66476

29.07.2024

Рада бізнес-омбудсмена допомогла ФОП подолати бюрократичні перепони

Податкові питання: Системне зупинення реєстрації податкових накладних Київ

У вересні 2023 року підприємиця розпочала свій бізнес у сфері ремонту та реконструкції будівель. Здавалося б, все йшло за планом: вона зареєструвалась як платник ПДВ, почала поступово наймати працівників, закуповувати обладнання та уклала перший великий контракт. Однак незабаром підприємиця зіткнулася з неочікуваною для себе перешкодою.

Податкова служба відмовлялася враховувати таблицю даних платника ПДВ, яка необхідна для безперешкодної реєстрації податкових накладних по ремонтних роботах. Підприємиця подавала таку таблицю щотижня протягом жовтня, втім кожного разу отримувала відмову з розпливчастим формулюванням «інше; невідповідність видів діяльності основним засобам». Ситуація загострилася, коли було заблоковано реєстрацію перших авансових податкових накладних.

Не змігши документально порозумітися в регіональному підрозділі ДПС, підприємиця оскаржила відмову по таблиці даних до комісії центрального рівня, проте також без успіху – тепер причиною була недостатня кількість трудових ресурсів. 

Переконана у зворотньому, підприємиця звернулася до Ради бізнес-омбудсмена по допомогу. Наша команда ретельно вивчила ситуацію та виявила, що податкова могла не врахувати низку важливих факторів: бізнес тільки розгортав свою діяльність, штат розширювався динамічно, а рівень заробітних плат зростав. Враховуючи розриви в часі щодо реальних бізнес-процесів та щодо податкового звітування (щомісяця – ПДВ; щоквартально – доходи працівників і відпрацьований час), податкова не помічала повної та актуальної картини.   

Рада ініціювала розгляд справи з ГУ ДПС, і останнє зафіксувало для себе достеменні обставини справи. Як результат – позитивні рішення по реєстрації зупинених авансових податкових накладних і врахування таблиці регіональною комісією. Однак вже за півтора тижні підприємиця отримала вкрай неприємну звістку в електронному кабінеті – комісія центрального рівня скасувала таблицю, враховану регіональною податковою, знов з “інших” мотивів: окрім невідповідності основних засобів, центральна комісія послалася і на відсутність інформації про діяльність підприємства з посиланням на звітність. Це змусило Раду винести питання на розгляд щомісячної експертної групи з ДПС України. 

Після опрацювання переданих матеріалів і обговорення ситуації на засіданні експертної групи, ДПС України підтвердила відсутність будь-яких зауважень до діяльності бізнесу – одразу після підприємиця повторно подала таблицю даних, яка була нарешті і остаточно врахована перед Новим роком. Проблеми з реєстрацією податкових накладних для платника було вирішено.

 

Наступний кейс: Митні будні: за сприяння РБО виробник дитячих товарів відстояв митну вартість соди