You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системний звіт «Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади»

Створити конституційну основу для законодавчого регулювання процесу децентралізації влади і одночасно встановлення державного нагляду щодо рішень органів місцевого самоврядування продовживши роботу по внесенню відповідних змін до Конституції України (проект Закону України №2217а від 01.07.2015 "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)").

Мінрегіон
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: П. 321 Планом пріоритетних дій Уряду України на 2021 рік, затверджених розпорядженням КМУ від 24.03.21 №276-р передбачено: Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Закону України “Про префектів” (одночасно із змінами до Конституції України щодо децентралізації влади) – подання законопроекту в ВРУ планується в листопаді 2021

Прийняти Закон України "Про службу в органах місцевого самоврядування" №2489 від 30.03.2015, який спрямований на визначення принципів, правових і організаційних основ служби в органах місцевого самоврядування, врегулювання статусу службовця ОМС і забезпечить комплексну реформу службу в органах місцевого самоврядування з урахуванням кадрових потреб для децентралізації.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: 03.04.2018 - відхилено та знято з розгляду. Натомість у ВРУ внесено проект Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» №1223 від 02.09.2019. п.100 Плану пріоритетних дій Уряду України на 2021 рік, затверджених розпорядженням КМУ від 24.03.21 №276-р передбачено розроблення та подання КМУ нової редакції проекту Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» - вересень 2021

Підтримати проект Закону України "Про префектів", в якому передбачити можливість префектам зупиняти дію актів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України з одночасним зверненням до суду.

Мінрегіон
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Планом пріоритетних дій Уряду України на 2021 рік, затверджених розпорядженням КМУ від 24.03.21 №276-р передбачено: 321.Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Закону України “Про префектів” (одночасно із змінами до Конституції України щодо децентралізації влади)

Системний звіт «Виклики та проблеми у сфері захисту та контролю за конкуренцією»

З метою сприяння ефективному здійсненню повноважень, покладених на АМКУ під час прийняття рішень щодо схвалення угод, які укладаються під час приватизації, забезпечити, щоб не лише АМКУ, але й інші органи влади відігравали активну роль в процесі усунення деяких з наразі наявних перешкод. Відтак, Рада рекомендує наступне:a) Визначити точний обсяг обов'язків, які має нести кожен орган влади, який, в межах своєї компетенції, залучений до процесу приватизації (наприклад, ФДМ України, галузеві регулятори тощо).b) Запровадити прозору процедуру обміну інформацією між АМКУ та відповідними органами (включаючи ФДМ України, органи, що здійснюють управління державні підприємства, учасники конкурсу тощо) для цілей погодження таких угод АМКУ.

АМКУ
ВРУ
ФДМ

В процесі виконання
— коментарі: Верховна Рада України 18.01.2018р. прийняла закон №7066 "Про приватизацію державного і комунального майна" ("Закон №7066"), який, вступив в силу 07.03.2018р. та, серед іншого, закріплює повноваження державних органів приватизації у сфері приватизації.

Внести зміни до Порядку подання заяв до Антимонопольного комітету України про попереднє отримання дозволу на концентрацію суб'єктів господарювання, щоб передбачити можливість отриманнядозволу на узгоджені дії у вигляді укладання договору про відмову відконкуренції за спрощеною процедурою, якщо отримання дозволу на концентрацію суб’єктів господарювання вже відбувається за спрощеною процедурою.

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Зараз АМКУ розробляється законопроект про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції", які, зокрема, стосуватимуться і процедури одержання дозволів на концентрацію.

Внести зміни до пункту 2 частини 2 статті 52 Закону України «Прозахист економічної конкуренції», щоб забезпечити чітку ідентифікацію учасників, відповідальних за неповідомлення про концентрацію.

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Розроблення комплексного законопроекту про внесення змін до Закону України «Про захист економічної конкуренції», які, зокрема, вдосконалить норми про одержання дозволів Комітету на концентрацію та притягнення до відповідальності за здійснення концентрації без дозволу Комітету, заплановано на 2019 рік. Процес підготовки комплексного законопроекту триває.

Встановити граничні строки розгляду справ про зловживання монопольним (домінуючим) становищем шляхом внесення змін в розділ VII Закону України «Про захист економічної конкуренції»та/або розділ VII Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженому Розпорядженням АМКУ від 19 квітня 1994 року № 5.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: 2.Проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо конкуренційно-антимонопольну реформу # 2730 від 14.01.2020» (Включено до порядку денного за №485-ІХ від 04.02.2020)

Прийняти Законопроект № 2431, в частині, де, поміж іншого, Методиці розрахунку розміру штрафів надається статус обов'язкового до застосування нормативного акту.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: 1.Проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо конкуренційно-антимонопольну реформу # 2730 від 14.01.2020» (Включено до порядку денного за №485-ІХ від 04.02.2020)

Забезпечити можливість судового оскарження розміру штрафу,накладеного АМКУ за умови існування Методики розрахунку розміру штрафів за порушення законодавства про економічну конкуренцію, як нормативного акту, обов’язкового до застосування як АМКУ, так іорганами судової влади.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо конкуренційно-антимонопольну реформу # 2730 від 14.01.2020» (Включено до порядку денного за №485-ІХ від 04.02.2020)

Внести зміни до статті 40 Закону України «Про захист економічної конкуренції» задля того, щоб:1.1. встановити максимальні строки для (i) надання додаткових роз’яснень та/або пояснень на запити АМКУ; та (ii) подання письмових пояснень (заперечень) сторонами, які не згодні з проміжними процесуальними рішеннями АМКУ у справах про концентрації/ узгоджені дії;1.2. встановити конкретні строки розгляду АМКУ клопотань про ознайомлення з матеріалами справи, поданих сторонами; та1.3. прямо встановити право зацікавлених сторін подавати клопотання в АМКУ з метою ініціювання слухань стосовно концентрацій/узгоджених дій, при цьому передбачивши, що такі клопотання мають бути обов’язково розглянуті АМКУ, а по їх суті має бути надана вмотивована відповідь у розумні строки

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: АМКУ розгляне можливість імплементації даної рекомендації РБО під час підготовки наступного пакету законодавчих змін.
Розглянути доцільність зменшення розміру штрафів за участь у антиконкурентних узгоджених діях для заявників, наступних після першого заявника.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення принципів процесуальної справедливості та підвищення ефективності проваджень у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" №6746 від 17.07.2017р. прийнятий у першому читанні 09.11.2017р.

Системний звіт «Зловживання повноваженнями з боку правоохоронних органів у їх стосунках з бізнесом»

Заборонити на законодавчому рівні кримінальне переслідування особи за ухилення від сплати податків до остаточного узгодження податкових зобов'язань (як це передбачено п.п. 3.5.6. Коаліційної Угоди депутатських фракцій у Верховній Раді України VІІІ скликання, яка є невід’ємною частиною Програми діяльності Кабінету Міністрів України (далі – «Коаліційна угода»)). Для цього пропонується внести зміни до статей 212 і 212-1 ККУ чітко встановивши, що «фактичне ненадходження коштів до бюджетів чи державних цільових фондів» (у статті 212 ККУ) та «фактичне ненадходження коштів до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування» (у статті 212-1 ККУ) означає «несплату у встановлені законом строки узгоджених грошових зобов’язань».

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: 3 вересня 2020 року в 1-му читанні було прийнято законопроект 3087-д «Про Бюро економічної безпеки України». Провести роботу з ВРУ щодо можливості відображення нашої рекомендації в остаточній редакції законопроекту.

Надати особам, уповноваженим здійснювати організаційно-розпорядчі функції (наприклад, генеральний директор, фінансовий директор, головний бухгалтер, член правління акціонерного товариства) від імені юридичної особи та щодо яких проводяться слідчі дії, окремі процесуальні права з тих, які передбачені у ст. 42 КПК України («Підозрюваний, обвинувачений») для осіб, яким повідомлено про підозру, а саме (наведений нижче перелік не є вичерпним):а) збирати і подавати слідчому, прокурору, слідчому судді докази;б) брати участь у проведенні процесуальних дій;в) під час проведення процесуальних дій ставити запитання, подавати свої зауваження та заперечення щодо порядку проведення дій, які заносяться до протоколу;г) застосовувати з додержанням вимог цього КПК України технічні засоби при проведенні процесуальних дій, в яких він бере участь;д) вимагати відшкодування шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями и бездіяльністю органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, прокуратури або суду, в порядку, визначеному законом.Вищезазначена рекомендація може бути реалізована, наприклад, шляхом розширення кола осіб – «сторін» та «учасників» кримінального провадження, розробивши відповідні зміни до ст. 3, § 5 Глави 3 («Суд, сторони та інші учасники кримінального провадження») КПК України.

ВРУ

В процесі виконання

Внести зміни до Закону України "Про судову експертизу" із тим, щоб встановити стандартний строк проведення експертизи тривалістю в 3 місяці, який за необхідності може бути продовжений слідчим суддею/ судом. Радою також пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими встановити відповідальність за порушення експертом строків проведення експертизи.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: 4 жовтня 2019 року ВРУ прийняла в цілому Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих положень кримінального процесуального законодавства» №1009