29.04.2021

Доопрацьований законопроект про бізнес-омбудсмена підтримав профільний комітет Ради

Вчора на засіданні Комітету з питань економічного розвитку було розглянуто законопроект №3607-д про установу бізнес-омбудсмена в Україні. У лютому 2021 року Верховна Рада прийняла відповідне рішення про відправку документу на доопрацювання. Наразі документ вже доопрацьовано.
Про це у своєму виступі підкреслив автор законопроекту Дмитро Кисилевський: «Нещодавно в Раді ми прийняли рішення про направлення попередньої редакції на доопрацювання через ряд зауважень, які були висловлені нашими колегами – конституціоналістами, а також ГНЕУ і Головним юридичним управлінням. Після цього члени комітету разом з бізнес-омбудсменом і за участю народних депутатів, які висловлювали зауваження, розробили нову редакцію».
Рада бізнес-омбудсмена – це діючий орган, який з 2014 року допомагає бізнесу в досудовому порядку оскаржувати неправомірні претензії контролюючих органів. Користувачами послуг бізнес-омбудсмена є переважно малий і середній бізнес. За статистикою понад 80% звернень до бізнес омбудсмена надходить саме від українських компаній.
«Прийняття закону буде гарним сигналом як для українських, так і іноземних інвесторів, про те, що Україна використовує всі інструменти для покращення інвестиційного клімату. Це також важливий сигнал для донорів, що Україна зацікавлена у продовженні роботи Інституту бізнес-омбудсмена. Закон гарантує, що Установа бізнес-омбудсмена буде неполітичною, незалежною організацією, яка служитиме однаково всім підприємцям без преференцій та дискримінації», – коментує  бізнес-омбудсмен Марчін Свенчіцький.
Профільний комітет підтримав доопрацьований законопроект  більшістю голосами.
Нова редакція знімає надані зауваження та прибирає ряд прав і особливостей роботи бізнес-омбудсмена, які викликали несприйняття. Зокрема:
●    Виключені норми про адміністративну відповідальність за неналежну співпрацю із Установою бізнес-омбудсмена. Тепер у бізнес-омбудсмена немає прав складати будь-які протоколи про адміністративні правопорушення;
●    Виключені норми про кримінальну відповідальність за втручання у діяльність бізнес-омбудсмена;
●    Визначено виключно добровільний характер надання скаржниками конфіденційної інформації, необхідної для розгляду їхньої скарги.
●    Визначено, що бізнес-омбудсмен під час розгляду скарг матиме доступ лише до того обсягу службової інформації, яка безпосередньо стосується обставин скарги.

Наступний кейс Друге дихання для узагальнюючих податкових консультацій (Юридична газета)