You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системний звіт «Контроль за контролерами: стан впровадження реформи контролюючих органів»

Продовжити роботу з розробки ІАС ДНК і забезпечити її введення в експлуатацію згідно з чинним законодавством до кінця 2018 року.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання
— коментарі: Наразі вже розроблено технічне завдання з розробки ІАС ДНК. Найближчим часом планується оголошення тендеру.

Розглянути можливість уніфікації документів, які видає ДРС при виявлення порушень органами контролю, органами ліцензування та дозвільних органів при проведення перевірок дотримання ними законодавства.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання

Підготувати зміни до законодавства у сферах ліцензування, дозвільної системи з питань контролю для врегулювання колізійних норм щодо відповідальності посадових осіб органів ліцензування за невиконання розпоряджень ДРС. Зокрема, зміни до законодавства мають бути спрямовані на усунення порушень законодавства щодо:-анулювання ліцензій;-реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства;-недотримання строків подання висновків за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання

Розробити проект змін до діючого законодавства, зокрема:-статтю 5 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» доповнити запровадженням строків та обов’язковості виконання рішень ДРС, що базуються на рішеннях Експертно-апеляційної ради ДРС.-в статті 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» розширити визначення «документ дозвільного характеру», додавши до нього декларації, а також передбачивши, що документи дозвільного характеру можуть видаватись не тільки у електронному вигляді, а і у іншій (наприклад, письмовій) формі.-статтю 166-10 КУпАП доповнити змінами стосовно встановлення відповідальності керівництва органів контролю за порушення при здійсненні заходів контролю, виявлених ДРС.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання

Системний звіт «Зменшення корупційних ризиків та створення умов для залучення інвестицій в будівництві»

Внести зміни в Господарський кодекс України в частині договорів підряду на виконання робіт, укладених відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" про вимоги щодо надання вільного доступу до інформації про хід виконання робіт замовником та виконавцем (підрядником, субпідрядником і інженером з технічного нагляду) з метою забезпечення громадської підзвітності державних замовників на всіх етапах закупівель, починаючи від проектування до завершення будівництва і введення в експлуатацію.

МЕРТ
Мінрегіон

В процесі виконання

Підготувати зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо: доповнення основних термінів закону (ст. 1) поняттям «консорціум» для забезпечення можливостей спільного подання пропозиції на торги декількома учасниками без створення окремої юридичної особи.щодо зменшення (а в подальшому і скасування, принаймні для закупівель вище порогів ЄС) обов'язкового мінімуму вагомості критерію «низька ціна» з 70% до 50% для закупівлі робіт. Домінування тільки «низької ціни» при одночасно слабо описаних умов договору та вимог до предмету закупівлі може спричинити невиконання або неналежне виконання договору переможцем з найнижчою ціною.

МЕРТ

В процесі виконання
— коментарі: Мінекономрозвитку ведеться робота щодо розроблення законопроекту про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України, який передбачає, зокрема, впровадження відповідних норм в частині забезпечення правової можливості для участі групи суб’єктів господарювання як учасників процедур (консорціумів); визначення критеріїв оцінки пропозицій, зокрема, критерію найбільш економічно вигідної пропозиції, вимоги до застосування критеріїв оцінки пропозицій, оцінки пропозицій з надзвичайно низькими цінами, а також визначення вартості закуплених товарів, робіт та послуг з розрахунку їх повного життєвого циклу тощо.

При підготовці законопроекту "Про концесії" врахувати необхідність внесення відповідних змін до Закону України "Про публічні закупівлі" стосовно оприлюднення інформації про концесійні конкурси на єдиному веб-порталі закупівель.

МЕРТ

В процесі виконання
— коментарі: 15.03.2018 у ВРУ зареєстровано проект Закону про внесення змін до статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" №8128, який підтримується Мінекономрозвитку. Наразі проект закону очікує розгляду.

Включити в робочі плани подальшої адаптації законодавства про публічні закупівлі до законодавства ЄС Директиву 2014/24/ЄС про публічні закупівлі та Директиву 2014/25/ЄС про закупівлі підприємствами, які працюють у сфері водозабезпечення, енергетики, транспорту та поштових послуг. Зокрема, стосовно положень європейського законодавства, які релевантні при проведенні публічних закупівель, пов'язаних із будівництвом (критерії "life-cycle costs" (що особливо важливо в будівництві, де на етапі закупівель необхідно враховувати витрати на обслуговування та утримання об'єкту, усунення дефектів протягом гарантійного терміну), впливу репутації компанії на можливість брати участь в закупівлях, поняття аномально низької ціни - abnormally low price тощо).

МЕРТ

В процесі виконання
— коментарі: Мінекономрозвитку ведеться робота з удосконалення законодавства сфери публічних закупівель та приведення її у відповідність до міжнародних стандартів та Директив ЄС у сфері публічних закупівель.

Системний звіт «Проблемні питання регулювання зовнішньо-економічної діяльності в Україні»

Розробити зміни до Закону України «Про металобрухт» щодо регулювання експорту та імпорту для модернізації законодавства та вдосконалення економічних і правових положень, пов’язаних з операціями з металобрухтом.

МЕРТ

В процесі виконання
— коментарі: Частину першу статті 9 Закону України «Про металобрухт» щодо обов’язкової реєстрації контрактів (договорів, угод) на експорт металобрухту виключено на підставі Закону № 1455-VIII від 12.07.2016. Вирішення порушеного питання передбачається проектом Закону України «Про детінізацію ринку металургійної сировини (про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо операцій з металобрухтом)» (№7497 від 17.01.2018), внесений народними депутатами України, який підтримується Мінекономрозвитку та представниками металургійної галузі. Поточний статус – очікує розгляду.

Зменшити особисті контакти з заявником і кількість обов'язкових документів, що мають бути надані для отримання дозволу на експорт-імпорт, забезпечити зміни в системі подання документів на користь використання електронної інформації з державних баз даних, а не з паперових документів.

МЕРТ

В процесі виконання
— коментарі: Мінекономрозвитку розроблено проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції та лібералізації адміністративних послуг у сфері зовнішньоекономічної діяльності", який внесений до Верховної Ради України (№ 9388 від 10.12.2018). Поточний статус – опрацьовується в комітеті. Законопроект розроблено як механізм забезпечення відкритості, прозорості, регламентованості та передбачуваності дій органів виконавчої влади при наданні адміністративних послуг у сфері зовнішньоекономічної діяльності, а також спрощує процедури видачі ліцензій у сфері зовнішньоекономічної діяльності, які на даний час регулюються постановами Уряду та наказами Мінекономрозвитку, приводить ці процедури у відповідність до вимог Закону України "Про адміністративні послуги".

Держекспортконтроль має дотримуватися нормативних строків проведення державної експертизи і розгляду документів. Для досягнення цієї мети можна рекомендувати здійснення наступних комплексних заходів разом з МЕРТ: введення інтегрованої електронної системи документообігу для спрощення процесу експертизи; слід передбачити можливість контролю строків із боку контролюючого органу (МЕРТ); введення практики пояснення контролюючому органу причин кожної затримки у проведенні державної експертизи; застосування адміністративного покарання до відповідальних посадових осіб за результатами регулярного моніторингу з боку МЕРТ.

МЕРТ
Держекспортконтроль

В процесі виконання