6910

31.07.2019

Фінансовий ефект Ради бізнес-омбудсмена досяг 17 млрд. грн.

Рада отримала 398 скарг від підприємців – на 2% менше проти попереднього кварталу – і закрила 286 справ. Квартальний фінансовий ефект від роботи Ради становив 3,5 млрд. грн., а загальний вже перевищив 17 млрд. грн. 97% заявників задоволені професійною підтримкою Ради під час розгляду справ.

Податкові питання (60%), дії правоохоронних органів (13%), державних регуляторів (9%), місцевих рад (5%) та митні питання (5%) склали переважну більшість скарг. Як порівняти з попереднім кварталом, компанії подали на 6% більше податкових скарг – зокрема, на блокування податкових накладних та електронне адміністрування ПДВ. Кількість звернень щодо державних регуляторів збільшилася на 13%, зокрема через скарги на Державну архітектурно-будівельну інспекцію та Державний геокадастр. З позитивного: бізнес менше скаржився на Національну поліцію та Службу безпеки України – на 16% та 50% відповідно.

Скарги на дії місцевих органів влади посіли п’яте місце в рейтингу звернень, що на 24% більше проти попереднього кварталу. Ретельно дослідивши цю категорію звернень, Рада визначила деякі цікаві тенденції. З травня 2015 року компанії 273 рази скаржилися Раді на неправомірні дії місцевих органів влади, що становить 5% від загальної кількості звернень. Проблеми бізнесу стосувалися переважно виділення земельних ділянок, рішень та розпоряджень, інвестиційних спорів. Відмова виконувати рішення суду та порушення процедур закупівлі також були серед поширених питань, з якими стикалися підприємці. У лютому 2017 року Рада опублікувала системний звіт про місцеві органи влади, у якому рекомендувала усунути певні правові прогалини, сприяти добровільному об’єднанню територіальних громад, покращити процедури оренди землі та якість адміністративних послуг. Майже половина (41%) системних рекомендацій Ради вже виконана.

Державні установи виконали 90% рекомендацій Ради по окремих кейсах. Державна фіскальна служба, на яку скаржилися найчастіше, виконала 93% з 1776 виданих індивідуальних рекомендацій. Що стосується правоохоронців, то за останній квартал Служба безпеки України покращила свій показник на 2 п.п., досягнувши 98% виконання, а органи Прокуратури виконали 78% рекомендацій

Рада підготувала свій 15-й системний звіт, у якому проаналізувала ключові проблеми бізнесу під час використання механізму адміністративного (відомчого) оскарження. Державні органи в Україні часто реалізують свою компетенцію у доволі суперечливий спосіб. Тому можливість адміністративного оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади у досудовому порядку є надзвичайно важливою для бізнесу. З цього приводу Рада розробила комплекс рекомендацій уряду.

Щоб ознайомити український бізнес із інструментами захисту їх законних прав, Рада розпочала нову інформаційну кампанію під назвою «ZmiNEW». Цей проект передбачає співпрацю зі ЗМІ, бізнес-асоціаціями, бізнес-школами та університетами, а також державними установами задля створення культури відкритої, справедливої та прозорої державної служби.

«Ми успішно продовжуємо свою основну роботу та розглядаємо сотні скарг щоквартально – вирішуємо їх без бюрократії, проактивно визначаємо проблеми, ґрунтовно проводимо розслідування та публікуємо системні звіти, актуальні для багатьох підприємців. Ми твердо налаштовані й надалі продовжувати цю роботу й сприяти змінам у веденні бізнесу в Україні», – зазначив бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета.

Звіт за другий квартал 2019 року доступний тут.

 

Наступна новина: Практична конференція до Всесвітнього Дня Етики: Smart ethics, security & compliance