
Мінприроди повідомило, що рекомендацію враховано при опрацюванні законопроекту, підготовленого МЕРТ, який спрямовано на удосконалення процедур видачі документів дозвільного характеру та встановлення у спеціальних законах, якими регулюється видача дозволів, основних вимог, визначених законами України "Про адміністративні послуги" та "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
|
Підготувати зміни до ст. 53-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення з метою забезпечення притягнення посадових осіб до відповідальності, пропорційної тяжкості вчиненого правопорушення (як у випадку порушення термінів погодження та затвердження документації із землеустрою, так і в разі порушення термінів розгляду заяви про отримання дозволу на розробку проекту землеустрою). Мін’юст |
В процесі виконання
|
|
Забезпечити прийняття змін до Постанови Кабінету Міністрів України № 284 від 19 квітня 1993 року з метою визначення – чіткого і вичерпного переліку підстав для відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам;– регламентованого порядку розгляду заяви про визначення розмірів шкоди;– строків розгляду заяви про визначення розмірів збитків та прийняття відповідного рішення. Мін’юст |
В процесі виконання
— коментарі:
п. 153 оновленого Плану дерегуляції на 2020 рік, затверджений розпорядженням КМУ від 4 грудня 2019 р. № 1413-р із змінами внесеними КМУ 08.12.2020 Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 р. № 284 і від 11 жовтня 2002 р. № 1531» розроблено та направлено на погодження до заінтересованих органів виконавчої влади (Мінфін, Мінзахистдовкілля, Держгеокадастр), а також для проведення правової експертизи до Міністерства юстиції України. Також проект постанови направлено на погодження до Державної регуляторної служби
|