11.11.2023

Як вдалось відновити реєстрацію платника ПДВ релокованому підприємству

Податкові питання: Інші питання Київська обл.

З 24 лютого 2022 року у зв’язку з тимчасовою окупацією м. Мелітополь підприємство-виробник борошна втратило доступ до своїх активів та первинних документів, а також доступ до банківського рахунку. Через такі обставини діяльність підприємства була фактично призупинена.

Компанія направила до податкової у Запорізькій області заяву неможливість виконання своїх податкових обов’язків та отримала рішення, яким таку неможливість підтверджено.

Навесні 2023 року підприємство вирішило відновити свою господарську діяльність, для чого підшукало приміщення на Київщині і релокувалось. Відновити роботу йому  вдалось лише у червні 2023 року.

Проте щойно відновивши свою діяльність, компанія дізналась про те, що її реєстрація як платника ПДВ анульована. Як виявилось, податковий орган за новим місцезнаходженням анулював підприємству реєстрацію платника ПДВ через те, що підприємство подало податкові декларації, які свідчили про відсутність господарських операцій протягом послідовних 12 місяців.

Підприємство подало скаргу до Державної податкової служби України (ДПС України-) та водночас звернулось до Ради бізнес-омбудсмена.

Працюючи над скаргою, Рада звернулась листом до ДПС України та підтримала позицію підприємства, акцентувавши увагу на тому, що податкова сама раніше підтвердила неможливість виконання підприємством податкових обов’язків, а відсутність оподатковуваних ПДВ операцій зумовлена вимушеною зупинкою господарської діяльності із незалежних від підприємства причин (воєнні дії та тимчасова окупація м. Мелітополь).

В результаті комунікації Ради з ДПС України,  реєстрацію платника ПДВ компанії було відновлено. 

 

Наступний кейс: Скаржник повернув свою частку у компанії, а недобросовісному нотаріусу закрито доступ до ЄДР