9306

09.08.2021

Кількість скарг за три роки зросла до рекорду — бізнес-омбудсмен

Кількість скарг бізнесу на неправомірні дії державних органів до Ради бізнес-омбудсмена в II кварталі 2021 року перевищила пів тисячі і є рекордною за три роки.
Востаннє такі показники спостерігалися на початку 2018-го, повідомляє Рада бізнес-омбудсмена.
У квітні — червні 2021 року Рада отримала 531 звернення, що на 25% більше, як порівняти з I кварталом 2021-го, й на 38% більше, ніж у II кварталі 2020 року.
Зростання кількості скарг бізнесу передусім відбулося через податкові питання. Частка податкових проблем, описаних у зверненнях, становила майже дві третини (65%) усіх скарг — це на 39% більше, як порівняти з I кварталом 2021-го, та на 33% більше, ніж у II кварталі 2020 року.
Дії правоохоронних органів. Кількість скарг підприємців на порушення з боку Національної поліції скоротилася, як порівняти з I кварталом 2021-го (на 9% — з 35 до 32), але збільшилася, як порівняти з II кварталом 2020 року (на 7% — з 30 до 32). На процесуальні зловживання скаржилися менше, тоді як на бездіяльність більше.
Дії державних регуляторів. Загальна кількість скарг на державних регуляторів збільшилася (на 44% — з 18 до 26), як порівняти з II кварталом 2020 року. Водночас кількість скарг на зловживання державних регуляторів значно зменшилася, як порівняти з I кварталом 2021 року (на 32% — з 38 до 26).
Зокрема, кількість скарг щодо дій ДАБІ, реформування якої триває вже понад рік, зменшилася втричі. Щодо дій Держгеокадастру була тільки одна скарга, тоді як у попередньому кварталі було п’ять звернень із цього приводу.
Дії місцевих органів влади. Кількість скарг щодо дій місцевих органів влади значно збільшилася: подвоїлася, як порівняти з I кварталом 2021-го (з 10 до 21), і майже потроїлася проти II кварталу 2020 року.
Зокрема, випадки зловживань, які стосувалися видачі дозволів і виділення земельних ділянок, є сферою відповідальності органів місцевого самоврядування.
Митні питання. Підприємці подали 13 скарг на дії митників. Це саме стільки, що й у II кварталі 2020-го, проте вдвічі більше, ніж у I кварталі 2021 року.
Ці скарги, зокрема, стосувалися затримок у митному оформленні та коригування оцінки митної вартості.
Дії Міністерства юстиції. Кількість скарг на дії Міністерства юстиції зросла втричі, як порівняти з I кварталом 2021-го (з 4 до 12), і в півтора раза, як порівняти з II кварталом 2020 року (з 8 до 12). Бізнес переважно скаржився на дії виконавчої та реєстраційної служб.
Раду бізнес-омбудсмена створили ЄБРР, ОЕСР, провідні українські бізнес-асоціації та уряд України у 2014 році. Рада бізнес-омбудсмена фінансується з мультидонорського рахунку стабілізації та сталого розвитку України, розпорядником якого є ЄБРР. Донорами є Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Нідерланди, Норвегія, Польща, Швеція, Швейцарія, Велика Британія, США та Європейський Союз.
Рада має статус постійного консультативно-дорадчого органу при Кабінеті міністрів України, але найближчим часом її планують закріпити Законом України «Про установу бізнес-омбудсмена». У рамках своєї діяльності Рада проводить розслідування, отримує від публічних суб’єктів необхідну для розслідувань інформацію, дає рекомендації, спрямовані на усунення допущених порушень законних інтересів бізнесу.
Читати матеріал за посиланням.

Наступний кейс: Перемогти корупцію: як РБО допомагає бізнесу в розв'язанні проблем на митниці