Скарга на: Державна податкова служба (ДПС), Головне управління ДПС в м. Києві (ГУ ДПС)
Суть скарги: Рада отримала скаргу від приватного підприємця з Києва. Підприємець не погоджувався з результатами податкової перевірки. На думку податкового органу, ФОП несвоєчасно сплатив єдиний податок до бюджету та нарахував скаржнику штраф у 54 тис. грн. Підприємець надіслав скаргу до ДПС і одночасно звернувся до Ради бізнес-омбудсмена по допомогу.
Вжиті заходи: Вивчивши матеріали скарги, інспекторка визнала скаргу обґрунтованою. Інспекторка встановила, що скаржник не порушив строків сплати єдиного податку. Проте, з’ясувалося, що підприємець допустив технічну помилку у призначенні платежу та вказав невірний код платника податків. Таким чином, платежі не було прив’язано до облікового рахунку скаржника, хоча суми податку були нараховані на казначейський рахунок в повному обсязі. Крім того, виявилося, що приватний підприємець допустив помилку в податковій декларації єдиного платника, де самостійно вказав суми податків за останній квартал, хоча на той момент він перебував на загальній системі оподаткування і вже не був платником єдиного податку.
Зважаючи на те, що Скаржником було своєчасно та в повному обсязі здійснено платежі, посилаючись на релевантну судову практику, Рада підтримала позицію приватного підприємця.
Рада рекомендувала ДПС забезпечити повний, всебічний та неупереджений розгляд скарги підприємця та скасувати спірне податкове рішення. Зокрема, РБО просила розглянути скаргу ДПС за участю Ради та скаржника дистанційно через пандемію COVID-19.
Результат: ДПС дослухалася до рекомендацій Ради та задовольнила скаргу приватного підприємця. Штраф скасовано. Інспекторка успішно закрила справу.