Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.
Назва звіту
|
Надані рекомендації
|
Статус виконання
|
---|---|---|
Системний звіт «Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації» |
Мінрегіон |
В процесі виконання
— коментарі:
20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
|
Системний звіт «Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади» |
Закінчити формування нормативної бази для децентралізації владних повноважень у всіх галузях і сферах надання адміністративних і соціальних послуг, чітко визначити функції місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування всіх рівнів про надання цих послуг. Мінрегіон |
В процесі виконання
— коментарі:
Прийнято низьку законів положеннями яких унормовано питання передачі повноважень від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування, зокрема, повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства; надання адмінпослуг з видачі документів дозвільного характеру, надання адмінпослуг через ЦНАПи. За інформацією РБО Мінрегіонрозвитку готується урядовий законопроект про службу в органах місцевого самоврядування.
|
Розробити та впровадити державні стандарти (нормативи) якості адміністративних, соціальних та інших послуг населенню у відповідних сферах. Мінрегіон |
В процесі виконання
— коментарі:
Планом пріоритетних дій Уряду України на 2021 рік, затверджених розпорядженням КМУ від 24.03.21 №276-р передбачено: П. 34.Створення Національної веб-платформи центрів надання адміністративних послуг – вересень 2021 П 35.Створення системи онлайн-моніторингу та оцінки якості надання адміністративних послуг: i.прийнято постанову Кабінету Міністрів України щодо затвердження Порядку проведення моніторингу якості надання адміністративних послуг та показників такого моніторингу - травень 2021 ii.наповнено та актуалізовано реєстр центрів надання адміністративних послуг, їх територіальних підрозділів, віддалених робочих місць - червень 2021 iii.200 центрів надання адміністративних послуг підключено до системи онлайн-моніторингу та оцінки якості послуг – липень 2021 iv.опубліковано результати моніторингу системи онлайн-моніторингу та оцінки якості послуг – грудень 2021.
|
|
Створити конституційну основу для законодавчого регулювання процесу децентралізації влади і одночасно встановлення державного нагляду щодо рішень органів місцевого самоврядування продовживши роботу по внесенню відповідних змін до Конституції України (проект Закону України №2217а від 01.07.2015 "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)"). Мінрегіон |
В процесі виконання
— коментарі:
П. 321 Планом пріоритетних дій Уряду України на 2021 рік, затверджених розпорядженням КМУ від 24.03.21 №276-р передбачено: Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Закону України “Про префектів” (одночасно із змінами до Конституції України щодо децентралізації влади) – подання законопроекту в ВРУ планується в листопаді 2021
|
|
Запровадити прозорі конкурсні процедури відбору кадрів до місцевих органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевого самоврядування, сформувати відповідні кваліфікаційні вимоги. Мінрегіон |
В процесі виконання
— коментарі:
п.100 Плану пріоритетних дій Уряду України на 2021 рік, затверджених розпорядженням КМУ від 24.03.21 №276-р передбачено розроблення та подання КМУ нової редакції проекту Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» - вересень 2021
|
|
Розробити проект законодавчого акта, яким встановити порядок врегулювання питання подальшого функціонування/ліквідації відповідних районних рад, межі яких повністю збігаються з межами об'єднаних територіальних громад. Мінрегіон |
В процесі виконання
|
|
Підтримати проект Закону України "Про префектів", в якому передбачити можливість префектам зупиняти дію актів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України з одночасним зверненням до суду. Мінрегіон |
В процесі виконання
— коментарі:
Планом пріоритетних дій Уряду України на 2021 рік, затверджених розпорядженням КМУ від 24.03.21 №276-р передбачено: 321.Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Закону України “Про префектів” (одночасно із змінами до Конституції України щодо децентралізації влади)
|
|
Передбачити механізми практичного залучення до відповідальності посадових осіб органів місцевої влади (наприклад, ініціювання внесення змін до КК України і КУпАП щодо посилення відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування). Мінрегіон |
В процесі виконання
— коментарі:
РБО надано пропозиції Міністерству юстиції України до проєкту Кодексу України про адміністративні проступки, що розробляється Міністерством юстиції на виконання пункту 25 Плану законопроєктної роботи Верховної Ради України на 2020 рік, затвердженого Постановою ВРУ від 16 червня 2020 року № 689-IX.
|
|
Системний звіт «Природні монополісти vs. конкурентний бізнес: шляхи поліпшення співпраці» |
Підготувати нормативно-правову базу щодо впорядкування питань, пов'язаних із повноваженнями місцевих органів влади та порядком встановлення пріоритетності укладання договорів на закупівлю теплової енергії в разі приєднання до теплової мережі двох або декількох теплопостачальних організацій. Мінрегіон |
В процесі виконання
— коментарі:
Статтею 21 Закону України "Про теплопостачання" створені умови для розвитку конкуренції на ринку теплової енергії та закладені основні принципи такої конкуренції. Однак подальшого розвитку вони не набули. Зокрема, наразі не розроблений і не затверджений Порядок проведення конкурсу зі встановлення пріоритетності укладання договорів на закупівлю теплової енергії в разі, якщо до магістральної або місцевої теплової мережі теплопостачальної організації приєднані дві або декілька теплогенеруючих організацій.
|
НКРЕКП |
В процесі виконання
— коментарі:
НКРЕКП спільно з консультантами проекту USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні» проводиться робота щодо розробки проектів відповідних нормативних документів з питань приєднання до системи централізованого теплопостачання.У рамках вказаного проекту USAID спеціалісти НКРЕКП є членами робочої групи, що працює над розробкою порядку (методики) приєднання до теплових мереж, розрахунку плати за приєднання та фінансування послуг з приєднання тощоВказані порядки (методики) на разі не затверджені а тому відповідні консультації повинні і надалі проводитись за необхідності.
|
|
Розробити Правила приєднання до водопровідних та каналізаційних мереж так, щоб вони регулювали, зокрема, питання надання/отримання Технічних умов, оплати за приєднання до мереж водопостачання і каналізації на основі формули із урахуванням вартості робіт та послуг окремих етапів цих процедур.Нові Правила повинні розмежовувати поняття «доступ» і «приєднання/підключення», а також містити норми, які регулюють питання, пов'язані з:наданням / отриманням дозволу на приєднання;проектуванням об'єкта будівництва (мереж водопостачання та водовідведення);особливостями надання / отримання технічних умов, у т.ч. визначенням порядку (методики) формування вартості послуг з видачі технічних умов;визначенням порядку оплати за приєднання, враховуючи вартість робіт і послуг окремих етапів цієї процедури (зокрема, робіт і послуг, пов'язаних з підключенням до інженерних мереж водопостачання та водовідведення);визначенням пайового внеску (зокрема, з метою запобігання випадків примусу замовників під виглядом пайового внеску купувати на користь власника мереж матеріальні цінності та / або виконувати певні роботи, які безпосередньо не відносяться до замовленої заявником процедури приєднання);тимчасовим приєднанням;прийняттям мереж в експлуатацію для можливості транспортування ресурсу;зміною власника об’єкта унеможливлюючи зловживання і встановлення невиправданих вимог. НКРЕКП |
В процесі виконання
— коментарі:
Згідно з листом Мінрегіон № 8/13.1/1370-21 від 16.03.21 проект наказу «про внесення змін до Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України» наразі опрацьовується структурними підрозділами Мінрегіону.
|
|
НКРЕКП |
В процесі виконання
— коментарі:
НКРЕКП протягом 2015-2017 рр. розробила нормативну базу з питань впровадження стимулюючого регулювання у сфері електроенергетики та комунальних послуг, а саме у сфері передачі електричної енергії, розподілу електричної енергії, централізованого водопостачання та водовідведення, теплопостачання:Таким чином, наразі Рада намагається встановити сфери, у яких концепція переходу від методу тарифоутворення «витрати плюс» на RAB методологію ще не розроблена та потребує подальшого нормативно-правового урегулювання.
|
|
НКРЕКП |
В процесі виконання
— коментарі:
Представники НКРЕКП у складі Робочої групи, створеної ФДМУ, разом з представниками ФДМУ взяли участь у розробці змін до Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, затвердженої наказом ФДМУ № 293 від 12.03.2013. За результатами спільної діяльності Робочої групи та співпраці з консультантами Проекту USAID напрацьовані зміни для розгляду та надання пропозицій листом від 13.02.2017 № 1510/18/7-17 направлено на розгляд до ФДМУ.Роботи із підготовки до впровадження стимулюючого регулювання у сфері теплопостачання по розробці проекту укрупнених показників вартості відтворення, які будуть додатками до Методики, безпосередньо проводять учасники пілотного проекту, а саме ПАТ «Київенерго» та ПАТ «Облтеплокомуненерго» м. Чернігів за участю державного підприємства «Науково-дослідний інститут будівельного виробництва».
|
|
Системний звіт «Підключення до електропостачання» |
Підготовка нових та упорядкування існуючих планів забудови території (для комплексної забудови), що дало б можливість забезпечити певний обсяг земельних ділянок на такій території зовнішніми електричними мережами уже на момент звернення замовника із заявою на приєднання. Мінрегіон |
В процесі виконання
— коментарі:
Відповідно до розділу 3 Кодексу систем розподілу ОСР/обленерго здійснює довгострокове планування для розвитку системи розподілу, включаючи проведення всіх необхідних досліджень та оцінок/прогнозів. З цією метою ОСР розробляє План розвитку ОСР, який подає на затвердження Регулятору згідно з цим Кодексом. План розвитку ОСР є документом, який містить необхідні прогнозні обсяги нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення системи розподілу на наступні 5 календарних років із визначенням необхідного для цього обсягу інвестицій та строків виконання відповідних заходів.Відтак, виходимо з того, що до плану розвитку ОСР може бути включено електрифікацію певної території.
|