Відомий маркетплейс звернувся до Ради бізнес-омбудсмена зі скаргою на податковий орган, який з 2021 року не повертав переплату з ПДВ.
Податківці нарахували підприємству штраф за несвоєчасну реєстрацію накладних на суму 6,8 млн грн. Компанія сплатила ці кошти, після чого успішно оскаржила податкове-повідомлення рішення до суду. Проте кошти по скасованому штрафу, які обліковувались як переплата, компанія повернути не могла. Протягом майже 3 років тривало листування між скаржником та податківцями, під час якого компанія просила повернути кошти на банківський рахунок хоча б частинами або дати можливість використати їх для сплати податків. Лише у 2024 році компанії перезарахували 805 тис. грн в рахунок сплати інших податків.
Рада бізнес-омбудсмена взяла справу під контроль та ініціювала обговорення скарги на центральному та регіональному рівнях ДПС. Центральна податкова наполягала на тому, щоб скаржник самостійно перерахував ці кошти на рахунок в СЕА ПДВ і вже звідти вивів їх на банківський рахунок або використав для сплати ПДВ-зобов’язань. Компанію такий варіант не влаштовував, оскільки через особливості роботи системи він міг призвести до втрати реєстраційного ліміту. Під час тристоронньої зустрічі Ради, скаржника та регіональної податкової було напрацьовано декілька варіантів повернення коштів. За сприяння Ради вдалося обрати компромісне і найкраще рішення, яке дозволило повернути кошти без негативних фінансових наслідків для бізнесу. Компанія отримала залишкові 6 млн грн. на банківський рахунок, а потім самостійно перерахувала їх на рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ.
У результаті бізнес отримав свої кошти, а Рада закрила справу успішно. Випадок компанії ще раз доводить, що конструктивний діалог із державними органами можливий.