You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системний звіт «Актуальні проблеми бізнесу у митній сфері»

Розробити та затвердити механізм реалізації Постанови Кабінету Міністрів України №479 від 20.06.2018 року «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення умов для унеможливлення ухилення від сплати митних платежів» у відповідності до (1) статей 338 та 558 Митного кодексу України; (2) Постанови Кабінету Міністрів України №467 від 23.05.2012 року «Про затвердження вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення органами доходів і зборів України»; та (3) Наказу Міністерства фінансів України №1316 від 12.12.2012 року «Про затвердження Порядку проведення огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення».

Мінфін

Рекомендація більше не є актуальною

Системний звіт «Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади»

Прийняти Закон України "Про службу в органах місцевого самоврядування" №2489 від 30.03.2015, який спрямований на визначення принципів, правових і організаційних основ служби в органах місцевого самоврядування, врегулювання статусу службовця ОМС і забезпечить комплексну реформу службу в органах місцевого самоврядування з урахуванням кадрових потреб для децентралізації.

ВРУ

Рекомендація більше не є актуальною

Системний звіт «Проблеми адміністрування податків для бізнесу в Україні»

Принцип депонування ПДВ рахунків повинен бути вилучений з Податкового кодексу через його невідповідність найкращим міжнародним практикам та шкідливий вплив на повсякденну діяльність платників податків. Таким чином електронне адміністрування ПДВ уже не буде використовуватися як засіб поповнення державного бюджету за рахунок вимивання оборотних коштів підприємств і почне виконувати свою основну адміністративну функцію.

ДФС
Мінфін

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Відповідні поправки були запропоновані РБО під час обговорення змін до Податкового кодексу України у грудні 2015 р. Проте пропозиції не були прийняті Мінфіном.
Податковий кодекс має бути доповнено чітким порядком обчислення та сплати пені за несвоєчасне відшкодування ПДВ. Має бути чітко зазначено, що сума пені сплачується платнику податків незалежно від факту виплати йому відшкодування ПДВ.

Мінфін
ДФС

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Відповідні поправки були запропоновані РБО під час обговорення змін до Податкового кодексу України в жовтні-грудні 2016 р. Проте пропозиції не були прийняті робочою групою при Мінфіні.
Строк адміністративного оскарження, доступний платнику податків повинен бути збільшений, у той час як строк для відповіді податкового органу має бути зменшений. Цей строк може становити 30 календарних днів для обох сторін.

Мінфін
ДФС

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Відповідні поправки були запропоновані РБО під час обговорення змін до Податкового кодексу України в жовтні-грудні 2016 р. Проте пропозиції не були прийняті робочою групою при Мінфіні.

Системний звіт «Проблемні питання регулювання зовнішньо-економічної діяльності в Україні»

Переглянути підхід до формування обсягів експорту металобрухту із урахуванням промислової потреби у металобрухті металургійних підприємств. Промислові потреби повинні базуватися на чітких статистичних даних виробництва сталі за попередній рік, прогнозі на поточний рік і детальному аналізі споживання металобрухту на внутрішньому ринку.

МЕРТ

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: (здійснюється щорічно) Відповідно до абзацу другого частини другої статті 13 Закону України «Про металобрухт» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну промислову політику у здійсненні операцій з металобрухтом у межах своїх повноважень, здійснює із залученням інших державних та недержавних організацій аналіз потенційних запасів та складає щорічний баланс утворення та споживання металобрухту в Україні.

Розподіляти обсяги металобрухту за принципом "попит-пропозиція" відповідно до кількості заяв на експортні квоти від внутрішніх підприємств.

МЕРТ

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Згідно із постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2019 рік» від 27.12.2018 №1136 квотування та ліцензування експорту (імпорту) металобрухту не передбачено.

Збільшувати експорт у разі надмірного накопичення металобрухту і повного забезпечення металобрухтом внутрішніх металургійних підприємств.

МЕРТ

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: (здійснюється щорічно) Відповідно до абзацу другого частини другої статті 13 Закону України «Про металобрухт» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну промислову політику у здійсненні операцій з металобрухтом у межах своїх повноважень, здійснює із залученням інших державних та недержавних організацій аналіз потенційних запасів та складає щорічний баланс утворення та споживання металобрухту в Україні.
Внести наступні зміни до Постанови КМУ № 155 від 15.02.2002: ввести вичерпний список підстав для відмови у реєстрації експортних контрактів з метою уникнення будь- якого зловживання повноваженнями зі сторони посадовців МЕРТ та невірного тлумачення регулятивних норм; ввести часові обмеження для прийняття рішення про реєстрацію експортних контрактів МЕРТ; ввести процедуру оскарження у випадку прийняття негативного рішення; ввести чіткі кінцеві строки для виконання перереєстрації експортного контракту на випадок коливань на світовому ринку, як вказано в пункті 11 Постанови КМУ.

МЕРТ

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Уряд скасував інститут реєстрації контрактів на експорт металобрухту. Постановою КМУ №1035 від 28.12.2016 Постанова КМУ № 155 від 15.02.2002 втратила чинність.

Запобігати можливим порушенням з боку нечесних гравців на ринку через відмову від "ручного контролю" ділової репутації заявників; здійснювати моніторинг міжнародних контрактів шляхом обміну відповідною інформацією з ДФС (включаючи митницю).

МЕРТ

Рекомендація більше не є актуальною

Системний звіт «Підключення до електропостачання»

Підключення електроустановки замовника до електричних мереж на підставі договору (без необхідності подання окремої заяви).

НКРЕКП

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: Новий ринок передбачає, що користуватись електричною енергією можливо за наявності двох договорів, а саме, договору з розподілу електричної енергії між постачальником та Оператором системи розподілу (ОСР) та договору про постачання електричної енергії між постачальником та Користувачем. Оскільки підключення буде здійснювати ОСР, йому необхідно знати про наявність договору про постачання електричної енергії між постачальником та споживачем (бізнесом).

Зміна визначення моменту підписання сторонами договору на постачання в залежності від того, яка з подій відбулась раніше: введення в експлуатацію електроустановок або введення обєкта в експлуатацію

НКРЕКП

Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі: З огляду на правила розмежування, власник інженерних мереж (обленерго) не обов’язково може бути «енергопостачальною організацією».