У четвертому кварталі 2020 року Рада бізнес-омбудсмена отримала 451 скаргу бізнесу на дії та бездіяльність державних органів. Це на 9% більше, ніж за аналогічний період 2019 року та на 3% більше порівняно з третім кварталом 2020 року. Про це йдеться у останньому звіті РБО.
Незмінно найвагомішим предметом звернень бізнесу були податкові питання – у звітному кварталі вони становили майже дві третини (64%) всіх скарг. Серед них найпоширенішою проблемою підприємців було блокування податкових накладних (177 скарг), яке складається з трьох типів проблем: класичне зупинення реєстрації накладних (100 скарг), включення підприємців до переліків ризикових платників податків (29 скарг) та невиконання судових рішень щодо реєстрації накладних (48 скарг). Тоді як кількість скарг з перших двох питань зменшилася проти попереднього кварталу, кількість звернень бізнесу щодо невиконання державними органами рішень судів, які набрали законної сили, зросла на третину. Вивченню різноманітних аспектів цієї проблеми та шляхів її вирішення РБО присвятила спеціальний системний звіт, публікація якого запланована на лютий 2021 року.
Після суттєвого скорочення у другому та третьому кварталах 2020 року разом запровадженням мораторію на більшість податкових перевірок кількість скарг з цього предмету знову пішла вгору. З початку серпня Кабмін дещо розширив перелік дозволених видів перевірок: до документальних перевірок перед виплатою бюджетного відшкодування ПДВ додалися перевірки стосовно підакцизних товарів. Це відобразилося на кількості скарг підприємців – вже у IV кв. 2020 року РБО отримала на чверть більше скарг, ніж у III кв. 2020 року.
Більше про динаміку скарг щодо податкових перевірок, специфіку звернень, пов’язаних з карантинними обмеженнями, та прогнози на майбутнє читайте у спеціальному розділі звіту РБО.
Читайте оригінальну публікацію за посиланням.
04.02.2021