You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системний звіт «Виклики та проблеми у сфері захисту та контролю за конкуренцією»

Забезпечити чітке визначення у річних планах (i) основних пріоритетних напрямків діяльності АМКУ на наступний рік; а також, де таке доцільно, (ii) товарних ринків, які підлягатимуть комплексному дослідженню у наступному році.

АМКУ

Виконано
— коментарі: Див., зокрема, Річний Звіт АМКУ за 2017 рік (затверджений Розпорядженням АМКУ від 28.02.2018 #5-рп). Крім того, на офіційному веб-сайті АМКУ розміщується План діяльності АМКУ з розробки проектів регуляторних актів на поточний рік.
Запровадити практику періодичного узагальнення і оприлюднення змісту індивідуальних рекомендацій, виданих АМКУ, у формі необов'язкових інформаційних листів

АМКУ

Виконано
— коментарі: Наразі, АМКУ на своєму офіційному сайті публікує текст індивідуальних рекомендацій, наданих суб’єктам господарювання.Прикладом активного використання такої практики є розміщення на сайті АМКУ узагальнених Роз’яснень з питань застосування законодавства у сфері державної допомоги, складені за результатами опрацювання найбільш поширених запитань щодо застосування Закону «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».

Внести зміни до частини 10 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", надавши право суб'єктам оскарження або будь-яким іншим учасникам процедури оскарження подавати додаткові документи, які стосуються предмету скарги.

АМКУ
ВРУ

Виконано
— коментарі: 19.09.2019 Верховною Радою прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" (законопроект 1076), яким ЗУ «Про публічні закупівлі» (і, зокрема, останній абзац частини 16 статті 18) викладено у новій редакції. 19 квітня 2020 року вищезазначені зміни набрали чинності.
Продовжувати покращувати рівень обізнаності органів державної влади, органів місцевого самоврядування та бізнесу про зміст нового законодавства про державну допомогу та зумовлених цим наслідків.

АМКУ

Виконано
— коментарі: У АМКУ у серпні 2017 р. створено окремий Департамент державної допомоги, який, у т.ч. працює над наданням роз’яснень суб’єктам із застосування законодавства про державну допомогу. Постійно проводяться публічні заходи (220 заходів проведено у 2017 році).Крім того, у зв’язку з численними надходженнями листів від центральних та місцевих органів державної влади, органів місцевого самоврядування 5 жовтня 2017 року АМКУ було прийнято роз’яснення з питань застосування законодавства про державну допомогу №35-рр/дд, які надають відповіді на найбільш поширені питання щодо застосування законодавства у сфері державної допомоги.
Підтримувати активний діалог як з надавачами, так і отримувачами державної допомоги для обговорення існуючих та ймовірних підходів до основних засад державної політики в цій сфері.

АМКУ

Виконано
— коментарі: З набранням чинності у повному обсязі Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" АМКУ за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги ЄС у серпні 2017 року розроблено та впроваджено інформаційно-аналітичну систему "Реєстр" (електронна платформа). "Портал державної допомоги" створено для збору інформації про чинну та нову державну допомогу, містить реєстр державної допомоги, реєстр рішень, реєстр справ тощо. За допомогою Порталу можна зручно надати інформацію про державну допомогу
Забезпечити наявність та якість підзаконних нормативних актів як з процесуальної, так і матеріальної точок зору. Зокрема, щоб забезпечити дотримання вимог, які містяться в статті 6 Закону про державну допомогу, КМУ має прийняти:a) Постанови про надання державної допомоги в конкретних сферах (тобто, допомога для забезпечення розвитку регіонів; на підтримку середнього та малого підприємництва; на професійну підготовку працівників; на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання; на підтримку окремих галузей економіки тощо);

КМУ
АМКУ

Виконано
— коментарі: На сьогоднішній день Урядом затверджена більша частина Критеріїв допустимості державної допомоги:1. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання на професійну підготовку працівників (постанова КМУ від 11 січня 2018 р. № 11);2. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб'єктам господарювання на працевлаштування окремих категорій працівників (постанова КМУ від 31 січня 2018 р. № 33);3. Критерії оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання (постанова КМУ від 31 січня 2018 р. № 36);4. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для забезпечення розвитку регіонів та підтримки середнього та малого підприємництва (постанова КМУ від 07.02.2018);5. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання на проведення наукових досліджень, технічний розвиток та інноваційну діяльність (постанова КМУ від 07.02.2018).Наразі ведеться робота над Критеріями допустимості держвної допомоги на захист навколишнього природнього середовища і на підтримку вугільної галузі.
Порядок повернення незаконної державної допомоги, визнаної недопустимою для конкуренції.

КМУ
АМКУ

Виконано
— коментарі: Постанова КМУ від 4 липня 2017 р. № 468.
Посилити зусилля з адвокатування економічної конкуренції, спрямовані на роз'яснення існуючого порядку повідомлення АМКУ про державну допомогу, в тому числі, зокрема, шляхом поширення відповідних шаблонів звітності.

АМКУ

Виконано
— коментарі: У зв'язку з численними надходженнями листів від центральних та місцевих органів державної влади, органів місцевого самоврядування 5 жовтня 2017 року АМКУ було прийнято роз'яснення з питань застосування законодавства про державну допомогу №35-рр/дд, які надають відповіді на найбільш поширені питання щодо застосування законодавства у сфері державної допомоги.
Невідкладно розпочати інвентаризацію існуючих наразі заходів державної допомоги, яка має відбутися в умовах наявності відповідної матеріально-технічної бази (апаратного та програмного забезпечення).

АМКУ

Виконано
— коментарі: З набранням чинності у повному обсязі Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" АМКУ за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги ЄС у серпні 2017 року розроблено та впроваджено інформаційно-аналітичну систему "Реєстр" (електронна платформа). "Портал державної допомоги" створено для збору інформації про чинну та нову державну допомогу, містить реєстр державної допомоги, реєстр рішень, реєстр справ тощо. За допомогою Порталу можна зручно надати інформацію про державну допомогу.

Системний звіт «Природні монополісти vs. конкурентний бізнес: шляхи поліпшення співпраці»

Проводити постійну методичну-роз'яснювальну роботу з ліцензіатами стосовно усунення виявлених зловживань монопольним становищем.

НКРЕКП
АМКУ

Виконано
— коментарі: Як повідомила Раду НКРЕКП, під час розгляду звернень фізичних та/або юридичних осіб, проведення заходів державного контролю остання проводить роз’яснювальну роботу з ліцензіатами стосовно недопущення зловживання ними своїм монопольним становищем (дотримання відповідних ліцензійних умов).Також 29.09.2016 був підписаний Меморандум про посилення співпраці на ринках електричної енергії, природного газу та у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення між АМКУ та НКРЕКП:http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/130144;jsess ionid=847042A438B05A2E8334164C53780D1B.app1 Водночас, Раді не відомий характер, систематичність і результативність заходів, що вживаються НКРЕКП спільно з АМКУ в рамках виконання Меморандуму.
Встановити "справедливу ціну послуги" і шляхи запобігання зловживань.

АМКУ

Виконано
— коментарі: На сьогодні основні вимоги та умови розрахунку плати за приєднання об'єктів замовників до газотранспортної або газорозподільної системи визначені у Методології встановлення плати за приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем, затвердженій постановою НКРЕКП від 24.12.2015 № 3054:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0396-16 Положеннями вказаної Методології передбачено, зокрема, створення прозорих і недискримінаційних умов визначення плати за стандартне/нестандартне приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи об’єктів замовників, забезпечення можливості визначення вартості послуги з приєднання на етапі планування створення бізнесу, недопущення порушень в зловживань операторами ГТС/ГРС при визначенні вартості послуг з приєднання таких об’єктів.

Покращити роботу зі скаргами споживачів послуг.

НКРЕКП
АМКУ

Виконано
— коментарі: 31.08.2017 на офіційному веб-сайті НКРЕКП був оприлюднений проект постанови НКРЕКП "Про затвердження Правил врегулювання спорів, які виникають між суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг": http://www.nerc.gov.ua/?id=27182