Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.
Назва звіту
|
Надані рекомендації
|
Статус виконання
|
---|---|---|
Системний звіт «Природні монополісти vs. конкурентний бізнес: шляхи поліпшення співпраці» |
Підготувати поправки до Закону України «Про внесення зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності» змушуючи місцеві органи влади розробити і оприлюднити плани забудови територій та плани зонування територій. Мінрегіон |
Виконано
— коментарі:
Виконано в інший спосіб. Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15.08.2018 №220, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.09.2018 за №1044/32496 «Про затвердження Вимог до структури і формату оприлюднення відомостей про містобудівну документацію у мережі Інтернет» зобов’язано Мінрегіон, уповноважені органи містобудування та архітектури оприлюднювати у мережі Інтернет відомості про містобудівну документацію, а саме схеми планування окремих частин території України, областей і районів; генеральні плани населених пунктів; плани зонування території; детальні плани території; містобудівну документацію територіальних громад.
|
Розробити поправки до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" щодо скасування пайового внеску забудовників як застарілого інструменту із непрозорою методикою застосування і характером непрямого податку, забороненого законодавством. Мінрегіон |
Виконано
|
|
Спільно з бізнес-асоціаціями, експертами та громадськістю провести обговорення щодо впровадження інструментів розвитку територій на прозорих засадах Мінрегіон |
Виконано
|
|
НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
Існує остаточний (але ще не затверджений) проект Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та систем розподілу. Також згідно з пунктом 4.6.2 Кодексу систем розподілу у разі стандартного та нестандартного приєднання «під ключ» розроблення проектно-кошторисної документації на електроустановки зовнішнього електрозабезпечення здійснюється ОСР (та включає ввідний пристрій з комутаційним апаратом (ввідним)). Водночас, технічні умови містять вимоги до інженерного забезпечення в мережах замовника та відповідно проектування та будівництво покладається на Замовника; технічне завдання містить вимоги до інженерного забезпечення в мережах ОСР і відповідно їх проектування та будівництво здійснюється ОСР.
|
|
НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
Існує остаточний (але ще не затверджений) проект Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та систем розподілу.
|
|
НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
У травні 2017 року НКРЕКП розробила та розмістила на своєму веб-сайті калькулятор визначення орієнтовної вартості послуги зі стандартного приєднання (функціонує з травня 2017 року): http://www.nerc.gov.ua/?calc=ok До того ж, формула розрахунку плати за нестандартне приєднання, що міститься у проекті Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та систем розподілу, дозволяє заздалегідь розрахувати вартість такого приєднання.
|
|
Удосконалити контроль за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов в сфері постачання електричної енергії. НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
Постановою НКРЕКП від 14.06.2018 №428 затверджено Порядок контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов.
|
|
Удосконалити контроль за дотриманням ліцензійних умов у сфері постачання, виробництва теплової енергії, її транспортування магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, зокрема, через затвердження НКРЕКП відповідного Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов. НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
Постановою НКРЕКП від 14.06.2018 №428 затверджено Порядок контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов.
|
|
Проводити регулярний аналіз скарг споживачів послуг, зокрема, з питань приєднання до тепломереж, та за результатами розгляду скарг вживати відповідні дисциплінарні заходи. НКРЕКП |
Виконано
|
|
Проводити постійну методичну-роз'яснювальну роботу з ліцензіатами стосовно усунення виявлених зловживань монопольним становищем. НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
Як повідомила Раду НКРЕКП, під час розгляду звернень фізичних та/або юридичних осіб, проведення заходів державного контролю остання проводить роз’яснювальну роботу з ліцензіатами стосовно недопущення зловживання ними своїм монопольним становищем (дотримання відповідних ліцензійних умов).Також 29.09.2016 був підписаний Меморандум про посилення співпраці на ринках електричної енергії, природного газу та у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення між АМКУ та НКРЕКП:http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/130144;jsess ionid=847042A438B05A2E8334164C53780D1B.app1 Водночас, Раді не відомий характер, систематичність і результативність заходів, що вживаються НКРЕКП спільно з АМКУ в рамках виконання Меморандуму.
|
|
НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
На сьогодні основні вимоги та умови розрахунку плати за приєднання об'єктів замовників до газотранспортної або газорозподільної системи визначені у Методології встановлення плати за приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем, затвердженій постановою НКРЕКП від 24.12.2015 № 3054:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0396-16 Положеннями вказаної Методології передбачено, зокрема, створення прозорих і недискримінаційних умов визначення плати за стандартне/нестандартне приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи об’єктів замовників, забезпечення можливості визначення вартості послуги з приєднання на етапі планування створення бізнесу, недопущення порушень в зловживань операторами ГТС/ГРС при визначенні вартості послуг з приєднання таких об’єктів.
|
|
АМКУ |
Виконано
— коментарі:
На сьогодні основні вимоги та умови розрахунку плати за приєднання об'єктів замовників до газотранспортної або газорозподільної системи визначені у Методології встановлення плати за приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем, затвердженій постановою НКРЕКП від 24.12.2015 № 3054:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0396-16 Положеннями вказаної Методології передбачено, зокрема, створення прозорих і недискримінаційних умов визначення плати за стандартне/нестандартне приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи об’єктів замовників, забезпечення можливості визначення вартості послуги з приєднання на етапі планування створення бізнесу, недопущення порушень в зловживань операторами ГТС/ГРС при визначенні вартості послуг з приєднання таких об’єктів.
|
|
НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
Постановою НКРЕКП «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП щодо впровадження добового балансування на ринку природного газу та процедури розробки, подання і затвердження Плану розвитку газотранспортної системи на наступні 10 років» від 27.12.2017 № 1437 передбачається, зокрема, процедура формування реєстру споживачів постачальника, що функціонуватиме на інформаційній платформі оператора газотранспортної/газорозподільної системи:http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v1437874-17
|
|
Забезпечити впровадження норм Закону України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення". НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
За інформацією НКРЕКП, нею вчинені наступні дії:на офіційному веб-сайті НКРЕКП розміщені всі дані, зазначені у ч.1 ст.1 Закону України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення», як це вимагається ч.1 ст.4 вказаного Закону;прийнято постанову НКРЕКП від 30.03.2017 № 464 «Про щорічне забезпечення споживачів ключовою інформацією про послуги у сферах енергетики та комунальних послуг»: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v0464874-17;у квітні 2017 року запроваджено додатковий сервіс - інформаційно-довідкову телефонну лінію 044-204-70-72 для споживачів послуг у відповідних галузях;підготовлено серію інформаційних листівок для споживачів: http://www.nerc.gov.ua/?id=26426. НКРЕКП в межах компетенції розміщує інформацію відповідно до законодавства. МОВВ за вибірковим дослідження РБО також розміщують інформацію, передбачену їх компетенцією
|
|
Удосконалити систему обліку при наданні послуг електро-, водо,- тепло-, газо- забезпечення. НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
14 березня 2018 року НКРЕКП затвердила Кодекс комерційного обліку електричної енергії, що визначає принципи організації обліку, процеси та процедури для забезпечення формування даних щодо обсягу виробленої, переданої, розподіленої, спожитої, імпортованої та експортованої електричної енергії.Засади забезпечення комерційного, у тому числі розподільного, обліку послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та забезпечення відповідною обліковою інформацією споживачів таких послуг визначені Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який набрав чинності 02.08.2017.Наразі НКРЕКП в межах компетенції на виконання пункту 7 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» вищевказаного Закону забезпечує вдосконалення нормативно-правової бази НКРЕКП з метою приведення її у відповідності до вимог цього Закону.
|
|
Розробити показники якості обслуговування і моніторингу контролю якості та систему контролю за дотриманням вимог. НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
Моніторинг показників якості послуг з електропостачання запроваджений Комісією у 2006 році і на сьогодні здійснюється відповідно до постанови НКРЕКП від 23.03.2017 № 345: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0345874-17 Відповідно до постанови НКРЕКП від 31.05.2017 №714, що набрала чинності 10.09.2017 здійснюється моніторинг показників якості з передачі електроенергії - НЕК «Укренерго»: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v0714874-17 У сфері водопостачання та водовідведення моніторинг показників якості послуг запроваджений з прийняттям постанови НКРЕКП від 23.02.2017 № 226, яка набрала чинності 23.08.2017: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/v0226874-17 У сфері газопостачання моніторинг показників комерційної якості послуг здійснюється відповідно до постанови НКРЕКП від 21.09.2017 № 1156, яка набрала чинності 08.10.2017: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v1156874-17 Окрім того НКРЕКП розробляються форми звітності щодо показників якості надання послуг у сфері теплопостачання.Контроль за дотриманням вимог до показників якості послуг здійснюється під час заходів контролю за дотриманням ліцензіатами законодавства та ліцензійних умов.
|
|
Розробити порядок контролю за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності за всіма видами діяльності (зокрема, електро-, водо, - тепло-, газо- забезпечення). НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
Постановою НКРЕКП від 14.06.2018 №428 затверджено Порядок контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов.
|
|
НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
Механізм взаємозалежності рівня тарифу та якості послуг враховується при переході на стимулююче тарифоутворення і передбачений у низці постанов НКРЕКП для електророзподільних компаній, газорозподільних та газопостачальних компаній, у сфері водо- та теплопостачання.
|
|
НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
22.09.2016 прийнято Закон України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», статтею 17 якого чітко визначено повноваження НКРЕКП. Цим Законом передбачено особливості здійснення державного контролю на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг (стаття 19), відповідальність за порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг (стаття 22): http://zakon.rada.gov.ua/go/1540-19 Таким чином Законом зміцнено повноваження НКРЕКП й надано інструменти впливу на недобросовісних надавачів послуг.Окрім того з набранням чинності Закону України «Про ринок електричної енергії» посилено відповідальність надавачів послуг за порушення законодавства, що регулює функціонування ринку електричної енергії.
|
|
Покращити роботу зі скаргами споживачів послуг. НКРЕКП |
Виконано
— коментарі:
31.08.2017 на офіційному веб-сайті НКРЕКП був оприлюднений проект постанови НКРЕКП "Про затвердження Правил врегулювання спорів, які виникають між суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг": http://www.nerc.gov.ua/?id=27182
|