ЄБРР і донори підтримують діяльність бізнес-омбудсмена, спрямовану на покращення інвестиційного клімату
Нескінченні ряди різнокольорових тюльпанів, колючих кактусів, екзотичних “райських птахів” та інших квітів здатні вразити навіть найбільш досвідчених покупців, коли вони опиняються у світі “Украфлори” у Києві (Україна). Створивши установу бізнес-омбудсмена, ЄБРР і донори допомогли цій компанії подолати неочікувані виклики.
“Ми – провідна компанія на флористичному ринку України і працюємо тут вже понад 26 років, – говорить Альона Сторчак, генеральний директор “Украфлори”. – Наші квіти приїжджають з усіх куточків світу: Нідерландів, Еквадору, Кенії та багатьох інших країн. В одному лише 2019 році ми імпортували більш ніж 4 млн одиниць квітів”.
У квітковому бізнесі вкрай важливо, щоб продукція потрапляла до магазинів дуже швидко й у найсвіжішому стані, підкреслює вона. Ну звісно, кому захочеться отримати букет зів’ялих нарцисів на побаченні?
Затримано на митниці
Але як би добре компанія не планувала свою логістику, інколи виникають фактори поза межами її контролю. Минулої весни квіти та рослини почали затримуватися на українському кордоні через тривалі митні перевірки, і це створило серйозну проблему для “Украфлори”.
“Ми стикнулися з невиправданими систематичними затримками наших товарів на Волинській митниці. Це завдавало нам великих збитків, оскільки квіти – це товар, який швидко псується. Нам було дуже важливо забезпечити, щоб вони проходили митницю максимально швидко, – говорить Альона.
Проблема цієї компанії – одна з понад 3000 справ, які вже вирішила Рада бізнес-омбудсмена. Більш ніж 70 відсотків скарг, за якими відкривалися ці справи, надійшли від малих і середніх підприємств. Скарги надходять від компаній з різних секторів та щодо широкого спектру питань: виробник мучної продукції не погоджується з результатами податкової перевірки, PR-консультант оскаржує адміністративний штраф, виробника курятини помилково віднесли до платників податків з високим ступенем ризику…
“У цьому випадку наше втручання було порівняно прямим, – пояснює заступник бізнес-омбудсмена Ярослав Грегірчак. Слідчий поспілкувався з Волинською митницею та нагадав її працівникам, що перевірка товарів у цілому не повинна тривати більш ніж чотири години.
“Ми наголосили на тому, що у цьому випадку тривалі перевірки можуть мати особливо негативний вплив на бізнес, – додає пан Грегірчак. – Ми попросили працівників митниці дотримуватися вимог законодавства, щоб довести цю справу до успішного завершення”.
Розбудова прозорої економіки
Вирішення ширших проблем починається саме з таких окремих справ. Головна мета діяльності Ради бізнес-омбудсмена – боротьба з корупцією, збільшення привабливості України для інвесторів та сприяння розвитку культури державної служби на основі чесності, відкритості та підзвітності.
Ця діяльність є частиною ширшої ініціативи, яку ЄБРР та донори Мультидонорського рахунку ЄБРР для стабілізації та сталого розвитку України здійснюють для розбудови відкритої та прозорої економіки в Україні. У рамках цієї ініціативи, зокрема, також підтримується набір молодих спеціалістів на державну службу, створення надійної системи державних закупівель та діяльність Офісу Національної інвестиційної ради з метою залучення в Україну іноземного бізнесу.
Внески у цей мультидонорський фонд зробили Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Нідерланди, Норвегія, Польща, Швеція, Швейцарія, Велика Британія, Сполучені Штати та Європейський Союз, який є його найбільшим донором.
Бізнес, що процвітає
Проблеми “Украфлори” з митницею тепер у минулому, зазначає Альона. “Команда бізнес-омбудсмена швидко відреагувала на нашу скаргу і допомогла нам вирішити цю ситуацію раз і назавжди”.
Саме така практична підтримка допомагає бізнесу процвітати. Проте, її вплив є набагато ширшим. Вона захищає інші компанії від подібних проблем сьогодні або у майбутньому, готуючи родючий ґрунт для процвітання української економіки у довгостроковій перспективі.
Оригінал публікації українською доступний за посиланням.
10.04.2020