Об’єкт скарги: Державна казначейська служба України (Держказначейство), Державна служба статистики (Держстат)
Суть скарги: 21 квітня 2017 року до РБО звернулася IT-компанія. Протягом п’яти років Скаржник не міг повернути заборгованість з державного бюджету на суму майже 30 млн. грн.
В 2012 році на замовлення Держстату IT-компанія встановила обладнання для проведення перепису населення. Вартість послуг складала майже 30 млн. грн. Проте, вже після їх надання виявилося, що Держстат не може розрахуватися з виконавцем. Влітку 2013 року Господарський суд міста Києва підтвердив наявність заборгованості перед Скаржником та необхідність її погашення. Сплатити цю суму заявнику мало Держказначейство.
Процедура гарантованих державою виплат проходить наступним чином. Всі виплати розподілені на три групи за типами виплат. Всередині групи формуються черги за датою відповідного рішення суду. Борг підприємства є комерційним, тобто відноситься до останньої, третьої групи. Щороку з державного бюджету Держказначейству виділяється певна сума на погашення таких заборгованостей. Якщо цього року черга до заявника не дійшла, зобов’язання переносяться на наступний рік.
Скаржник терпляче чекав п’ять років. Регулярно моніторів сайт відомства та перевіряв, як рухається черга. І на початку 2017 року у підприємства з’явилися реальні підстави сподіватися на компенсацію. Розмір виплат, затверджений бюджетом 2017 року, покривав виплати підприємству та іншим заявникам, що стояли в черзі до нього. Це підтверджувала інформація, опублікована на сайті Держказначейства. Нарешті, у березні 2017 року, на рахунок підприємства надійшли кошти від Держказначейства. Проте, на здивування Скаржника, він отримав лише 3% від загальної суми боргу.
Як з’ясувала Рада, на сайті Держказначейства некоректно відображається черговість виплат. Насправді, розмір заборгованостей втричі перевищує забюджетовану суму виплат. І отримати компенсацію цього року Скаржникові ледве вдасться.
Вжиті заходи: Інспектор Ради звернувся до Міністерства фінансів України з проханням забезпечити виплату заборгованості підприємству у 2018 році. Крім того, він ініціював виправлення системної помилки на сайті Держказначейства. Інформація про стан та черговість виплат на офіційному сайті відомства має відповідати дійсності.
Результат: За сприяння Ради, після майже 6 років безуспішних спроб, у березні 2018 року Скаржник отримав заборговані кошти від Держстату. Держказначейство також виправило системну помилку: тепер розрахунки за борговими зобов’язаннями, гарантованими державою, мають відображатися на веб-порталі відомства коректно.