У другому кварталі 2017 року бізнес-омбудсмен отримав від бізнесу 237 скарг і закрив 192 розслідування. Фінансовий ефект від діяльності Ради склав 495 млн. гривень у звітному кварталі, а за весь час роботи перевищив 10,2 млрд. гривень. 97% скаржників задоволені роботою з командою Ради бізнес-омбудсмена.
Податкові питання найчастіше турбували бізнес (44% від усіх звернень), проте кількість скарг на дії фіскалів знизилася на 12% у порівнянні з попереднім кварталом. Зменшилася кількість звернень на органи місцевого самоврядування (на 57%) і митні питання (на 53%). При цьому частіше стали скаржитися на дії СБУ (на 60%) і Міністерства юстиції (на 38%).
Малий та середній бізнес залишається основним джерелом звернень (63% скарг), хоча кількість скарг від великого бізнесу зросла на 7 процентних пунктів у порівнянні з попереднім кварталом. 72% скарг надійшло від українських компаній, при цьому спостерігається поступове зростання звернень від іноземного бізнесу. Найчастіше скаржилися представники таких індустрій, як оптова і роздрібна торгівля, промисловість, нерухомість. Найактивніше скаржилися підприємці з Києва (118), Київської (24), Одеської (14) і Дніпропетровської (12) областей.
У другому кварталі фахівці РБО підготували системний звіт, присвячений проблемі рейдерства. У звіті представлений аналіз законодавства у сфері боротьби з рейдерством і проблем, що заважають правоохоронцям ефективно виконувати свою роботу. У звіті запропоновані рекомендації щодо боротьби з рейдерськими атаками та впровадження комплаєнс-програм.
19 травня Рада бізнес-омбудсмена спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку і Організацією економічного співробітництва та розвитку представила Всеукраїнську мережу доброчесності і комплаєнсу (UNIC) – нову ініціативу для бізнесу, який прагне працювати прозоро. Метою створення мережі є просування ідеї етичного та відповідального ведення бізнесу. Наразі 46 українських та міжнародних компаній підписали декларацію про доброчесність. Робота над розвитком мережі триває.
«Більше двох років ми успішно захищаємо права українських підприємців. Однак свою роль ми вбачаємо не лише у вирішенні конкретних скарг, а й в просуванні ідеї відповідального ведення бізнесу. Працювати прозоро, уникаючи корупційних схем, має стати престижним», – прокоментував бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета.
З повною версією квартального звіту українською та англійською мовами можна ознайомитися на сайті Ради бізнес-омбудсмена України: https://boi.org.ua/reports-categories/kvartal-reports/