You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системный звіт "Контроль за контролерами: стан впровадження реформи контролюючих органів"

Продовжити роботу з розробки ІАС ДНК і забезпечити її введення в експлуатацію згідно з чинним законодавством до кінця 2018 року.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання
— коментарі: Наразі вже розроблено технічне завдання з розробки ІАС ДНК. Найближчим часом планується оголошення тендеру.

Системный звіт "Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації"

Мін'юсту запровадити систему оповіщення учасників юридичної особи або їх представників (шляхом направлення повідомлень на електронну пошту та, в якості додаткової адміністративної послуги, смс-повідомлень) про надходження до державних реєстраторів заяв на проведення реєстраційних дій стосовно такої юридичної особи та/або її відокремленого підрозділу

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: За результатами зустрічі Мін’юста, ДП «НАІС» та Світового банку з жовтня 2017 року та станом на теперішній час ДП «НАІС» спільно з наданим Проектом «Підтримка реформ у сільському господарстві та земельних відносинах в Україні» Світового банку представником по технічній взаємодії вживаються заходи стосовно запровадження сервісу (без залучення комерційних організацій до процесу надання зазначених послуг) щодо інформування про зміни, що відбулись у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (корпоративні права). Зокрема, на сьогодні відбувається погодження концепції та технічного завдання відповідного програмного забезпечення.
Розробити єдиний нормативний акту про порядок присвоєння поштових адрес об'єктам нерухомості на території України та узгодження останнього з положеннями законодавства.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
Мін'юсту виключити можливість вчинення реєстраційних дій з порушенням територіальності.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: Питання знаходиться в процесі обговорення, у тому числі очікується звіт від технічного адміністратора (ДП "НАІС") щодо можливості виконання технічного завдання стосовно впровадження таких обмежень в Державному реєстрі речових прав.
Мін'юсту ініціювати внесення змін до Єдиного реєстру нотаріусів, які б передбачали оприлюднення інформації стосовно нотаріусів, яким заблоковано/ анульовано доступ до державних реєстрів.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: Заступник Міністра юстиції неодноразово підтверджувала намір Міністерства в кінцевому підсумку виконати дану рекомендацію.
Мін'юсту підготувати роз'яснення або внесення змін до відповідних законодавчих актів щодо конкретизації умов (тяжкості порушень), у випадку наявності яких може бути анульовано свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: Міністерство юстиції співпрацює з Нотаріальною палатою України з цього питання.
Мін'юсту видати роз'яснення про те, що надання заявникам сканкопій документів, на підставі яких здійснювалися реєстраційні дії має відбуватися в тому ж порядку, як і надання іншої інформації з державних реєстрів.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: На обговоренні у Мінюсті
Мін'юсту внести зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затверджений наказом Міністерства юстиції України № 296/5 від 22 лютого 2012 року, доповнивши його окремим розділом про нотаріальне посвідчення зображень сканкопій документів, на підставі яких здійснювалися реєстраційні дії, на екрані комп'ютера (скріншотів).

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: В процесі розробки змін до відповідних нормативно-правових актів, у зв'язку із запровадженням "електронного нотаріату".
Генеральному Прокурору України, у відповідності до пункту 9 частини першої статті 9 Закону України "Про прокуратуру" № 1697-VII від 14 жовтня 2014 року, розробити та затвердити Методичні рекомендації для прокурорів з метою забезпечення більш уніфікованого застосування норм законодавства України під час здійснення прокурорської діяльності при здійсненні процесуального керівництва над розслідуванням "рейдерських" злочинів.

ГПУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідно до інформації, наданої нещодавно заступником Генерального прокурора на засіданні міжурядової робочої групи з боротьби з рейдерством під головуванням першого віце-прем'єр-міністра України.
Державній судовій адміністрації України прискорити роботу по забезпеченню технічної взаємодії Реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру судових рішень.

ДСА

В процесі виконання
— коментарі: Консультації між двома технічними адміністраторами все ще тривають.
Посилити навчальну спроможність Національного агентства з питань запобігання корупції та Міністерства юстиції України, спрямовану на підвищення обізнаності компаній про міжнародні стандарти та імплементацію таких стандартів приватним сектором.

НАЗК

В процесі виконання
— коментарі: Стратегією розвитку НАЗК на 2017-2020 рр. та планами з її реалізації, затвердженими рішенням НАЗК від 22.06.2017 №234, передбачено щорічне проведення навчань з імплементації оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичних осіб. Так, НАЗК інформує про проведення 6 тренінгів для уповноважених осіб, відповідальних за реалізацію антикорупційних програм державних підприємств, які належать до сфери управління відповідних міністерств.
Національному агентству з питань запобігання корупції та Міністерству юстиції України заохочувати розвиток мережі партнерських відносин з діловими колами та некомерційними організаціями для колективної протидії ризикам рейдерства. Для прикладу, в травні 2017 року Рада за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку та Організації економічного співробітництва та розвитку представила Всеукраїнську мережу доброчесності і комплаєнсу.

Мін’юст
НАЗК

В процесі виконання
— коментарі: Хоча відповідно до ст. 11 Закону України "Про запобігання корупції" протидія ризикам рейдерства не належить до повноважень НАЗК, на 2018 рік НАЗК спільно з проектом "Прозорість та доброчесність публічного сектору" Програми розвитку ООН запланувало проведення 5 круглих столів з метою обговорення проблемних питань, які виникають у представників бізнесу під час реалізації антикорупційних програм.

Системный звіт "Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади"

Закінчити формування нормативної бази для децентралізації владних повноважень у всіх галузях і сферах надання адміністративних і соціальних послуг, чітко визначити функції місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування всіх рівнів про надання цих послуг.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Прийнято низьку законів положеннями яких унормовано питання передачі повноважень від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування, зокрема, повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства; надання адмінпослуг з видачі документів дозвільного характеру, надання адмінпослуг через ЦНАПи.
Продовжити формування ЦНАП. З метою підвищення рівня та якості забезпечення адміністративних послуг Мінрегіону в координації з іншими центральними органами виконавчої влади забезпечити надання консультативної, експертної, методичної і іншої підтримки об'єднаним територіальним громадам для створення і організації діяльності в них центрів надання адміністративних послуг.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Станом на 7 березня 2018 року створено 746 ЦНАПів. В рамках Програми "U-LEAD з Європою" передбачено підтримку створення та модернізації до 600 ЦНАП до 2020 року, включно зі створенням інформаційно-комунікаційної інфраструктури ЦНАП.
З метою зміцнення кадрового забезпечення проведення децентралізації та подальшого функціонування місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування рекомендується організувати навчальні програми з підвищення кваліфікації для посадових осіб органів місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад та службовців місцевих органів виконавчої влади для належного виконання ними нових повноважень із залученням до цього процесу відповідних державних інститутів, асоціацій органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Мінрегіоном за сприяння зарубіжних партнерів (DESPRO, GIZ, UNDP, Dialog, U-LEAD і тд) проводяться заходи з надання методичної та практичної допомоги органам місцевого самоврядування. Також розроблено методичні рекомендації та проводяться навчальні семінари, курси лекцій, обмін позитивним досвідом.Методичний супровід підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань запобігання і протидії корупції здійснюється Нацдержслужбою України разом з Національною академією державного управління при Президентові України.Близько 70 000 службовців на рік проходять навчання
Створити конституційну основу для законодавчого регулювання процесу децентралізації влади і одночасно встановлення державного нагляду щодо рішень органів місцевого самоврядування продовживши роботу по внесенню відповідних змін до Конституції України (проект Закону України №2217а від 01.07.2015 "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)").

Мінрегіон
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: 10.12.2015  вручено подання Комітету про розгляд.Очікує розгляду.
Прийняти Закон України "Про службу в органах місцевого самоврядування" №2489 від 30.03.2015, який спрямований на визначення принципів, правових і організаційних основ служби в органах місцевого самоврядування, врегулювання статусу службовця ОМС і забезпечить комплексну реформу службу в органах місцевого самоврядування з урахуванням кадрових потреб для децентралізації.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: 07.06.2017 – Вручено закон в доопрацьованій редакції.Очікує на розгляд з вето Президента.
Ввести моніторинг і оцінку діяльності місцевих державних адміністрацій та їх посадових осіб з метою забезпечення об'єктивного контролю і підвищення ефективності системи державного управління відповідно до вимог нового закону України "Про державну службу".

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Моніторинг та оцінка діяльності місцевих державних адміністрацій та їх посадових осіб передбачено у проекті Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» №2489.Також КМУ прийнято постанову від 21.12.2016 №987 «Про щорічні звіти голів обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій», якою зобов’язано Голів обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій подавати щороку до 1 лютого звіт про здійснення відповідною державною адміністрацією покладених на неї повноважень та стан розвитку відповідної території за формою.
Розробити проект законодавчого акта, яким встановити порядок врегулювання питання подальшого функціонування/ліквідації відповідних районних рад, межі яких повністю збігаються з межами об'єднаних територіальних громад.

Мінрегіон
ОДА
Асоціація міст України

В процесі виконання
— коментарі: Проект закону №6636 від 22.06.2017 "Про порядок утворення, ліквідації районів, встановлення і зміни їх меж" (очікує розгляду). Законопроект вирішить проблему дублювання повноважень. Очікує розгляду.
Підтримати проект Закону України "Про префектів", в якому передбачити можливість префектам зупиняти дію актів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України з одночасним зверненням до суду.

Мінрегіон
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Інститут префектів з’явиться після набрання чинності змін до Конституції України (щодо децентралізації) та, відповідно, після ліквідації місцевих держадміністрацій.Проект закону містить норми згідно яких префект може зупиняти дію актів органу місцевого самоврядування в цілому чи в частині.
Передбачити механізми практичного залучення до відповідальності посадових осіб органів місцевої влади (наприклад, ініціювання внесення змін до КК України і КУпАП щодо посилення відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування).

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Наразі, проектом закону "Про службу в органах місцевого самоврядування" №2489 від 30.03.2015, передбачено включення норм щодо врегулювання питання дисциплінарної відповідальності службовців місцевого самоврядування.
Рекомендувати КМУ (зокрема, органам центральної виконавчої влади в управлінні яких перебували установи та організації освіти, культури, науки, охорони здоров’я) зобов’язати при переході таких об’єктів у власність ОТГ:1) формувати перелік (баланс) поточних зобов’язань по цих об’єктах і доводити інформацію про існуючі зобов’язання до відома об’єднаної територіальної громади;2) повідомляти суб’єктів підприємництва, з якими укладені договори про виконання робіт (надання послуг) в інтересах згаданих органів і установ про передачу останніх у власність об’єднаних територіальних громад.

КМУ

В процесі виконання
— коментарі: Мінрегіоном здійснено аналіз функціонування закладів освіти, культури, соціального захисту населення, фізичної культури та спорту в ОТГ для вироблення єдиних підходів до формування типових моделей організації єдиного освітнього, культурного, фізкультурно-спортивного та соціального простору в різних видах адміністративно-територіальних одиниць базового рівня.

Системный звіт "Виклики та проблеми у сфері захисту та контролю за конкуренцією"

Внести зміни у законодавство з метою розкриття існуючого інституційного потенціалу АМКУ.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний Законопроект №6724 від 14.07.2017р. "Про внесення змін до деяких законів України про захист економічної конкуренції" був прийнятий у першому читанні 9.11.2017.
Розширити діяльність АМКУ з адвокатування економічної конкуренції за рахунок (i) зміцнення співпраці з іншими державними органами; та (ii) вдосконалення існуючої практики надання рекомендацій (пропозицій щодо здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції) за результатами комплексних досліджень ринків.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: АМКУ продовжує роботу із налагодження співпраці із державними органами, у тому числі шляхом підписання меморандумів та проведення публічних заходів (конференцій).
Розробити план дій, спрямований на реалізацію Концепції Загальнодержавної програми розвитку конкуренції в Україні на 2014-2024 роки, за участі міністерств та інших органів державної влади.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Наразі АМКУ розробляє проект плану дій, спрямованого на реалізацію Концепції Загальнодержавної програми розвитку конкуренції в Україні на 2014-2024 роки. До кінця 2018 мають підготувати проект і подати в КМУ.
Сприяти налагодженню співпраці між АМКУ та органами державної влади (з акцентом на галузевих регуляторах) за рахунок розширення практики укладення відповідних угод/меморандумів про співпрацю з питань економічної конкуренції.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: АМКУ підписано меморандуми про співпрацю з НКРЕКП, Мінагрополітики та Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
З метою сприяння ефективному здійсненню повноважень, покладених на АМКУ під час прийняття рішень щодо схвалення угод, які укладаються під час приватизації, забезпечити, щоб не лише АМКУ, але й інші органи влади відігравали активну роль в процесі усунення деяких з наразі наявних перешкод. Відтак, Рада рекомендує наступне:a) Визначити точний обсяг обов'язків, які має нести кожен орган влади, який, в межах своєї компетенції, залучений до процесу приватизації (наприклад, ФДМ України, галузеві регулятори тощо).b) Запровадити прозору процедуру обміну інформацією між АМКУ та відповідними органами (включаючи ФДМ України, органи, що здійснюють управління державні підприємства, учасники конкурсу тощо) для цілей погодження таких угод АМКУ.

АМКУ
ВРУ
ФДМ

В процесі виконання
— коментарі: Верховна Рада України 18.01.2018р. прийняла закон №7066 "Про приватизацію державного і комунального майна" ("Закон №7066"), який, вступив в силу 07.03.2018р. та, серед іншого, закріплює повноваження державних органів приватизації у сфері приватизації.
Внести зміни до Порядку подання заяв до Антимонопольного комітету України про попереднє отримання дозволу на концентрацію суб'єктів господарювання, щоб передбачити можливість отриманнядозволу на узгоджені дії у вигляді укладання договору про відмову відконкуренції за спрощеною процедурою, якщо отримання дозволу на концентрацію суб’єктів господарювання вже відбувається за спрощеною процедурою.

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Зараз АМКУ розробляється законопроект про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції", які, зокрема, стосуватимуться і процедури одержання дозволів на концентрацію. Заплановано на 2018 рік.
Внести зміни до пункту 2 частини 2 статті 52 Закону України «Прозахист економічної конкуренції», щоб забезпечити чітку ідентифікацію учасників, відповідальних за неповідомлення про концентрацію.

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Зараз АМКУ розробляється законопроект про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції", які, зокрема, стосуватимуться і процедури одержання дозволів на концентрацію. Заплановано на 2018 рік.
Встановити граничні строки розгляду справ про зловживання монопольним (домінуючим) становищем шляхом внесення змін в розділ VII Закону України «Про захист економічної конкуренції»та/або розділ VII Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженому Розпорядженням АМКУ від 19 квітня 1994 року № 5.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення принципів процесуальної справедливості та підвищення ефективності проваджень у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" №6746 від 17.07.2017р. прийнятий у першому читанні 09.11.2017р.
Змінити порядок прийняття рішень АМКУ у такий спосіб, щоб первинне прийняття рішень, які підпадають під компетенцію колегії державних уповноважених АМКУ, вимагало б більшості передбаченого законом складу колегії АМКУ (тобто, 5 осіб), за винятком уповноваженого, який розслідував справу. Останній, тим не менш, повинен залучатися у процес прийняття рішень шляхом надання йому/їй права представляти результати розслідування на відповідному засіданні.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Пропозиція відображена у законопроекті № 6746 (зміни до статті 48 Закону "Про захист економічної конкуренції").
До прийняття Методики розрахунку розміру штрафів, здійснювати моніторинг застосування існуючих Рекомендаційних Роз'яснень і регулярно (не рідше, ніж один раз на квартал) оприлюднювати інформацію про їх застосування.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: На даний момент в АМКУ триває робота із доопрацювання Рекомендаційних роз'яснень.
Прийняти Законопроект № 2431, в частині, де, поміж іншого, Методиці розрахунку розміру штрафів надається статус обов'язкового до застосування нормативного акту.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Проект Закону «Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції» №2431 від 19.03.2015р. переданий на повторне друге читання.16.06.2016р. було вручено таблицю поправок 2.
Забезпечити можливість судового оскарження розміру штрафу,накладеного АМКУ за умови існування Методики розрахунку розміру штрафів за порушення законодавства про економічну конкуренцію, як нормативного акту, обов’язкового до застосування як АМКУ, так іорганами судової влади.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Проект Закону «Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції» №2431 від 19.03.2015р. переданий на повторне друге читання.16.06.2016р. було вручено таблицю поправок 2.
Запровадити електронну базу даних, яка дозволятиме заявникам отримувати в онлайн режимі загальну інформацію про поточний стан розгляду запитів/заяв, поданих до АМКУ, яка за своїм характером не є конфіденційною.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: АМКУ не проти впровадження даної рекомендації. Разом із тим, наголошується увага на необхідність залучення додаткового фінансування задля її імплементації.
Розглянути доцільність зменшення розміру штрафів за участь у антиконкурентних узгоджених діях для заявників, наступних після першого заявника.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення принципів процесуальної справедливості та підвищення ефективності проваджень у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" №6746 від 17.07.2017р. прийнятий у першому читанні 09.11.2017р.
Внести зміни до частини 10 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", надавши право суб'єктам оскарження або будь-яким іншим учасникам процедури оскарження подавати додаткові документи, які стосуються предмету скарги.

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний проект змін до частини 10 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" наразі розробляється АМКУ і планується його подання Мінекономіки до ВРУ у 2018 році.
Методику розрахунку сум державної допомоги; та

КМУ
АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Проект документу, наразі, узгоджується з Енергетичним співтовариством, як це вимагається Законом "Про ринок електричної енергії".

Системный звіт "Зменшення корупційних ризиків та створення умов для залучення інвестицій в будівництвіменшення корупційних ризиків та створення умов для залучення інвестицій в будівництві"

Внести зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та деякі інші законодавчі акти України, якими передбачити заміну процедури реєстрації декларації на здійснення будівництва та прийняття в експлуатацію об'єктів із середнім та значним класом наслідків (відповідальності) на здійснення будівництва та прийняття в експлуатацію об'єктів на основі дозволу на виконання будівельних робіт і сертифікату відповідно.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Мінрегіон розробив: - Зміни до Закону України «Про містобудівну діяльність»; - Проект змін в постанову Кабінету Міністрів України від від 30 грудня 2015 р. № 1164 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури, яка підлягає ліцензуванню, і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю);- Проект змін в постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи».
Опрацювати з обласними адміністраціями стан та необхідність розробки містобудівної документації в конкретних містах для подальшого вирішення питання включення відповідних видатків в перелік тих, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку в наступному бюджетному періоді.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Уряд прийняв рішення про створення інтернет-порталу для збору та опублікування основних відомостей (метаданих) про містобудівну документацію. Це прискорить на 1-3 місяці процеси пошуку та оформлення інвестиційних земельних ділянок, розроблення проектів землеустрою та будівництва.http://www.minregion.gov.ua/press/news/gennadiy-zubko-vidomosti-pro-mistobudivnu-dokumentatsiyu-rozmishhuvatimutsya-u-vidkritomu-dostupi/;http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=250008100&cat_id=244274160 В результаті, на початку 2018 року було запущено інтернет-портал http://pmap.minregion.gov.ua, який очікувано наповниться та розпочне повноцінну роботу восени 2018 року. Про стан забезпечення містобудівною документацією: http://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/building/city-build/mistobuduvannya-ta-planuvannya-teritoriy/pro-stan-zabezpechennya-mistobudivnoyu-dokumentatsiyeyu-teritoriy-ta-naselenih-punktiv/
Спільно з представниками органів місцевого самоврядування, відповідними асоціаціями, представниками професійного бізнес-товариства, експертами, підготувати зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" щодо скасування пайового внеску забудовників або удосконалення існуючого підходу (наприклад, уповноваживши КМУ, встановити єдиний порядок сплати та розрахунку внеску, забезпечити цільове використання внеску, зобов'язати місцеві органи влади публікувати регулярну інформацію для широкого загалу про розміри закумульованих внесків і напрямів їх використання).

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: КМУ спільно з BRDO розробив законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні», куди включена ініціатива щодо скасування пайової участі. Згідно з новинами з сайту Мінрегіонбуду, 15.03.2018 Уряд схвалив відміну пайової участі у розвиток інфраструктури населеного пункту - http://www.minregion.gov.ua/press/news/uryad-shvaliv-vidminu-payovoyi-uchasti-u-rozvitok-infrastrukturi-naselenogo-punktu/ Однак, Законопроект зареєстрований у ВРУ під №6540 від 06.06.2017; останній статус – «20.03.2018 – Проект відкликано»:http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=61950
Підготувати проект нормативно-правового акту про затвердження технічного регламенту будівельних матеріалів з повною відповідністю Регламенту Комісії (ЄС) № 305/2011 Європейського Парламенту та Ради від 9 березня 2011 р., що встановлює гармонізовані умови для розміщення на ринку будівельних виробів та скасовує Директиву Ради 89/106/ЄEC із дотриманням зобов'язань України по Угоді про асоціацію з ЄС.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Законопроект розроблено Мінрегіоном, виносився на обговорення із ДРС Проект закону Мінрегіону:http://www.minregion.gov.ua/base-law/reg-politics/proekti-regulyatornih-aktiv-dlya-obgovorennya-ta-analizi-regulyatornogo-vplivu/proekt-zakonu-ukrayini-pro-osnovni-vimogi-do-budivel-ta-sporud-a-takozh-umovi-rozmishhennya-na-rinku-budivelnih-virobiv-garmonizovani-z-normami-zakonodavstva-yevropeyskogo-soyuzu-2/; http://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2017/04/GREEN-BOOK-METALEVI-KONSTRUKTSII.pdfОстанній статус – 05.12.2017. Вручено подання Комітету про розгляд.
Стосовно чіткого розподілу повноважень відповідних органів щодо присвоєння поштових адрес об'єктам нерухомості внести зміни до Розділу ІІ "Організаційно-правова основа місцевого самоуправління" Закону України "Про місцеве самоуправління" та Глави 1 "Повноваження місцевих державних адміністрацій" Закону України "Про місцеві державні адміністрації".

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Зако про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
Стосовно встановлення процедури присвоєння поштової адреси внести зміни до Закону України "Про поштовий зв'язок", визначивши Кабінет Міністрів України уповноваженим встановлювати Порядок присвоєння адрес із вичерпним переліком необхідних для цього документів, підстав для відмов та інших важливих питань та закріпивши використання термінології "поштова адреса" лише в контексті законодавства про поштові послуги.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Зако про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
Стосовно визначення місцезнаходження об'єкту будівництва внести зміни до законів України "Про місцеве самоврядування", "Про місцеві державні адміністрації", "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про основи містобудування", "Про архітектурну діяльність", "Про рекламу", які мають бути направлені на визначення адреси місцезнаходження об'єкту будівництва і використовуватись в контексті регулювання порядку будівництва, введення в експлуатацію об'єктів, а також державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Зако про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
Спільно з обласними управліннями будівництва обласних державних адміністрацій:1. передбачити в щорічному плані діяльності Міністерства регулярну методичну роботу із замовниками закупівель відносно підходів до визначення вартості предмета закупівель шляхом проведення тренінгів (у тому числі за рахунок міжнародної технічної допомоги) і випуску методичних рекомендацій, в яких будуть враховані наступні правила:при очікуваному фінансуванні будівництва об'єкта протягом декількох років замовнику слід проводити процедуру закупівлі на загальну очікувану вартість робіт за об'єктом в цілому, а за результатами процедури закупівлі з переможцем укладати довгостроковий договір про закупівлю, який передбачає виконання робіт протягом декількох років; плануючи закупівлю, слід пам'ятати, що замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини, для того щоб уникнути проведення процедури відкритих торгів або застосування Закону (ч. 5 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі»).для визначення очікуваної вартості закупівлі робіт слід керуватися нормативними документами України в галузі будівництва, які визначають правила визначення вартості будівництва, проектно-вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво - національними стандартами. Зокрема, неухильно використовувати при розрахунку вартості робіт національний стандарт України «Правила визначення вартості будівництва» ДСТУ Д.1.1-1:2013. Цей стандарт носить обов'язковий характер при визначенні вартості будівництва об'єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії; застосування його визначається договором. Отже, як у вимогах до розрахунку ціни пропозиції, так і в проекті договору про закупівлю (а саме - в умовах щодо визначення договірної ціни договору підряду) доцільно відзначити умову про застосування цього стандарту.у разі планування учасником залучення субпідрядних організацій для виконання робіт ціна пропозиції конкурсних торгів повинна включати вартість усіх запропонованих до виконання робіт, передбачених документацією конкурсних торгів, з урахуванням робіт, запланованих до виконання субпідрядними організаціями.2. для підготовки закупівель та виготовлення тендерної документації замовникам закупівель використовувати затверджений робочий проект з відповідними погодженнями, затвердженими і вирішеними земельними питаннями (якщо це передбачено). Стадії робочого проекту має передувати обґрунтування необхідності проведення ремонтних робіт за системою управління якістю за відповідними видами інфраструктури, техніко-економічне обґрунтування і громадське обговорення для визначення всіх можливих ризиків.

МЕРТ

В процесі виконання
— коментарі: Кабміном видано розпорядження від 24.02.2016 №175-р Про Стратегію реформування системи публічних закупівель ("дорожню карту").
При підготовці законопроекту "Про концесії" врахувати необхідність внесення відповідних змін до Закону України "Про публічні закупівлі" стосовно оприлюднення інформації про концесійні конкурси на єдиному веб-порталі закупівель.

МЕРТ

В процесі виконання
— коментарі: 27.12.2017 Кабмін схвалив три законопроекти МЕРТ щодо реформи концесійного законодавства.https://www.kmu.gov.ua/ua/news/uryad-rozpochav-reformu-koncesijnogo-zakonodavstva Очікується передача проекту до ВРУ.
Включити в робочі плани подальшої адаптації законодавства про публічні закупівлі до законодавства ЄС Директиву 2014/24/ЄС про публічні закупівлі та Директиву 2014/25/ЄС про закупівлі підприємствами, які працюють у сфері водозабезпечення, енергетики, транспорту та поштових послуг. Зокрема, стосовно положень європейського законодавства, які релевантні при проведенні публічних закупівель, пов'язаних із будівництвом (критерії "life-cycle costs" (що особливо важливо в будівництві, де на етапі закупівель необхідно враховувати витрати на обслуговування та утримання об'єкту, усунення дефектів протягом гарантійного терміну), впливу репутації компанії на можливість брати участь в закупівлях, поняття аномально низької ціни - abnormally low price тощо).

МЕРТ

В процесі виконання
— коментарі: Питання покривається розпорядженням Кабміну від 24.02.2016 №175-р Про Стратегію реформування системи публічних закупівель («дорожню карту»).http://www.kmu.gov.ua/document/248902140/R0175.doc

Системный звіт "Зловживання повноваженнями з боку правоохоронних органів у їх стосунках з бізнесом"

Заборонити на законодавчому рівні кримінальне переслідування особи за ухилення від сплати податків до остаточного узгодження податкових зобов'язань (як це передбачено п.п. 3.5.6. Коаліційної Угоди депутатських фракцій у Верховній Раді України VІІІ скликання, яка є невід’ємною частиною Програми діяльності Кабінету Міністрів України (далі – «Коаліційна угода»)). Для цього пропонується внести зміни до статей 212 і 212-1 ККУ чітко встановивши, що «фактичне ненадходження коштів до бюджетів чи державних цільових фондів» (у статті 212 ККУ) та «фактичне ненадходження коштів до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування» (у статті 212-1 ККУ) означає «несплату у встановлені законом строки узгоджених грошових зобов’язань».

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Підготовлено:відповідний Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей кримінального провадження в податкових відносинах та питань адміністрування податків і зборів» №3448 від 10.11.2015р.; 21.04.2016р. згаданий проект передано на доопрацювання в Комітет з питань податкової та митної політики.i.Проект Закону «Про Національне бюро фінансової безпеки України» №8157, який 20.03.2018 було направлено на розгляд профільного комітету.
Підвищити на законодавчому рівні розмір фактичного ненадходження до бюджету податків, зборів, єдиного соціального внеску, починаючи з якого діяння вважалось би кримінальним правопорушенням

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Підготовлено відповідний Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей кримінального провадження в податкових відносинах та питань адміністрування податків і зборів» №3448 від 10.11.2015р. 21.04.2016р. згаданий проект передано на доопрацювання в Комітет з питань податкової та митної політики.