9235

17.06.2020

Бізнес скаржиться на порушення, пов’язані з пандемією коронавірусу

За шість років роботи інститут бізнес-омбудсмена в Україні опрацював тисячі скарг підприємців. Більшість кейсів стосуються податкових органів і невиконання рішень суду. Яка процедура розгляду скарг та як інституція захищає бізнес, розповів в ефірі Українського радіо бізнес-омбудсмен Марчін Свєнчіцький.
“Більшість скарг, які ми отримуємо, стосуються податкових органів, невиконання рішень суду та внесення компаній до списку ризикованих. Традиційними скаргами залишаються проблеми з податками, перевірками, відкриттям кримінальних справ, рейдерством, ліцензіями. Крім того, з’явилося кілька нових типів скарг, пов’язаних з пандемією коронавірусу. Це, до прикладу, заборона експорту медичних костюмів, продажу гігієнічної продукції тощо”, — каже Свєнчіцький.
Він нагадав, що ФОПи, які хочуть зареєструватися повторно після карантину, цього року вже не мають права претендувати на єдиний податок.
На питання, яка процедура розгляду скарг, бізнес-омбудсмен зазначає: “Перші десять днів ми перевіряємо, чи обґрунтована дана скарга. Нам потрібен документ, на основі чого підприємець подає скаргу. Буває, що скарга дійсно необґрунтована і державні органи не порушували законодавство. Ми не розглядаємо скарги на рішення судів, оскільки не можемо скасувати їхні рішення. Ми можемо лише допомогти ввести в силу виконання рішення суду, якщо сторона відмовляється його виконувати”.
Для того, щоб посилити інститут бізнес-омбудсмена в Україні, Верховна рада має перетворити його з дорадчого на незалежний орган і прийняти відповідний закон.
Як зазначив заступник голови комітету ВР з питань економічного розвитку, член фракції “Слуга народу” Дмитро Кисилевський, після прийняття законопроєкту про бізнес-омбудсмена усі державні структури будуть зобов’язані співпрацювати з бізнес-омбудсменом.
“Бізнес-омбудсмен матиме право виступити у ВР та на засіданні Кабінету міністрів, а також матиме право зустрічі з прем’єр-міністром один раз на квартал. Ми інституційно підсилюємо можливості бізнес-омбудсмена не лише врегульовувати конкретну скаргу, а й надавати свої рекомендації з приводу покращення бізнес-клімату”, — додав Кисилевський.
Читайте оригінал публікації тут.

Наступний кейс: Захистити свій бізнес в Україні: як у цьому допоможе бізнес-омбудсмен