You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системний звіт «Актуальні проблеми бізнесу у митній сфері»

З метою (1) винесення дій, подібних за своєю сутністю до обшуку, за межі процедури митного огляду; та (2) звуження повноважень правоохоронних органів щодо ініціативи вимагати від митних органів проведення таких дій, - підготувати урядовий законопроект про внесення змін до частини 2 статті 325 Митного кодексу України, який би чітко встановив, що правоохоронні органи не мають права вимагати від осіб, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України, проведення операцій, передбачених частиною першою цієї статті (а саме навантаження, вивантаження, перевантаження, усунення пошкоджень упаковки, розпакування, упакування, перепакування, зважування та визначення інших істотних характеристик товарів, що перебувають під митним контролем, взяття проб та зразків таких товарів, зміну ідентифікаційних знаків чи маркування на цих товарах або їх упаковці, транспортних засобах комерційного призначення, а також заміну транспортного засобу комерційного призначення). При цьому, у чинній редакції залишити положення щодо відповідної ініціативи органів доходів і зборів

Мінфін
Мін’юст

Не розпочато

Забезпечити оновлення програмного забезпечення через яке здійснюються відносини держави та декларантів. На прикладі успішної роботи інших країн слід забезпечити функціонування єдиної, сучасної онлайн системи, що дозволить максимально автоматизувати відповідні відносини, спростить процедури декларування та забезпечить належну прозорість відносин.

Мінфін
ДФС

Не розпочато

Системний звіт «Контроль за контролерами: стан впровадження реформи контролюючих органів»

Забезпечити наповнення та функціонування ІАС ДНК.

ДРС

Не розпочато

Розробити законопроект, яким посилити особисту дисциплінарну відповідальність службових осіб органів контролю, шляхом, зокрема, розширення кола суб'єктів, уповноважених ініціювати дисціплінарні провадження (частина 1 статті 68 Закону України "Про державну службу"), в тому числі надати право представникам бізнесу, права якого порушені, безпосередньо ініціювати процедуру притягнення до дисциплінарної відповідальності посадовців органів контролю.

Національне агентство з питань державної служби

Не розпочато

Системний звіт «Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації»

Внести зміни до Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 359/5 від 09 лютого 2016 року, згідно з якими: 1) зобов'язати державних реєстраторів, у випадку внесення до ЄДР змін про право власності на корпоративні права, перевіряти дані ДРОРМ на наявність відповідних обтяжень цих корпоративних прав; 2) у випадку наявності обтяжень, які забороняють перехід права власності на корпоративні права – відмовляти у вчинені відповідних реєстраційних дій на підставі пункту 5 частини першої статті 28 Закону № 755-IV.

Мін’юст

Не розпочато
— коментарі: На обговоренні у Мін'юсті.
Головному Слідчому Управлінню Національної Поліції України, у відповідності до Інструкції з організації діяльності органів досудового розслідування Міністерства внутрішніх справ України разом з Міністерством юстиції України, Національною поліцією України, представниками органів судової влади та органів адвокатського самоврядування, профільними неурядовими організаціями, а також за участю Ради, провести узагальнення існуючої практики розслідування "рейдерських" злочинів, на підставі чого розробити та затвердити Методичні рекомендації по розслідуванню найбільш типових випадків рейдерства.

ГСУ НП

Не розпочато
Міністерству юстиції України розглянути доцільність підготовки методичних рекомендацій державним реєстраторам щодо автоматичного виконання судових рішень з неконкретизованими резолютивними частинами (наприклад, "визнати недійсним договір", "визнати право власності", "витребувати з чужого незаконного володінняНАЗК" тощо).

Мін’юст

Не розпочато

Системний звіт «Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади»

Запровадити прозорі конкурсні процедури відбору кадрів до місцевих органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевого самоврядування, сформувати відповідні кваліфікаційні вимоги.

Мінрегіон

Не розпочато
— коментарі: Наразі керуються застарілим Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою КМУ №169 від 15.02.2002.
Розробити Методичні рекомендації про затвердження Типового статуту територіальної громади та Примірного положення про старосту.

Мін’юст

Не розпочато
— коментарі: Мін’юст повідомив, що не наділен повноваженнями з розробки методичних рекомендацій про затвердження Типового статуту територіальної громади та Примірного положення про старосту.Наразі існує Типовий статут територіальної громади та Примірне положення про старосту, розроблені в рамках Проекту USAID ДІАЛОГ, який впроваджується Асоціацією міст України.
Врегулювати питання передачі завдань і функцій Держуправлінь охорони навколишнього природного середовища в порядку , передбаченому Постановою КМУ від 20.10.2011 № 1074 "Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов'язаних з створенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади".

Мінфін
МЕРТ
Мін’юст
Мінприроди

Не розпочато
— коментарі: У разі ліквідації органів виконавчої влади, в тому числі територіальних органів, їхні права та обов'язки згідно Постанови КМУ від 20.10.2011 № 1074 переходять іншому органу виконавчої влади.
Розробити методику по визначенню розміру збитків власникам землі та землекористувачам, комісіями, які утворюються при місцевих державних адміністраціях та виконавчих комітетах міських (міст обласного значення) рад.

Мінприроди
Мінагрополітики

Не розпочато
Забезпечити прийняття змін до Постанови Кабінету Міністрів України № 284 від 19 квітня 1993 року з метою визначення – чіткого і вичерпного переліку підстав для відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам;– регламентованого порядку розгляду заяви про визначення розмірів шкоди;– строків розгляду заяви про визначення розмірів збитків та прийняття відповідного рішення.

Мін’юст
Мінприроди
Мінагрополітики
ДРС

Не розпочато

Системний звіт «Виклики та проблеми у сфері захисту та контролю за конкуренцією»

Встановити, що факт відкликання заявником своєї заяви у справі про зловживання монопольним (домінуючим) положенням не може застосовуватися АМКУ як матеріальна підстава для реалізації своєї процесуальної дискреції припинити розгляд справи. Для цьогопропонується внести відповідні зміни до Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених Розпорядженням АМКУ від 19 квітня 1994 року № 5.

АМКУ

Не розпочато
— коментарі: АМКУ наразі не підтримує актуальність даної рекомендації РБО.
Внести зміни до статті 40 Закону України «Про захист економічної конкуренції» задля того, щоб:1.1. встановити максимальні строки для (i) надання додаткових роз’яснень та/або пояснень на запити АМКУ; та (ii) подання письмових пояснень (заперечень) сторонами, які не згодні з проміжними процесуальними рішеннями АМКУ у справах про концентрації/ узгоджені дії;1.2. встановити конкретні строки розгляду АМКУ клопотань про ознайомлення з матеріалами справи, поданих сторонами; та1.3. прямо встановити право зацікавлених сторін подавати клопотання в АМКУ з метою ініціювання слухань стосовно концентрацій/узгоджених дій, при цьому передбачивши, що такі клопотання мають бути обов’язково розглянуті АМКУ, а по їх суті має бути надана вмотивована відповідь у розумні строки

АМКУ
ВРУ

Не розпочато
— коментарі: АМКУ розгляне можливість імплементації даної рекомендації РБО під час підготовки наступного пакету законодавчих змін.

Системний звіт «Зменшення корупційних ризиків та створення умов для залучення інвестицій в будівництві»

Внести зміни в земельне законодавство України, що прямо зобов'яжуть місцеві органи влади переукладати договори оренди земельних ділянок з новими власниками об'єктів нерухомості за спрощеною та прозорою процедурою.(КОРОТКОСТРОКОВИЙ ЗАХІД).

Мінрегіон
Мін’юст

Не розпочато