6887

01.11.2017

«Третій квартал став для нас рекордним», – бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета

У третьому кварталі 2017 року Рада бізнес-омбудсмена отримала рекордну кількість скарг за всю історію роботи – 408 – і закрила найбільше розслідувань – 214. Фінансовий ефект роботи Ради перевищив 10,4 млрд. гривень за 2,5 роки діяльності. 98% скаржників задоволені співпрацею з Радою.

91% від усіх отриманих Радою звернень склали: податкові та митні питання (65%), дії силовиків (12%), неправомірні дії державних регуляторів (8%) та органів місцевого самоврядування (6%). Кількість звернень на затримку з поверненням ПДВ, найпоширенішу проблему попередніх періодів, скоротилася більш ніж вдвічі в порівнянні з попереднім кварталом.

У зв’язку з потоком скарг на блокування податкових накладних (40% від загальної кількості звернень) відбулися зміни в портреті заявника. На 11 процентних пунктів (до 74%) зросла частка малого та середнього бізнесу, на 10 процентних пунктів (до 82%) – частка українських компаній. Найчастіше скаржилися представники оптової та роздрібної торгівлі, промисловці та аграрії. При цьому з початку року спостерігається поступове збільшення скарг від великого та іноземного бізнесу. Найбільш активними регіонами стали Київ (157 скарг), Дніпропетровська (40), Харківська (35), Київська (32) і Одеська (23) області.

Співпраця з державними органами залишається ефективною – на кінець звітного кварталу виконано 87% наданих Радою рекомендацій. Також у цьому кварталі Рада бізнес-омбудсмена підписала меморандум про співпрацю зі Службою безпеки України.

До команди Ради приєдналося вісім нових співробітників – висококваліфікованих фахівців з досвідом в юриспруденції, економіці, аудиті та управлінні ризиками. Тепер в команді бізнес-омбудсмена працює 30 експертів.

«Звітний квартал став для нас рекордним за багатьма показниками: кількістю отриманих скарг і закритих справ, швидкістю закриття розслідувань. Ми налаштовані працювати в такому ж високому темпі і продовжувати захищати законні інтереси українських підприємців», – зазначив бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета.

Рада бізнес-омбудсмена продовжила розвивати Всеукраїнську мережу доброчесності і комплаєнсу – нову ініціативу для відповідального бізнесу, яку представила спільно з ЄБРР і ОЕСР у травні цього року. На початку жовтня відбулися Установчі Збори, на яких мережа офіційно розпочала свою роботу.

З повною версією квартального звіту українською та англійською мовами можна ознайомитися на сайті Ради бізнес-омбудсмена: https://boi.org.ua/reports-categories/kvartal-reports/

Наступна новина: Кабмін схвалив законопроект “Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо запобігання тиску правоохоронних органів на бізнес”