You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системний звіт «Актуальні проблеми бізнесу у митній сфері»

Розробити та затвердити механізм реалізації Постанови Кабінету Міністрів України №479 від 20.06.2018 року «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення умов для унеможливлення ухилення від сплати митних платежів» у відповідності до (1) статей 338 та 558 Митного кодексу України; (2) Постанови Кабінету Міністрів України №467 від 23.05.2012 року «Про затвердження вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення органами доходів і зборів України»; та (3) Наказу Міністерства фінансів України №1316 від 12.12.2012 року «Про затвердження Порядку проведення огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення».

Мінфін

Рекомендація більше не є актуальною

Системний звіт «Контроль за контролерами: стан впровадження реформи контролюючих органів»

Розглянути можливість уніфікації документів, які видає ДРС при виявлення порушень органами контролю, органами ліцензування та дозвільних органів при проведення перевірок дотримання ними законодавства.

Мінекономіки
ДРС

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Протягом 2016-2019 років РБО не отримувалав скарг на відповідні процедури. Таким чином рекомендація не є актуальною і знята з контролю.

Підготувати зміни до законодавства у сферах ліцензування, дозвільної системи з питань контролю для врегулювання колізійних норм щодо відповідальності посадових осіб органів ліцензування за невиконання розпоряджень ДРС. Зокрема, зміни до законодавства мають бути спрямовані на усунення порушень законодавства щодо:-анулювання ліцензій;-реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства;-недотримання строків подання висновків за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру.

Мінекономіки
ДРС

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Протягом 2016-2019 років РБО не отримувалав скарг на відповідні процедури. Таким чином рекомендація не є актуальною і знята з контролю.

Системний звіт «Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади»

Розробити методику по визначенню розміру збитків власникам землі та землекористувачам, комісіями, які утворюються при місцевих державних адміністраціях та виконавчих комітетах міських (міст обласного значення) рад.

Мінприроди
Мінагрополітики

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Урядом України впроваджуються заходи земельної реформи і реформи децентралізації, що також охоплюватимуть і відповідні питання власників землі і землекористувачів. Протягом 2017-2020 років РБО не отримував скарг на відповідні процедури. Таким чином рекомендація не є актуальною і знято з контролю.

Системний звіт «Зменшення корупційних ризиків та створення умов для залучення інвестицій в будівництві»

Спільно із зацікавленими органами підготувати зміни до законодавства, що чітко регламентували б інформацію з відкритим доступом та інформацію з обмеженим доступом та змушували би місцеві органи влади оприлюднювати містобудівну документацію на своїх веб-сторінках.

Мінрегіон

Рекомендація більше не є актуальною

Внести зміни в Господарський кодекс України в частині договорів підряду на виконання робіт, укладених відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" про вимоги щодо надання вільного доступу до інформації про хід виконання робіт замовником та виконавцем (підрядником, субпідрядником і інженером з технічного нагляду) з метою забезпечення громадської підзвітності державних замовників на всіх етапах закупівель, починаючи від проектування до завершення будівництва і введення в експлуатацію.

Мінекономіки
Мінрегіон

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Мінекономрозвитку лютому 2019 року проведено нараду з представниками Мінрегіону та експертами по даному питанню Ради бізнес-омбудсмена. Зокрема, враховуючи інформацію Мінрегіонбуду щодо створення робочої групи з державного будівельного контролю, що, серед іншого, працює над розробленням електронного кабінету, в якому буде висвітлюватись вся інформація про об’єкти будівництва, учасники зустрічі погодились з тим, що пункт 23 Рекомендацій втратив актуальність, наразі відсутня потреба внесення змін до Господарського Кодексу України в частині надання вільного доступу до інформації про хід виконання робіт замовником та виконавцем (підрядником, субпідрядником і інженером з технічного нагляду). Про результати робочої зустрічі Раду бізнес-омбудсмена було проінформовано листом Мінекономрозвитку від 25.03.2019 № 3301-04/12680-07. Протягом 2016-2019 років РБО не отримувала скарг на відповідні процедури. Таким чином рекомендація не є актуальною і знята з контролю.

Системний звіт «Природні монополісти vs. конкурентний бізнес: шляхи поліпшення співпраці»

Провести додаткові громадські слухання в рамках підготовки законопроекту "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо плати за з'єднання ..." та з'ясувати питання, що виникають під час приєднання електроустановок (об'єктів) замовників до електричних мереж, та обговорити деталі можливих шляхів їх врегулювання на законодавчому рівні, включаючи питання розширення доступу до інформації щодо стану мереж та наявних потужностей, відкритого реєстру підключень тощо.

НКРЕКП

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Наразі питання розширення доступу до інформації щодо стану мереж та наявних потужностей, ведення реєстру підключень не врегульовані на законодавчому рівні.

Забезпечити програму підготовки для співробітників регуляторного органу і ліцензіатів щодо застосування RAB методології.

НКРЕКП

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Освітні заходи (зокрема, тренінги, круглі столи, семінари тощо) для співробітників НКРЕКП та ліцензіатів у сфері водо-, теплопостачання і водовідведення проводяться у відповідності із річними робочими планами в рамках реалізації Муніципальної енергетичної реформи в Україні, що фінансується Агентством з міжнародного розвитку (USAID).

Системний звіт «Проблеми адміністрування податків для бізнесу в Україні»

Принцип депонування ПДВ рахунків повинен бути вилучений з Податкового кодексу через його невідповідність найкращим міжнародним практикам та шкідливий вплив на повсякденну діяльність платників податків. Таким чином електронне адміністрування ПДВ уже не буде використовуватися як засіб поповнення державного бюджету за рахунок вимивання оборотних коштів підприємств і почне виконувати свою основну адміністративну функцію.

ДПС
Мінфін

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Відповідні поправки були запропоновані РБО під час обговорення змін до Податкового кодексу України у грудні 2015 р. Проте пропозиції не були прийняті Мінфіном.
Податковий кодекс має бути доповнено чітким порядком обчислення та сплати пені за несвоєчасне відшкодування ПДВ. Має бути чітко зазначено, що сума пені сплачується платнику податків незалежно від факту виплати йому відшкодування ПДВ.

Мінфін
ДПС

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Відповідні поправки були запропоновані РБО під час обговорення змін до Податкового кодексу України в жовтні-грудні 2016 р. Проте пропозиції не були прийняті робочою групою при Мінфіні.

Доцільно офіційно визнати суми невідшкодованого ПДВ внутрішнім державним боргом та розпочати переговори про його реструктуризацію з платниками податків. Вибір механізмів реструктуризації має бути досить гнучким, щоб дозволити враховувати специфіку конкретного випадку і сфери бізнесу кожного платника податків.

Мінфін
ДПС

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Законом № 1797 від 21.12.2016 передбачено запровадження автоматичного Реєстру відшкодування ПДВ.17.01.2018 КМУ ухвалив законопроект, який врегульовує питання щодо відшкодування ПДВ для платників податків, які подали заяви до 01.02.2016 та не отримали бюджетного відшкодування.Крім того, законопроект врегулює питання повернення сум податку на додану вартість, заявлених до бюджетного відшкодування до 01.02.2016, за якими станом на 01.01.2017 органами ДФС було відмовлено у бюджетному відшкодуванні (платник податку не мав права на отримання бюджетного відшкодування) та по яких набуло чинності рішення суду на користь платника податку щодо такого бюджетного відшкодування.Таким чином, даний законопроект забезпечить рівні умови платникам податків під час застосування положень Кодексу з питань відшкодування сум податку на додану вартість з держбюджету за заявами, включеними до Тимчасового реєстру та заявами, по яких закінчено процедури адміністративного, судового оскарження.

Строк адміністративного оскарження, доступний платнику податків повинен бути збільшений, у той час як строк для відповіді податкового органу має бути зменшений. Цей строк може становити 30 календарних днів для обох сторін.

Мінфін
ДПС

Рекомендація більше не є актуальною