13180

14.09.2018

Споживачі Запоріжжяобленерго відстояли право на податковий кредит

Дії державних компаній: Інші дії Запорізька обл.

Об’єкт скарги: Державне підприємство ПАТ «Запоріжжяобленерго» (Запоріжжяобленерго)

Суть скарги: 14 лютого 2018 року до РБО звернулася спілка підприємців Запорізької області. Скаржники не могли зареєструвати податкові накладні по операціях з обленерго і, відповідно, сформувати податковий кредит.
Запоріжжяобленерго – монопольний постачальник електроенергії у Запорізькій області. Наприкінці 2017 року у підприємства почалися фінансові проблеми, воно фактично опинилося на межі банкрутства через брак обігових коштів. Як наслідок, сума на рахунку обленерго в системі електронного адміністрування (СЕА) була недостатньою для реєстрації накладних. Таким чином, через від’ємну суму ліміту  споживачі обленерго не могли реєструвати податкові накладні в СЕА. За даними Запорізької облради, загалом у клієнтів держпідприємства назбиралося податкових накладних на суму понад 700 млн. грн. 
Податковий кодекс передбачає, що підприємці можуть віднести до податкового кредиту суми сплаченого ПДВ без реєстрації податкових накладних на підставі рахунків, які виставляє обленерго. Проте, через нормативну прогалину, в СЕА такої можливості у них не було. 

Вжиті заходи: Визначивши наявні системні невідповідності між законодавством та сервісними функціями СЕА, представники Ради неодноразово обговорювали питання Скаржника на засіданнях експертної групи ДФС. Зокрема, інспекторка Ради відстежувала процес доопрацювання СЕА обрахунку суми податку, на яку платник має право зареєструвати накладні. Врешті, Мінфін змінив порядок функціонування СЕА. У тестовому режимі нововведення запрацювали в липні з поданням компаніями податкової звітності з заповненими у новій редакції додатками до декларацій. 

Результат: Вже наприкінці липня спілка підтвердила, що за допомогою нового додатку в СЕА компанії отримали податковий кредит. Варто зазначити, що оскільки питання зачіпало інтереси всього бізнесу регіону, до вирішення тих чи інших проявів проблеми долучилися державні органи різних рівнів. Водночас, за словами Скаржника, «Рада бізнес-омбудсмена значно допомогла у вирішенні цього питання, зокрема, у внесенні змін у звітність та в програму реєстрації податкових накладних».

Системну прогалину, від якої потерпали підприємці Запорізької області, нарешті заповнено. 

 

Наступний кейс: Ремонт завершено: «Самсунг» довів ДФС реальність отриманих послуг