Об’єкт скарги: Київська митниця ДФС (Київська митниця)
Суть скарги: У грудні 2017 року РБО отримала скаргу від «КИЇВГУМА», провідного українського виробника гумовотехнічних виробів. За повідомленням Скаржника, Київська митниця необґрунтовано підвищила митну вартість імпортованих ним товарів.
У листопаді підприємство завезло партію каучуку від естонського постачальника. На підтвердження ціни товару для митного органу імпортер підготував вичерпний пакет документів. Тим не менш, Київська митниця не визнала ціну, зазначену в договорі. На переконання митного органу, надані документи не містили всіх відомостей, що підтверджують вартість каучуку. Зокрема, за даними митниці, відправник не вказав умови поставки, відповідно до правил «Інкотермс-2010». А також спеціалізована експертна установа (Держпромзовнішекспертиза), яка підтвердила вартість товару, не надала копії вихідних даних та інформаційних джерел.
Не погоджуючись з коригуванням ціни, імпортер подав до митного органу скаргу та звернувся до РБО.
Вжиті заходи: Інспектор Ради ретельно вивчив матеріали справи. У березні він направив лист ДФС, де підтримав позицію підприємства. Крім того, інспектор зустрівся з представниками ДФС для обговорення питання Скаржника. За результатами звернень ДФС погодилася розглянути додаткові документи імпортера та попросила надіслати письмове підтвердження ціни від естонського контрагента.
Результат: За сприяння Ради Київська митниця прийняла додаткові документи Скаржника та погодила задекларовану ним митну вартість товарів. Вперше у практиці Скаржника коригування ціни не дійшло до суду, а вирішилося в адміністративному порядку. Справу успішно закрито.