You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системний звіт «Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації»

У відповідності до пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України № 509 від 12 липня 2017 року розробити та затвердити протоколи з визначенням структури та формату інформаційних файлів, що передаються та приймаються в порядку інформаційної взаємодії інформаційних систем Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру. Відповідні протоколи, серед іншого, повинні бути спрямовані на створення технічних можливостей для надання державному кадастровому реєстратору інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та внесення відомостей про власників та/або користувачів земельної ділянки до даних Державного земельного кадастру.

КМУ
Мін’юст
Держгеокадастр

Виконано
— коментарі: Інформаційна взаємодія почала повною мірою функціонувати з середини листопада 2017 року.З практичної точки зору це означає, зокрема, що тепер кадастрові реєстратори нарешті отримують технічну можливість брати інформацію про права власності або оренду щодо конкретної ділянки через прямий доступ до Реєстру прав. Крім того, коли державний реєстратор вносить певні зміни в Реєстр прав, дані відповідної земельної ділянки автоматично синхронізуються з Земельним кадастром.
Мін'юсту посилити зусилля спрямовані на інформування професійного середовища та громадськості про статус та обсяг повноважень постійно діючих комісій з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації.

Мін’юст

Виконано
— коментарі: На сайті Мін'юсту розміщена наявна окрема сторінка, яка описує діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Мін'юсту, керівництвом Міністерства здійснюється постійне інформування громадськості проходить шляхом здійснення виступів в ЗМІ, а також розміщення звернень в соціальних мережах, така сама робота проводиться керівництвом головних територіальних управлінь юстиції в областях, м. Києві

Мін'юсту виключити можливість вчинення реєстраційних дій з порушенням територіальності.

Мін’юст

Виконано
— коментарі: 2 листопада 2019 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності» №159-IX від 03.10.2019 року («Антирейдерський Закон 2»), яким було запроваджено зміни щодо принципу територіальності
Мін'юсту забезпечити оприлюднення результатів камеральних перевірок державних реєстраторів.

Мін’юст

Виконано
— коментарі: З серпня 2017 року Мін’юст на офіційному сайті почав публікувати прізвища реєстраторів і нотаріусів, яким анульовано або обмежено доступ до державних реєстрів із зазначенням терміну такого обмеження.https://minjust.gov.ua/spysok-der-reest-ta-not

Мін'юсту ініціювати внесення змін до Єдиного реєстру нотаріусів, які б передбачали оприлюднення інформації стосовно нотаріусів, яким заблоковано/ анульовано доступ до державних реєстрів.

Мін’юст

Виконано
— коментарі: Департаментом нотаріату та державної реєстрації Мін’юсту публікується та регулярно оновлюється Список державних реєстраторів та нотаріусів, яким анульовано доступ до державних реєстрів, на веб-сайті Мін’юсту за посиланням: https://minjust.gov.ua/spysok-der-reest-ta-not
Мін'юсту розробити узагальнені роз'яснення для державних реєстраторів, з метою мінімізації допущення типових помилок, які допускаються ними під час вчинення реєстраційних дій.

Мін’юст

Виконано
— коментарі: За результатом спільної роботи Міністерства юстиції України та Нотаріальної палати України розроблено узагальнення "Типові помилки, які виникають під час державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", яке презентовано 06.12.2017 за участю представників Міністерства та Нотаріальної палати України.
Включити до законопроекту № 6232 положення про: -внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України, які будуть передбачати, що предметом позовних вимог в адміністративному судочинстві не можуть бути вимоги про скасування чи анулювання реєстраційних записів в державних реєстрах, якщо виконання прийнятого у справі рішення буде мати безпосереднім наслідком виникнення, зміну чи припинення речових прав чи обтяжень

ВРУ
Адміністрація ПУ

Виконано
— коментарі: Згідно з частиною третьою статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 07 січня 2018 року, адміністративні суди не розглядають позовні вимоги, які є похідними від вимог у приватно-правовому спорі і заявлені разом з ними, якщо цей спір підлягає розгляду в порядку іншого, ніж адміністративне, судочинства і знаходиться на розгляді відповідного суду.
Включити до законопроекту № 6232 положення про: -внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України та Господарського процесуального кодексу України, які будуть передбачати, що власник майна, звертаючись до суду за захистом свого майнового права, може об’єднати в одному позові декілька взаємопов’язаних позовних вимог, які підлягають розгляду за правилами різних видів судочинства, якщо окремий розгляд вказаних вимог судами різних юрисдикцій позбавить його можливості для ефективного правового захисту відповідно до статті 13 Європейської конвенції з прав людини та основних свобод.

ВРУ
Адміністрація ПУ

Виконано
— коментарі: Господарський процесуальний кодекс України ("ГПК України") Згідно з пунктом 13 частини першої статті 20 ГПК України, господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв’язку із здійсненням господарської діяльності, зокрема, вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, визнання недійсними актів, що порушують права на майно (майнові права), якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав чи спору, що виник з корпоративних відносин, якщо цей спір підлягає розгляду в господарському суді і переданий на його розгляд разом з такими вимогами; Згідно з частиною дванадцятою статті 30 ГПК України (виключна підсудність) вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо розгляд таких вимог віднесений до юрисдикції господарського суду, розглядаються господарським судом, визначеним за правилами підсудності щодо розгляду спору, похідними від якого є такі вимоги.Цивільний процесуальний кодекс України ("ЦПК України").Абзац другий частини першої статті 19 ЦПК України визначає, що суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.Згідно з частиною восьмою статті 30 ЦПК України (виключна підсудність) вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій розглядаються судом, визначеним за правилами підсудності щодо розгляду спору, похідними від якого є такі вимоги.
Національному агентству з питань запобігання корупції розробити узагальнюючі практичні рекомендації та методики для сприяння компаніям у побудові та вдосконаленні надійних комплаєнс-систем. Рада наголошує, що такі рекомендації стануть у нагоді бізнесу, якщо охоплюватимуть питання провідних практик у сфері корпоративного управління; забезпечення збалансованості розподілу повноважень між органами управління компанії; пропонуватимуть оптимальні підходи до розробки внутрішніх політик/положень (процедури підписання/візування, політики звітності, управління ризиками, ключових показників ефективності тощо); розкриватимуть суть процедур, які визначають характер порушення, пов'язаного з конфліктами інтересів а також механізмів поточного контролю для викриття порушень тощо. Належна увага до зазначених питань сприятиме мінімізації ризиків рейдерства.

НАЗК

Виконано
— коментарі: Рішенням НАЗК від 22.09.2017 року №734 затверджено Методичні рекомендації щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм юридичних осіб.
Національному агентству з питань запобігання корупції (спільно з співвиконавцями) належним чином та у встановлені строки завершити реалізацію заходів, передбачених в Державній програмі щодо реалізації державної антикорупційної політики на 2015 -2017 роки в частині запобігання корупції в приватному секторі. Для забезпечення сталого ефекту конкретні заходи мають бути також відображені при розробці Національним агентством з питань запобігання корупції державної антикорупційної політики на подальші роки.

НАЗК

Виконано
— коментарі: Згідно з відповіддю НАЗК на запит Ради (Лист від 19.03.2018 року №20-23/10304/18) НАЗК відповідні заходи вже реалізувало.