You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системний звіт «Великі проблеми малого бізнесу»

Якісно переглянути та ініціювати внесення змін до законодавства, передбачивши гнучкі форми організації та режиму праці, в т.ч. в контексті питання неповного робочого часу, роботи змінами, обліку робочого часу, вихідних та святкових днів, дистанційної праці тощо.

КМУ
Інші ЦОВВ

Виконано
— коментарі: 02.04.2020 набрав чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (№ 540-IX від 30.03.2020). Зокрема, вказаним Законом викладено у новій редакції статтю 60, яка раніше передбачала поділ робочого дня на частини (На роботах з особливими умовами і характером праці в порядку і випадках, передбачених законодавством, робочий день може бути поділений на частини з тією умовою, щоб загальна тривалість роботи не перевищувала встановленої тривалості робочого дня). Відтепер же, з 02.04.2020, статтею 60 регламентовано гнучкий режим робочого часу.

В контексті співмірності відповідальності роботодавця за порушення трудового законодавства — ініціювати перегляд розмірів штрафів з урахуванням характеру, тяжкості допущених порушень та ступеня вини роботодавця, а також передбачити можливість застосування попереджень за незначні чи виявлені вперше правопорушення та/або надання пільгового строку на їхнє усунення без обов’язку сплати відповідних штрафів.

КМУ
Інші ЦОВВ

Виконано
— коментарі: 02.02.2020 набрали чинності зміни до Кодексу законів про працю України (Закон № 378-IX від 12.12.2019). Зокрема, внесено зміни до статті 265: -Суттєво зменшено розміри штрафів за неформальну зайнятість та недопуск до перевірки; -Запроваджено попередження для роботодавців на спрощеній системі оподаткування (1-3 групи) у разі вчинення порушення вперше; -Запроваджено критерій повторюваності правопорушень; -50% знижка за сплату штрафу протягом 10 днів; -В окремих випадках штраф не сплачується у разі добровільного усунення виявлених порушень роботодавцем.

Системний звіт «Контроль за контролерами: стан впровадження реформи контролюючих органів»

Встановити Органам контролю чіткі терміни запровадження ризик-орієнтовного підходу до здійснення контролю, зокрема:-розробити або привести у відповідність критерії оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності та визначити періодичність проведення планових заходів контролю;-розробити або привести у відповідність форми актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів контролю, в яких передбачаються вичерпні переліки питань залежно від ступенів ризику.

КМУ

Виконано

Системний звіт «Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації»

У відповідності до пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України № 509 від 12 липня 2017 року розробити та затвердити протоколи з визначенням структури та формату інформаційних файлів, що передаються та приймаються в порядку інформаційної взаємодії інформаційних систем Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру. Відповідні протоколи, серед іншого, повинні бути спрямовані на створення технічних можливостей для надання державному кадастровому реєстратору інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та внесення відомостей про власників та/або користувачів земельної ділянки до даних Державного земельного кадастру.

КМУ
Мін’юст
Держгеокадастр

Виконано
— коментарі: Інформаційна взаємодія почала повною мірою функціонувати з середини листопада 2017 року.З практичної точки зору це означає, зокрема, що тепер кадастрові реєстратори нарешті отримують технічну можливість брати інформацію про права власності або оренду щодо конкретної ділянки через прямий доступ до Реєстру прав. Крім того, коли державний реєстратор вносить певні зміни в Реєстр прав, дані відповідної земельної ділянки автоматично синхронізуються з Земельним кадастром.

Системний звіт «Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади»

Рекомендувати КМУ (зокрема, органам центральної виконавчої влади в управлінні яких перебували установи та організації освіти, культури, науки, охорони здоров’я) зобов’язати при переході таких об’єктів у власність ОТГ:1) формувати перелік (баланс) поточних зобов’язань по цих об’єктах і доводити інформацію про існуючі зобов’язання до відома об’єднаної територіальної громади;2) повідомляти суб’єктів підприємництва, з якими укладені договори про виконання робіт (надання послуг) в інтересах згаданих органів і установ про передачу останніх у власність об’єднаних територіальних громад.

КМУ

Виконано
— коментарі: Мінрегіоном здійснено аналіз функціонування закладів освіти, культури, соціального захисту населення, фізичної культури та спорту в ОТГ для вироблення єдиних підходів до формування типових моделей організації єдиного освітнього, культурного, фізкультурно-спортивного та соціального простору в різних видах адміністративно-територіальних одиниць базового рівня.

Системний звіт «Виклики та проблеми у сфері захисту та контролю за конкуренцією»

Забезпечити наявність та якість підзаконних нормативних актів як з процесуальної, так і матеріальної точок зору. Зокрема, щоб забезпечити дотримання вимог, які містяться в статті 6 Закону про державну допомогу, КМУ має прийняти:a) Постанови про надання державної допомоги в конкретних сферах (тобто, допомога для забезпечення розвитку регіонів; на підтримку середнього та малого підприємництва; на професійну підготовку працівників; на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання; на підтримку окремих галузей економіки тощо);

КМУ
АМКУ

Виконано
— коментарі: На сьогоднішній день Урядом затверджена більша частина Критеріїв допустимості державної допомоги:1. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання на професійну підготовку працівників (постанова КМУ від 11 січня 2018 р. № 11);2. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб'єктам господарювання на працевлаштування окремих категорій працівників (постанова КМУ від 31 січня 2018 р. № 33);3. Критерії оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання (постанова КМУ від 31 січня 2018 р. № 36);4. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для забезпечення розвитку регіонів та підтримки середнього та малого підприємництва (постанова КМУ від 07.02.2018);5. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання на проведення наукових досліджень, технічний розвиток та інноваційну діяльність (постанова КМУ від 07.02.2018).Наразі ведеться робота над Критеріями допустимості держвної допомоги на захист навколишнього природнього середовища і на підтримку вугільної галузі.
Порядок повернення незаконної державної допомоги, визнаної недопустимою для конкуренції.

КМУ
АМКУ

Виконано
— коментарі: Постанова КМУ від 4 липня 2017 р. № 468.

Системний звіт «Проблемні питання регулювання зовнішньо-економічної діяльності в Україні»

Рекомендується підготувати та прийняти нову редакцію Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», яка відображатиме сучасну тенденцію регулювання торгівлі, членство України в СОТ, а також охоплюватиме всі необхідні положення правової системи ЄС (acqui communautaire), зокрема: забезпечити повну відповідність закону угодам СОТ і вимогам ЄС, розширюючи доступ до світових ринків, зокрема: (а) спрощення формальностей і процедур; (б) гармонізацію відповідних законів і правил; (в) використання міжнародних угод; (г) співпрацю щодо і регулювання; змінити правила зовнішньої торгівлі, ліцензування експорту/імпорту та заходи із захисту відповідно до норм і правил СОТ (наприклад, ліцензії повинні вимагатися тільки для імпорту/експорту товарів, які впливають на громадську безпеку, життя і здоров'я громадян, тварин, рослини тощо відповідно до визначення, що використовується в ЄС); на підставі проведених консультацій із зацікавленими сторонами потрібно зменшити (а) кількість міжнародних торгівельних операцій, що підлягають ліцензуванню експорту та імпорту; (б) кількість товарних груп, які підлягають регулюванню чи обмеженню на експорт-імпорт; реалізувати методи регулювання квот на експорт-імпорт згідно з найкращими практиками та рекомендаціями СОТ («першим прибув – першим був обслужений», аукціонне право на квоту, безкоштовна передача прав на квоту).

КМУ
Мінекономіки

Виконано
— коментарі: Ліцензування експорту, імпорту товарів, яке здійснюється згідно із статтею 16 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", відповідає нормам СОТ, зокрема, Угоді про ліцензування імпорту (СОТ), регулюється статтями 8, 11-14, 20-21 ГАТТ 94.
Скасувати Постанову КМУ № 724 від 16.09.2015, якою державним митницям надані повноваження застосовувати орієнтовні показники для визначення митної вартості імпортованих товарів на власний вибір.

КМУ

Виконано
— коментарі: Постановою КМУ № 686 від 05.10.2016 визнано такою, що втратила чинність, постанова КМУ № 724 від 16.09.2015.