Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.
Назва звіту
|
Надані рекомендації
|
Статус виконання
|
---|---|---|
Системний звіт «Актуальні проблеми бізнесу у митній сфері» |
З метою забезпечення ефективного правового регулювання інституту авторизованих економічних операторів, яке було б узгоджене з відповідним законодавством Європейського Союзу - забезпечити оперативне прийняття проекту Закону України № 7473, положення якого, серед іншого, передбачали б: 1.1.підстави продовження (або зупинення перебігу) 120-денного строку оцінки відповідності критеріям для надання статусу авторизованого економічного оператора, з метою забезпечення можливості витребування у заявника та надання ним додаткових документів та інформації (наприклад, коли для забезпечення повноти оцінки відповідності необхідним є отримання додаткової інформації, надання якої вимагає значного часу).1.2.що факт існування досудового розслідування у кримінальному провадженні не може бути самостійною підставою для зупинення статусу авторизованого економічного оператора (як це передбачалося проектом Закону України №4777).1.3.що при розгляді питання про анулювання статусу авторизованого економічного оператора через порушення митних правил має обов’язково встановлюватися зв'язок між розміром збитків (втратами держави/несплаченими податками, через такі порушення) та загальною фактурною вартістю товарів, що були переміщені підприємством через митний кордон України протягом періоду часу, який використовується митною адміністрацією для такого порівняння. ВРУ |
Виконано
— коментарі:
2 жовтня 2019 року ВРУ прийняла Закон України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо деяких питань функціонування авторизованих економічних операторів». Закон набрав чинності 07.11.2019 року.
|
Системний звіт «Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації» |
ВРУ |
Виконано
— коментарі:
Згідно з частиною третьою статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 07 січня 2018 року, адміністративні суди не розглядають позовні вимоги, які є похідними від вимог у приватно-правовому спорі і заявлені разом з ними, якщо цей спір підлягає розгляду в порядку іншого, ніж адміністративне, судочинства і знаходиться на розгляді відповідного суду.
|
ВРУ |
Виконано
— коментарі:
Господарський процесуальний кодекс України ("ГПК України") Згідно з пунктом 13 частини першої статті 20 ГПК України, господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв’язку із здійсненням господарської діяльності, зокрема, вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, визнання недійсними актів, що порушують права на майно (майнові права), якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав чи спору, що виник з корпоративних відносин, якщо цей спір підлягає розгляду в господарському суді і переданий на його розгляд разом з такими вимогами; Згідно з частиною дванадцятою статті 30 ГПК України (виключна підсудність) вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо розгляд таких вимог віднесений до юрисдикції господарського суду, розглядаються господарським судом, визначеним за правилами підсудності щодо розгляду спору, похідними від якого є такі вимоги.Цивільний процесуальний кодекс України ("ЦПК України").Абзац другий частини першої статті 19 ЦПК України визначає, що суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.Згідно з частиною восьмою статті 30 ЦПК України (виключна підсудність) вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій розглядаються судом, визначеним за правилами підсудності щодо розгляду спору, похідними від якого є такі вимоги.
|
|
Системний звіт «Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади» |
ВРУ |
Виконано
— коментарі:
1) Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо добровільного приєднання територіальних громад)» був прийнятий ВРУ 9.02.2017 (№4772).2) Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей добровільного об'єднання територіальних громад, розташованих на територіях суміжних районів» був прийнятий ВРУ 14.03.2017 (№5520).
|
Системний звіт «Виклики та проблеми у сфері захисту та контролю за конкуренцією» |
Внести зміни до частини 10 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", надавши право суб'єктам оскарження або будь-яким іншим учасникам процедури оскарження подавати додаткові документи, які стосуються предмету скарги. АМКУ |
Виконано
— коментарі:
19.09.2019 Верховною Радою прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" (законопроект 1076), яким ЗУ «Про публічні закупівлі» (і, зокрема, останній абзац частини 16 статті 18) викладено у новій редакції. 19 квітня 2020 року вищезазначені зміни набрали чинності.
|
ВРУ |
Виконано
— коментарі:
Частина 9 статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає допустимість доказів, що подані до суду в електронній формі.
|
|
Системний звіт «Зловживання повноваженнями з боку правоохоронних органів у їх стосунках з бізнесом» |
Підвищити на законодавчому рівні розмір фактичного ненадходження до бюджету податків, зборів, єдиного соціального внеску, починаючи з якого діяння вважалось би кримінальним правопорушенням ВРУ |
Виконано
— коментарі:
18.09.2019 року Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес». Цей закон декриміналізує фіктивне підприємництво (передбачене статтею 205 КК), а також підвищує пороги для притягнення осіб до відповідальності за статтею 212 КК. Поріг для відкриття кримінальної справи виріс з 960 500 грн до 2 881 500 грн.
|
ВРУ |
Виконано
— коментарі:
Рекомендація РБО була імплементована шляхом прийняття Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення дотримання прав учасників кримінального провадження та інших осіб правоохоронними органами під час здійснення досудового розслідування" від 16.11.2017р. №2213-VIII.
|
|
ВРУ |
Виконано
— коментарі:
Рекомендація РБО була імплементована шляхом прийняття Закону України від 03.10.2017р. №2147-VIII.
|
|
ВРУ |
Виконано
— коментарі:
Рекомендація РБО була імплементована шляхом прийняття Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення дотримання прав учасників кримінального провадження та інших осіб правоохоронними органами під час здійснення досудового розслідування" від 16.11.2017 №2213-VIII.
|
|
ВРУ |
Виконано
— коментарі:
Рекомендація РБО була імплементована шляхом прийняття Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення дотримання прав учасників кримінального провадження та інших осіб правоохоронними органами під час здійснення досудового розслідування" №2213-19 від 16.11.2017 (стаття 168 КПК).
|
|
ВРУ |
Виконано
— коментарі:
Рекомендація РБО була імплементована шляхом прийняття Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення дотримання прав учасників кримінального провадження та інших осіб правоохоронними органами під час здійснення досудового розслідування" №2213-19 від 16.11.2017 (стаття 104 КПК).
|
|
ВРУ |
Виконано
— коментарі:
Рекомендація РБО була імплементована шляхом прийняття Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення дотримання прав учасників кримінального провадження та інших осіб правоохоронними органами під час здійснення досудового розслідування" від 16.11.2017р. №2213-VIII.
|