Об’єкт скарги: Житомирська митниця Державної фіскальної служби України (Житомирська митниця)
Суть скарги: До Ради звернувся трейдер скрапленого газу. Підприємство скаржилося, що не може завершити митне оформлення вантажу через недобросовісну поведінку співробітників Житомирської митниці.
19 березня 2019 року на Житомирську митницю Скаржник доставив понад 100 т нафтопродуктів для митного оформлення. Оглянувши документи, співробітник митниці направив вантаж на митний огляд та забір зразків продукції. За результатами додаткового дослідження Житомирська митниця зробила усний висновок про те, що товар класифікований неправильно. Щоб прискорити оформлення, співробітники митниці усно порадили самостійно змінити код товару та сплатити мито, що значно перевищує вже сплачені платежі. Підприємство попросило письмово відповісти про необхідність зміни коду, проте митний орган відмовився. Житомирська митниця не поспішала з офіційним висновком, який має надати 4 години з початку оформлення, відповідно до законодавства. Державний орган ані випускав продукцію у вільний обіг по тимчасовій декларації, ані відмовляв підприємству у митному оформленні.
Натомість підприємство наполягало, що товар дійсно належить до заявленої в декларації групи нафтопродуктів. Це підтверджували супровідні документи та висновок країни походження продукції, яка випустила товар саме з цим кодом. Переконаний у свої правоті, Скаржник звернувся за допомогою до Ради бізнес-омбудсмена.
Вжиті заходи: Вивчивши обставини справи, Рада підтримала позицію Скаржника. Інспектор Ради письмово попросив Житомирську митницю усунути зволікання з митним оформленням вантажу. Він зауважив, що процедура митного оформлення має тривати до 4 годин, після чого митний орган має озвучити своє офіційне рішення щодо товару.
Результат: Житомирська митниця дослухалася до аргументів Ради та завершила митне оформлення товарів Скаржника одразу після письмового звернення Ради. Справу успішно закрито.