Об’єкт скарги: Енергетична митниця Державної фіскальної служби України (Енергетична митниця)
Суть скарги: 16 квітня 2018 року до Ради зі скаргою на Енергетичну митницю звернувся міжнародний трейдер срапленого газу та нафтопродуктів «Газтрон-Україна». Скаржник не міг повернути переплату на суму понад 4 млн. грн.
Імпортуючи скраплений газ у травні 2015 року підприємство розраховувало на звільнення від акцизу, передбачене Митним кодексом. Але Енергетична митниця відмовила Скаржнику у пільгах. Щоб виконати свої договірні зобов’язання перед державними підприємствами та отримати вантаж, він був змушений сплатити акциз, переплативши таким чином понад 4 млн. грн.
Не погоджуючись з відмовою Енергетичної митниці, підприємство оскаржило її дії в суді. Два роки тривав розгляд справи у судових інстанціях всіх рівнів. У вересні 2017 року Вищий адмінсуд України прийняв рішення на користь Скаржника. Пільги були визнані обґрунтованими, а дії митниці – протиправними.
Проте, протягом понад півроку Енергетична митниця рішення суду не виконувала, гроші не повертала, а багаторазові звернення підприємства не були результативними. Щоб захистити свої законні права, Скаржник подав заяву до РБО.
Вжиті заходи: Вивчивши матеріали скарги, Рада підтримала позицію Скаржника та письмово попросила Енергетичну митниці виконати рішення суду. Крім того, інспектор РБО організував зустріч між керівництвом обох сторін за особистої участі заступника Бізнес-омбудсмена. Під час зустрічі Енергетична митниця роз’яснила порядок коригування документів в Полтавській енергетичній митниці, порядок і терміни складання заяв про повернення коштів. Держорган рекомендував підприємству подати нову заяву з урахуванням цих моментів.
Результат: 20 липня компанія нарешті отримала кошти на свій рахунок. Скаржник подякував Раді «за налагоджену комунікацію з Енергетичною митницею, професійний підхід та оперативні дії команди».