13119

15.12.2017

Київавтодор дозволив осьове навантаження в 11 т на київській кільцевій дорозі

Дії органів місцевого самоврядування та мерів: Інші дії Волинська обл.

Об’єкт скарги: Комунальна корпорація «Київавтодор» (Київавтодор)

Суть скарги:  27 грудня 2016 року до РБО зі скаргою на Київавтодор звернулася транспортна компанія, що перевозить великогабаритну сільськогосподарську техніку. Комунальне підприємство, надаючи погодження на перевезення негабаритних вантажів трасою Т-10-27 (частина київської кільцевої дороги), встановлювала для перевізника жорсткіші за звичайні обмеження щодо осьового навантаження (10 т на вісь замість 11 т). Через це Скаржник не міг провести товар даною трасою.

Для перевезення великогабаритної техніки підприємство використовує спеціальні причепи-комбайновози з подільними незалежними осями, які, відповідно до європейських норм автоперевезень, найменше руйнують дорожнє покриття. Незважаючи на те, що повна маса автопоїзду може сягати 40 т,  завдяки розподіленню ваги навантаження на вісь не перевищує 11 т. Відповідно до чинного законодавства України та міжнародних норм, навантаження на вісь причепа має бути також до 11 т.  

У грудні 2016 року Скаржник отримав замовлення на перевезення великої партії нової агротехніки: 580 комбайнів, 750 тракторів та 310 одиниць іншого великогабаритного обладнання. За словами Скаржника, частину техніки з партії технічно неможливо перевозити з осьовим навантаження в 10т.  

Проте Київавтодор при погодженні дозвільних документів наполягав, що максимально допустиме осьове навантаження на кільцевій дорозі Києва становить 10 т. Така позиція Київавтодору ставила під загрозу доставку товару.

Вжиті заходи: Навесні 2017 року інспектор РБО звернувся з офіційними листами до Міністра інфраструктури України, Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор) та Київавтодору з проханням уточнити максимально допустиме навантаження на вісь транспортних засобів, які рухаються трасою Т-10-27. Укравтодор відповів, що дана траса поділена на декілька ділянок, які контролюються відповідно Укравтодором та Київавтодором. На ділянці, яка відносилася до компетенції Укравтодору, максимальний показник допустимого навантаження за звичайних погодних умов дійсно становить 11 т. Стосовно характеристик іншої ділянки, підконтрольної Київавтодору, одержати вичерпну інформацію шляхом офіційного листування не вдалося. 

На прохання інспектора Ради 7 листопада Міністерство інфраструктури провело робочу зустріч з представниками Київавтодору, Укравтодору і Державної служби України з безпеки на транспорті. На робочій зустрічі представник Київавтодору підтвердив, що наразі ділянки траси Т-10-27, що  належать до їх компетенції, пристосовані для проїзду великогабаритних транспортних засобів з осьовим навантаженням до 11 т за звичайних погодних умов. Представник Укравтодору також підтвердив, що проїзд великогабаритного транспорту можливий на підконтрольних їм ділянках траси.

Результат: Таким чином, за сприяння Інспектора РБО Скаржнику вперше за останні два роки погодили проїзд транспортних засобів з осьовим навантаженням до 11 т київською кільцевою дорогою. Тепер перевізник має можливість виконати поставку агротехніки для українських підприємств. 

 

Наступний кейс: ДФС зменшила податкові зобов’язання дистриб’ютора мінеральних добрив на 5 млн. грн.