Скарга на: Головне управління ДФС у Хмельницькій області (ГУ ДФС)
Суть скарги: До Ради бізнес-омбудсмена звернувся український виробник сантехніки, який входить до міжнародного концерну з головним офісом у Швейцарії. Компанія не погоджувалася з результатами податкової перевірки, відповідно до яких мала додатково сплатити до бюджету понад 74 млн. грн. податків.
У період 2012-2015 років швейцарська компанія надала своєму українському підприємству кредит на суму близько 40 млн. євро. на розвиток бізнесу. Пізніше вона прийняла управлінське рішення про зарахування суми позики до складу додаткового капіталу українського підприємства.
Проте ГУ ДФС розцінила таку операцію як додатковий дохід українського підприємства. За результатами перевірки ГУ ДФС визначила до сплати податок на прибуток на суму понад 74 млн. грн. Не погоджуючись з позицією податкового органу, підприємство оскаржило рішення в ДФС та звернулося за допомогою до Ради.
Вжиті заходи: Проаналізувавши обставини справи, інспектор встановив, що Скаржник здійснює складання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку за міжнародними стандартами (МСФЗ/МСБО). Зазначені стандарти не ототожнюють поняття «власного капіталу» (англ. – “equity”) і «статутного капіталу» (англ. – “capital”) та передбачають, що різні акціонери можуть мати неоднакові права на повернення вкладеного у дочірню компанію капіталу.
Згідно з МСФЗ/МСБО, анулювання зобов’язання, в тому числі прощення боргу, означатиме зменшення зобов’язань платника податків, та, відповідно, збільшуватиме його загальний оподатковуваний дохід. Однак дохід виникатиме лише там, де збільшення економічних вигід не пов’язане із внесками акціонерів.
Зважаючи на викладене, Рада підтримала правову позицію Скаржника та письмово звернулася до ДФС. Інспектор Ради брав участь у розгляді скарги в ДФС.
Результат: ДФС дослухалася до аргументів Ради та задовільнила скаргу підприємства. Штрафи та донарахування скасовано, справу успішно закрито.