You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системный звіт "Природні монополісти vs. конкурентний бізнес: шляхи поліпшення співпраці"

Зобов'язати операторів інженерних мереж оприлюднювати інформацію про технологічні вимоги щодо підключення до мереж для сприяння реалізації інвестиційних програм.

НКРЕКП

В процесі виконання
— коментарі: Згідно з інформацією, наданою НКРЕКП, вказана вимога наразі встановлена для операторів газотранспортної та газорозподільчої систем у силу положень Кодексу газотранспортної системи та Кодексу газорозподільних систем.Також згідно з пунктом 4.1.38 Кодексу систем розподілу ОСР оприлюднюють та оновлюють всю необхідну інформацію на офіційному веб-сайті й несуть відповідальність за своєчасність оприлюднення інформації і її достовірність.Втім, чинне законодавство не зобов’язує операторів інших мереж (тепло-, водопостачання і водовідведення) публікувати інформацію щодо технологічних вимог для приєднання до мереж.
Зобов'язати ліцензіатів публічно інформувати споживачів про поточні приєднання, статус заявок на приєднання тощо.

НКРЕКП

В процесі виконання
— коментарі: Згідно з інформацією, наданою НКРЕКП, починаючи з 12.11.2017 замовники послуги з приєднання до електромереж можуть відслідковувати у режимі online детальний перебіг подій щодо організаційних та технічних заходів, які здійснюються електропередавальною організацією з метою надання послуги з приєднання замовнику. Порядок функціонування особистого кабінету закріплений у пункті 4.9 Кодексу систем розподілу.Водночас, вказана вимога не імплементована у відношенні до операторів інших мереж (газо-, тепло-, водопостачання і водовідведення).
Розробити єдину концепцію переходу на фіксований тариф на приєднання до електромереж із урахуванням всіх процедур, джерел фінансування та стейкхолдерів, що дозволить перекласти обов'язки із виготовлення проектної документації на енергопостачальну організацію й, у свою чергу, повністю позбавить замовника від необхідності отримувати технічні умови приєднання.

НКРЕКП
Мінрегіон

Виконано
— коментарі: Існує остаточний (але ще не затверджений) проект Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та систем розподілу. Також згідно з пунктом 4.6.2 Кодексу систем розподілу у разі стандартного та нестандартного приєднання «під ключ» розроблення проектно-кошторисної документації на електроустановки зовнішнього електрозабезпечення здійснюється ОСР (та включає ввідний пристрій з комутаційним апаратом (ввідним)). Водночас, технічні умови містять вимоги до інженерного забезпечення в мережах замовника та відповідно проектування та будівництво покладається на Замовника; технічне завдання містить вимоги до інженерного забезпечення в мережах ОСР і відповідно їх проектування та будівництво здійснюється ОСР.
Урахувати всі можливі джерела фінансування (на модернізацію) для справедливого визначення вартості приєднання до електричних мереж.

НКРЕКП
Мінрегіон

Виконано
— коментарі: Існує остаточний (але ще не затверджений) проект Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та систем розподілу.
Розробити параметри для розрахунку вартості приєднання до електричних мереж.

НКРЕКП
Мінрегіон

Виконано
— коментарі: У травні 2017 року НКРЕКП розробила та розмістила на своєму веб-сайті калькулятор визначення орієнтовної вартості послуги зі стандартного приєднання (функціонує з травня 2017 року): http://www.nerc.gov.ua/?calc=ok До того ж, формула розрахунку плати за нестандартне приєднання, що міститься у проекті Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та систем розподілу, дозволяє заздалегідь розрахувати вартість такого приєднання.
Провести додаткові громадські слухання в рамках підготовки законопроекту "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо плати за з'єднання ..." та з'ясувати питання, що виникають під час приєднання електроустановок (об'єктів) замовників до електричних мереж, та обговорити деталі можливих шляхів їх врегулювання на законодавчому рівні, включаючи питання розширення доступу до інформації щодо стану мереж та наявних потужностей, відкритого реєстру підключень тощо.

НКРЕКП

Не розпочато
— коментарі: Наразі питання розширення доступу до інформації щодо стану мереж та наявних потужностей, ведення реєстру підключень не врегульовані на законодавчому рівні.
Удосконалити контроль за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов в сфері постачання електричної енергії.

НКРЕКП

В процесі виконання
— коментарі: Проект постанови НКРЕКП «Про затвердження Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов» було схвалено 29.12.2016, а 24.01.2017 - оприлюднено на офіційному веб-сайті НКРЕКП: http://www.nerc.gov.ua/?id=23368Водночас, як повідомило Раду НКРЕКП, запропонований порядок контролю може бути прийнятий лише після набрання чинності відповідними ліцензійними умовами у сферах енергетики і комунальних послуг
Удосконалити контроль за дотриманням ліцензійних умов у сфері постачання, виробництва теплової енергії, її транспортування магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, зокрема, через затвердження НКРЕКП відповідного Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов.

НКРЕКП

В процесі виконання
— коментарі: Проект постанови НКРЕКП «Про затвердження Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов» було схвалено на засіданні НКРЕКП 29.12.2016 та 24.01.2017 оприлюднено на офіційному веб-сайті НКРЕКП: http://www.nerc.gov.ua/?id=23368Водночас, як повідомило Раду НКРЕКП, запропонований порядок контролю може бути прийнятий лише після набрання чинності відповідними ліцензійними умовами у сферах енергетики і комунальних послуг.
Проводити регулярний аналіз скарг споживачів послуг, зокрема, з питань приєднання до тепломереж, та за результатами розгляду скарг вживати відповідні дисциплінарні заходи.

НКРЕКП

Не розпочато
— коментарі: Раді не відома практика АМКУ щодо здійснення систематичного аналізу скарг споживачів послуг та вжиття заходів дисциплінарного характеру.

Проводити постійну методичну-роз'яснювальну роботу з ліцензіатами стосовно усунення виявлених зловживань монопольним становищем.

НКРЕКП
АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Як повідомила Раду НКРЕКП, під час розгляду звернень фізичних та/або юридичних осіб, проведення заходів державного контролю остання проводить роз’яснювальну роботу з ліцензіатами стосовно недопущення зловживання ними своїм монопольним становищем (дотримання відповідних ліцензійних умов).Також 29.09.2016 був підписаний Меморандум про посилення співпраці на ринках електричної енергії, природного газу та у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення між АМКУ та НКРЕКП:http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/130144;jsess ionid=847042A438B05A2E8334164C53780D1B.app1 Водночас, Раді не відомий характер, систематичність і результативність заходів, що вживаються НКРЕКП спільно з АМКУ в рамках виконання Меморандуму.
Провести консультації із ліцензіатами, експертами та громадськістю щодо проблем приєднання виробників та споживачів до мереж теплопостачання та шляхів їх вирішення.

НКРЕКП
Мінрегіон
АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: НКРЕКП спільно з консультантами проекту USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні» проводиться робота щодо розробки проектів відповідних нормативних документів з питань приєднання до системи централізованого теплопостачання.У рамках вказаного проекту USAID спеціалісти НКРЕКП є членами робочої групи, що працює над розробкою порядку (методики) приєднання до теплових мереж, розрахунку плати за приєднання та фінансування послуг з приєднання тощоВказані порядки (методики) на разі не затверджені а тому відповідні консультації повинні і надалі проводитись за необхідності.
Розробити Правила приєднання до водопровідних та каналізаційних мереж так, щоб вони регулювали, зокрема, питання надання/отримання Технічних умов, оплати за приєднання до мереж водопостачання і каналізації на основі формули із урахуванням вартості робіт та послуг окремих етапів цих процедур.Нові Правила повинні розмежовувати поняття «доступ» і «приєднання/підключення», а також містити норми, які регулюють питання, пов'язані з:наданням / отриманням дозволу на приєднання;проектуванням об'єкта будівництва (мереж водопостачання та водовідведення);особливостями надання / отримання технічних умов, у т.ч. визначенням порядку (методики) формування вартості послуг з видачі технічних умов;визначенням порядку оплати за приєднання, враховуючи вартість робіт і послуг окремих етапів цієї процедури (зокрема, робіт і послуг, пов'язаних з підключенням до інженерних мереж водопостачання та водовідведення);визначенням пайового внеску (зокрема, з метою запобігання випадків примусу замовників під виглядом пайового внеску купувати на користь власника мереж матеріальні цінності та / або виконувати певні роботи, які безпосередньо не відносяться до замовленої заявником процедури приєднання);тимчасовим приєднанням;прийняттям мереж в експлуатацію для можливості транспортування ресурсу;зміною власника об’єкта унеможливлюючи зловживання і встановлення невиправданих вимог.

НКРЕКП
Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Згідно з інформацією, наданою НКРЕКП та Мінрегіоном, останнє наразі працює над змінами до Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, зокрема щодо врегулювання питання видачі технічних умов для приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення.Відповідне завдання включене до Плану прикладних наукових і науково-технічних розробок з пріоритетних напрямів діяльності у сферах будівництва, житлово-комунального господарства і регіонального розвитку Мінрегіону на 2017 рік.Наразі відповідні зміни не розроблені і не затверджені.
Внести зміни до порядку розрахунку плати за приєднання об'єктів замовників до газових мереж, впровадивши принципи формування справедливих тарифів на підключення споживачів до газових мереж.

НКРЕКП

Виконано
— коментарі: На сьогодні основні вимоги та умови розрахунку плати за приєднання об'єктів замовників до газотранспортної або газорозподільної системи визначені у Методології встановлення плати за приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем, затвердженій постановою НКРЕКП від 24.12.2015 № 3054:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0396-16 Положеннями вказаної Методології передбачено, зокрема, створення прозорих і недискримінаційних умов визначення плати за стандартне/нестандартне приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи об’єктів замовників, забезпечення можливості визначення вартості послуги з приєднання на етапі планування створення бізнесу, недопущення порушень в зловживань операторами ГТС/ГРС при визначенні вартості послуг з приєднання таких об’єктів.
Ухвалити процедуру погодження клієнтської бази споживачів із газорозподільними компаніями.

НКРЕКП

Виконано
— коментарі: Постановою НКРЕКП «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП щодо впровадження добового балансування на ринку природного газу та процедури розробки, подання і затвердження Плану розвитку газотранспортної системи на наступні 10 років» від 27.12.2017 № 1437 передбачається, зокрема, процедура формування реєстру споживачів постачальника, що функціонуватиме на інформаційній платформі оператора газотранспортної/газорозподільної системи:http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v1437874-17
Розробити концепцію переходу від методу тарифоутворення "витрати плюс" на RAB методологію в сфері постачання електроенергії та газу та забезпечити всі необхідні заходи для реалізації тарифоутворення на основі стимулювання в галузі опалення, водопостачання та водовідведення.

НКРЕКП
Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: НКРЕКП протягом 2015-2017 рр. розробила нормативну базу з питань впровадження стимулюючого регулювання у сфері електроенергетики та комунальних послуг, а саме у сфері передачі електричної енергії, розподілу електричної енергії, централізованого водопостачання та водовідведення, теплопостачання:Таким чином, наразі Рада намагається встановити сфери, у яких концепція переходу від методу тарифоутворення «витрати плюс» на RAB методологію ще не розроблена та потребує подальшого нормативно-правового урегулювання.
Розробити поправки до відповідної методики оцінки вартості активів, вдосконалюючи базу оцінки та перевіряючи її результати.

НКРЕКП
Міненерго
Мінрегіон
ФДМУ

В процесі виконання
— коментарі: Представники НКРЕКП у складі Робочої групи, створеної ФДМУ, разом з представниками ФДМУ взяли участь у розробці змін до Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, затвердженої наказом ФДМУ № 293 від 12.03.2013. За результатами спільної діяльності Робочої групи та співпраці з консультантами Проекту USAID напрацьовані зміни для розгляду та надання пропозицій листом від 13.02.2017 № 1510/18/7-17 направлено на розгляд до ФДМУ.Роботи із підготовки до впровадження стимулюючого регулювання у сфері теплопостачання по розробці проекту укрупнених показників вартості відтворення, які будуть додатками до Методики, безпосередньо проводять учасники пілотного проекту, а саме ПАТ «Київенерго» та ПАТ «Облтеплокомуненерго» м. Чернігів за участю державного підприємства «Науково-дослідний інститут будівельного виробництва».
Забезпечити програму підготовки для співробітників регуляторного органу і ліцензіатів щодо застосування RAB методології.

НКРЕКП

В процесі виконання
— коментарі: Освітні заходи (зокрема, тренінги, круглі столи, семінари тощо) для співробітників НКРЕКП та ліцензіатів у сфері водо-, теплопостачання і водовідведення проводяться у відповідності із річними робочими планами в рамках реалізації Муніципальної енергетичної реформи в Україні, що фінансується Агентством з міжнародного розвитку (USAID).
Забезпечити впровадження норм Закону України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення".

НКРЕКП
ОДА
МОВВ

В процесі виконання
— коментарі: За інформацією НКРЕКП, нею вчинені наступні дії:на офіційному веб-сайті НКРЕКП розміщені всі дані, зазначені у ч.1 ст.1 Закону України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення», як це вимагається ч.1 ст.4 вказаного Закону;прийнято постанову НКРЕКП від 30.03.2017 № 464 «Про щорічне забезпечення споживачів ключовою інформацією про послуги у сферах енергетики та комунальних послуг»: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v0464874-17;у квітні 2017 року запроваджено додатковий сервіс - інформаційно-довідкову телефонну лінію 044-204-70-72 для споживачів послуг у відповідних галузях;підготовлено серію інформаційних листівок для споживачів: http://www.nerc.gov.ua/?id=26426.Водночас, державні органи та органи місцевого самоврядування, до повноважень яких віднесено встановлення цін/тарифів на товари, послуги суб'єктів природних монополій, здебільшого не забезпечили впровадження норм Закону.
Удосконалити систему обліку при наданні послуг електро-, водо,- тепло-, газо- забезпечення.

НКРЕКП

В процесі виконання
— коментарі: 14 березня 2018 року НКРЕКП затвердила Кодекс комерційного обліку електричної енергії, що визначає принципи організації обліку, процеси та процедури для забезпечення формування даних щодо обсягу виробленої, переданої, розподіленої, спожитої, імпортованої та експортованої електричної енергії.Засади забезпечення комерційного, у тому числі розподільного, обліку послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та забезпечення відповідною обліковою інформацією споживачів таких послуг визначені Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який набрав чинності 02.08.2017.Наразі НКРЕКП в межах компетенції на виконання пункту 7 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» вищевказаного Закону забезпечує вдосконалення нормативно-правової бази НКРЕКП з метою приведення її у відповідності до вимог цього Закону.
Розробити показники якості обслуговування і моніторингу контролю якості та систему контролю за дотриманням вимог.

НКРЕКП

В процесі виконання
— коментарі: Моніторинг показників якості послуг з електропостачання запроваджений Комісією у 2006 році і на сьогодні здійснюється відповідно до постанови НКРЕКП від 23.03.2017 № 345: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0345874-17 Відповідно до постанови НКРЕКП від 31.05.2017 №714, що набрала чинності 10.09.2017 здійснюється моніторинг показників якості з передачі електроенергії - НЕК «Укренерго»: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v0714874-17 У сфері водопостачання та водовідведення моніторинг показників якості послуг запроваджений з прийняттям постанови НКРЕКП від 23.02.2017 № 226, яка набрала чинності 23.08.2017: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v0226874-17 У сфері газопостачання моніторинг показників комерційної якості послуг здійснюється відповідно до постанови НКРЕКП від 21.09.2017 № 1156, яка набрала чинності 08.10.2017: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v1156874-17 Окрім того НКРЕКП розробляються форми звітності щодо показників якості надання послуг у сфері теплопостачання.Контроль за дотриманням вимог до показників якості послуг здійснюється під час заходів контролю за дотриманням ліцензіатами законодавства та ліцензійних умов.
Розробити порядок контролю за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності за всіма видами діяльності (зокрема, електро-, водо, - тепло-, газо- забезпечення).

НКРЕКП

В процесі виконання
— коментарі: Проект постанови НКРЕКП «Про затвердження Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов» було схвалено на засіданні НКРЕКП 29.12.2016 та 24.01.2017 оприлюднено на офіційному веб-сайті НКРЕКП: http://www.nerc.gov.ua/?id=23368Водночас, як повідомило Раду НКРЕКП, запропонований порядок контролю може бути прийнятий лише після набрання чинності відповідними ліцензійними умовами у сферах енергетики і комунальних послуг.
Розробити механізм взаємозалежності рівня тарифу і якості обслуговування.

НКРЕКП

Виконано
— коментарі: Механізм взаємозалежності рівня тарифу та якості послуг враховується при переході на стимулююче тарифоутворення і передбачений у низці постанов НКРЕКП для електророзподільних компаній, газорозподільних та газопостачальних компаній, у сфері водо- та теплопостачання.
Зміцнити повноваження регулюючого органу і надати більш широкий спектр інструментів впливу на недобросовісних надавачів послуг.

НКРЕКП

Виконано
— коментарі: 22.09.2016 прийнято Закон України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», статтею 17 якого чітко визначено повноваження НКРЕКП. Цим Законом передбачено особливості здійснення державного контролю на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг (стаття 19), відповідальність за порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг (стаття 22): http://zakon.rada.gov.ua/go/1540-19 Таким чином Законом зміцнено повноваження НКРЕКП й надано інструменти впливу на недобросовісних надавачів послуг.Окрім того з набранням чинності Закону України «Про ринок електричної енергії» посилено відповідальність надавачів послуг за порушення законодавства, що регулює функціонування ринку електричної енергії.
Створити єдину інформаційну систему для сектору та систему бенчмаркінгу.

НКРЕКП

Не розпочато
— коментарі: Як повідомила Раду НКРЕКП, розробка та створення інформаційної системи для збору інформації від ліцензіатів передбачена «Програмою сприяння регуляторній реформі централізованого теплопостачання України» за рахунок коштів Гранту Шведського агентства з питань міжнародної співпраці та розвитку (SIDA). Водночас, Раді не відомі дії, що вчинюються НКРЕКП задля створення такої системи.
Встановити вимоги з розкриття інформації на веб-сторінках провайдерів послуг щодо головних показників їх діяльності.

НКРЕКП
ОДА
МОВВ

В процесі виконання
— коментарі: Вимоги з розкриття на веб-сторінках провайдерів послуг щодо головних показників їх діяльності визначені Законом України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення», який був прийнятий Верховною Радою України 10.12.2015.Водночас, провайдери послуг здебільшого не забезпечили впровадження норм цього Закону.
Покращити роботу зі скаргами споживачів послуг.

НКРЕКП
АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: 31.08.2017 на офіційному веб-сайті НКРЕКП був оприлюднений проект постанови НКРЕКП "Про затвердження Правил врегулювання спорів, які виникають між суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг": http://www.nerc.gov.ua/?id=27182

Системный звіт Ради бізнес-омбудсмена "Підключення до електропостачання"

Можливість подання заявки на приєднання в електронному вигляді.

НКРЕКП

Виконано
— коментарі: Відповідно до пункту 4.4.1 Кодексу систем розподілу заява про приєднання разом із копіями доданих до неї документів подається Замовником особисто або надсилається поштовим рекомендованим відправленням, або може бути подана в електронному вигляді через офіційний веб-сайт ОСР (оператора системи розподілу/обленерго) у мережі Інтернет із застосуванням електронного цифрового підпису в установленому законодавством порядку або за допомогою інших електронних сервісів, запропонованих ОСР.

Спрощення вимог до документації, що додається до заяви про приєднання щодо місця розташування електроустановки замовника без необхідності додавати детальне викопіювання з топографо-геодезичного плану в масштабі 1:2000 із зазначенням місця розташування електроустановки, земельної ділянки або прогнозованої точки приєднання.

НКРЕКП

Виконано
— коментарі: Відповідно до пункту 4.4.2 глави 4.4 Кодексу систем розподілу до заяви про приєднання додаються тільки загальне «викопіювання з топографо-геодезичного плану або плану забудови з зазначенням місця розташування земельної ділянки» - але ТІЛЬКИ «у разі відсутності кадастрового номеру в свідоцтві про право власності на земельну ділянку». Також у випадку приєднання новозбудованого об’єкта вперше до ОСР, відповідний замовник має надати ситуаційний план та викопіювання з топографо-геодезичного плану в масштабі 1:2000. Водночас, у випадку зміни технічних параметрів (збільшення договірної потужності, зміни схеми приєднання та ін.) ситуаційний план та викопіювання з топографо-геодезичного плану не обов’язкові.

Розширення способів підтвердження замовником юридичних прав на свій об’єкт або на відповідну земельну ділянку на підставі витягу з Реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманого в кабінеті електронних сервісів.

НКРЕКП

Виконано
— коментарі: Відповідно до пункту 4.4.2 глави 4.4 Кодексу систем розподілу до заяви про приєднання додаються, в тому числі копія документа, який підтверджує право власності чи користування цим об’єктом, або копія витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно або, за відсутності об’єкта, копія документа, який підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою або копія витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Перехід на фіксований тариф на приєднання (коли порядок розрахунку залежить від величини потужності, заявленої для приєднання), що дозволить перекласти обов’язки із виготовлення проектної документації на енергопостачальну організацію й, у свою чергу, повністю позбавить замовника від необхідності отримувати технічні умови приєднання.

НКРЕКП

Виконано
— коментарі: Існує остаточний (але ще не затверджений) проект Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та систем розподілу.

Виготовлення проектної документації електропередавальною організацією без необхідності видачі замовнику технічних умов.

НКРЕКП

Виконано
— коментарі: Згідно з пунктом 4.6.2 Кодексу систем розподілу у разі стандартного та нестандартного приєднання «під ключ» розроблення проектно-кошторисної документації на електроустановки зовнішнього електрозабезпечення здійснюється ОСР (та включає ввідний пристрій з комутаційним апаратом (ввідним)). Водночас, технічні умови містять вимоги до інженерного забезпечення в мережах замовника та відповідно проектування та будівництво покладається на Замовника; технічне завдання містить вимоги до інженерного забезпечення в мережах ОСР і відповідно їх проектування та будівництво здійснюється ОСР.

Спрощення процедури погодження проектної документації електропередавальною організацією з третіми особами через встановлення фіксованих термінів для її погодження (які обчислюватимуться у залежності від потужності, заявленої для приєднання) та запровадження механізму «мовчазної згоди», включно із відповідальністю електропередавальної організації за порушення таких термінів (у відсотковому відношенні від загальної вартості послуги з приєднання, що відшкодовується замовнику).

НКРЕКП

Виконано
— коментарі: Згідно з пунктом/пунктами 4.2.4, 4.3.3, 4.5.6 Кодексу систем розподілу:строки на підготовку та видачу електропередавальною організацією проекту договору про приєднання та підписаних технічних умов, які є невід'ємною частиною договору про приєднання (не пізніше 10 робочих днів від дня подання заяви замовника про приєднання електроустановки та 20 робочих днів у разі необхідності їх погодження);граничні строки надання послуги зі стандартного приєднання для електроустановок першого-третього ступенів потужності (20-30 календарних днів від дати оплати замовником електропередавальній організації вартості приєднання відповідно до договору про приєднання);граничні строки надання послуги з приєднання ("під ключ"), яке не є стандартним (120-350 календарних днів).В договорах про приєднання що є невід’ємними додатками № 1 та № 3 до Кодексу систем розподілу розділом 5 передбачена відповідальність ОСР у випадку порушення ОСР своїх зобов’язань за договором про приєднання до електричних мереж.

Підключення електроустановки замовника до електричних мереж на підставі договору (без необхідності подання окремої заяви).

НКРЕКП

В процесі виконання – потребує додаткового вивчення
— коментарі: Наразі затверджені Правила роздрібного ринку, і дане питання краще передбачити в цьому документі. Разом з тим, новий ринок передбачає, що користуватись електричною енергією можливо за наявності двох договорів, а саме, договору з розподілу електричної енергії між постачальником та Оператором системи розподілу та договору про постачання електричної енергії між постачальником та Користувачем.Оскільки підключення буде здійснювати ОСР, йому необхідно знати про наявність договору про постачання електричної енергії та ін.

Зміна визначення моменту підписання сторонами договору на постачання в залежності від того, яка з подій відбулась раніше: введення в експлуатацію електроустановок або введення обєкта в експлуатацію

НКРЕКП

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: З огляду на правила розмежування, власник інженерних мереж (обленерго) не обов’язково може бути «енергопостачальною організацією».

Оптимізація критеріїв і термінів проведення тендерних процедур для субєктів природних монополій завдяки ширшому використанню рамкових договорів.

НКРЕКП

Не розпочато
— коментарі: У Ради відсутня будь-яка інформація щодо вчинення НКРЕКП заходів, спрямованих на оптимізацію критеріїв і термінів проведення тендерних процедур для суб’єктів природних монополій завдяки широкому використанню рамкових договорів.