Об’єкт скарг: Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві (ГУ ДФС)
Суть скарги: 25 квітня 2018 року до Ради звернулося підприємство, що входить до групи французького ритейлера будівельних матеріалів. Скаржник не міг повернути переплату податку на прибуток на суму 110 тис. грн.
Відповідно до податкової декларації за 2014 рок, у лютому 2015 року на рахунку Скаржника виникла переплата податку на прибуток. Згідно з законодавством, у платника податків є три роки, щоб заявити про повернення надмірно сплачених сум. Протягом 2017 року компанія двічі зверталася до ДФС з проханням повернути кошти. Обидва рази податкова визнавала, що переплата є, і Скаржник звертається вчасно. Однак, як відповіла ДФС, повернути її неможливо, оскільки підприємство вже давно не перевіряли – ще з 2011 року.
Проте, законодавством не передбачено, що відсутність перевірок може стати підставою для неповернення переплати. Тому Скаржник, подаючи заяву до ДФС втретє, мав право на таке відшкодування.
Вжиті заходи: Інспектор РБО ретельно вивчив законодавство та судову практику з даного питання. У підприємства дійсно є три роки щоб звернутися за переплатою, і воно це зробило. Також Рада не погодилась із аргументом ДФС, що після спливу трирічного терміну, Скаржник взагалі втрачає право на таке відшкодування. Цей аргумент Рада підкріпила судовою практикою, про що повідомила податковий орган письмово. Незважаючи на це, податковий орган письмово відмовив Скаржникові у поверненні коштів, а Рада отримала необґрунтовану відповідь. Після цього Скаржник повідомив Раду про бажання звернутись до суду.
За цих обставин, інспектор Ради з перервою у тиждень двічі зустрічався з керівництвом ГУ ДФС та аргументовано підтримував позицію Скаржника. В результаті, керівник ДФС особисто доручила своєму заступникові і відділу аудиту ДФС опрацювати питання Скаржника.
Результат: За сприяння Ради, сторони домовилися, що переплату використають в рахунок оплати податку на доходи фізичних осіб. 18 липня ДФС зарахувала переплату Скаржнику. Підприємство, що вже готове було звертатися до суду, нарешті довело свою правоту. «Висловлюємо Вам надзвичайну подяку за професіоналізм та плідну працю!», – написав Скаржник в електронному листі інспектору РБО.