You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системний звіт «Актуальні проблеми бізнесу у митній сфері»

Розробити проект урядового законопроекту про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення шляхом доповнення глави 12 Кодексу України про адміністративні правопорушення («Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності») статтею, якою врегулювати питання адміністративної відповідальності посадових (службових) осіб митних органів за порушення ними митного законодавства, а також надати право на складання протоколів про зазначені правопорушення центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності.

Мінфін
Мін’юст

В процесі виконання

Розробити та опублікувати роз’яснення щодо процедур декларування та контролю митної вартості із зазначенням основних етапів відносин декларанта та митниці, їхніх прав та обов’язків (за прикладом UK Notice 252). Таке роз’яснення має бути розміщено на веб-ресурсі Державної Фіскальної Служби України або у іншому загальнодоступному офіційному джерелі.

Мінфін

В процесі виконання

Розробити та затвердити наказ щодо запровадження можливості обміну між митними органами та декларантами електронними документами, затвердженими електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи, до яких прикріплені скановані копії відповідних оригіналів документів, що запитуються митними органами або надаються за ініціативою декларантів.

Мінфін

В процесі виконання

Розробити проект урядового законопроекту, який би передбачав внесення наступних змін до Митного Кодексу України:

1.1. Частину 7 статті 55 Митного кодексу України доповнити положенням, яке б передбачало, що загальне правило про те, що строк дії гарантій, виданих декларантами відповідно до розділу X МКУ « … не може перевищувати 90 календарних днів з дня випуску товарів» не застосовується до фінансових гарантій, що надаються у вигляді документа.

1.2. Статтю 312 Митного кодексу України доповнити нормою про те, що строк дії фінансової гарантії, наданої у вигляді документа, не може перевищувати 365 календарних днів з дня випуску товарів за умови, що протягом 120 календарних днів з моменту прийняття рішення про коригування митної вартості декларант заявить органу доходів і зборів про свою незгоду з таким рішенням.

1.3. Внести зміни до статті 314 Митного кодексу України з метою гармонізації критеріїв для осіб, що мають право надавати фінансові гарантії сплати митних платежів, з існуючою європейською практикою (зокрема, з огляду на положення статті 27 та статті 28 Конвенції про спільну транзитну процедуру ЄС/ЄАВТ).

Мінфін

В процесі виконання

Внести зміни до Порядку повернення авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 року № 643, які б встановили, що до заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів декларантом може бути додано також рішення суду про визнання протиправними або скасування рішень або дій органів ДФС, які зумовили (призвели, потягли) помилкову та/або надмірну сплату сум митних платежів (тобто в якості альтернативи виконавчому листу суду та/або рішенню суду щодо повернення сум відповідних митних платежів).

Мінфін

В процесі виконання

Актуалізувати наявне роз’яснення, викладене у Листі від 04.08.2016 № 26593/7/99-99-19-01-01-17 або видати новий лист-роз’яснення чи методичні рекомендації для митниць, де роз'яснити порядок виконання судових рішень та рішень, прийнятих у межах процедури адміністративного оскарження, ухвалених на користь декларантів. Зосередити увагу на необхідності врахування не лише резолютивної, а й мотивувальної частини рішень по суті спору. У разі, коли у рішенні констатована неправильність чи хибність рішень чи дій митних органів, які зумовили (призвели, потягли) помилкову та/або надмірну сплату сум митних платежів – зазначити, що таке формулювання є достатньою підставою для повернення надмірно сплачених сум митних платежів без ініціювання додаткової судової процедури.

ДФС

В процесі виконання

Забезпечити створення публічного електронного реєстру рішень щодо класифікації товарів за прикладом того, як це робиться в ЄС. На думку Ради, до такого реєстру слід вносити не лише ті рішення, що приймаються митними органами під час митного оформлення, а й ті, що приймаються органами Державної фіскальної служби України під час документальних перевірок та (для забезпечення інформативності реєстру) рішення судових органів у справах де вирішуються питання правильності класифікації.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Видати Методичні рекомендації з метою належного врахування митними органами існуючої судової практики з питань класифікації по відповідних кодах УКТ ЗЕД. Такий документ мав би, серед іншого, встановити, що при здійсненні класифікації за УКТ ЗЕД таких саме, ідентичних або аналогічних за характеристиками товарів належна увага має приділятися судовій практиці як національних судів так і Європейського суду справедливості.

ДФС

В процесі виконання

Розробити проект урядового законопроекту, який би передбачав внесення змін до глави 11 «Відповідальність» Розділу II «Адміністрування податків, зборів, платежів» Податкового Кодексу України та глави 67«Загальні положення щодо порушень митних правил та відповідальності за них» Розділу XVIII «Порушення митних правил та відповідальність за них» Митного кодексу України для виключення можливості притягнення до відповідальності осіб у зв’язку з невірним визначенням коду УКТ ЗЕД у випадках, коли вони діяли добросовісно.

Мінфін

В процесі виконання

Забезпечити підготовку та проведення тренувальних програм для співробітників Державної фіскальної служби України щодо питань мотивування рішень про класифікацію товару із застосування прикладів з практики Європейського суду справедливості. Відповідні тренінги мають бути публічними (в допустимому обсязі) для поширення єдиного розуміння питань класифікації товарів.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Розробити проект урядового законопроекту щодо внесення змін до Розділів XVIII «Порушення митних правил та відповідальність за них» та XIX «Провадження у справах про порушення митних правил» Митного Кодексу України (або викладення їх у новій редакції) з метою забезпечення  збалансованості, співмірності та справедливості відповідальності за порушення митних правил, з урахуванням кращих практик Європейського Союзу, зокрема Директиви № 2013/0432/COD (проекту). Серед іншого, такий законопроект має передбачати:

а) встановлення фінансової відповідальності для юридичних осіб за порушення митних правил, які були допущені під час ведення господарської діяльності, як альтернативи адміністративній відповідальності їх посадових осіб (або зі значним пом’якшенням останньої); 
б) визначення того, яка саме форма вини (умисел або необережність) є обов’язковим елементом кожного складу адміністративного правопорушення; 
в) перелік тих обставин, які мають враховуватися як пом’якшуючі та обтяжуючі (у т.ч. слід передбачити врахування наявності статусу Уповноваженого економічного оператора; співпраці із митним органом у процесі розслідування митного правопорушення тощо);  
г) встановлення нижніх та верхніх меж відповідальності (розмірів штрафів) за кожною статтею з метою варіювання розмірів штрафів залежно від обставин справи;
д) приведення розмірів штрафів за порушення митних правил, які встановлюються залежно від вартості товарів, у відповідність з індикативними показниками, визначеними у Директиві № 2013/0432/COD (проекті).
 

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Розробити та затвердити міжвідомчу інструкцію щодо взаємодії митних органів із правоохоронними. Такий документ, мав би, зокрема, регулювати (1) строки митного оформлення, включно з відповідальністю (штрафними санкціями) за пропуск вищезазначених строків; (2) обмеження кількості дій, пов’язаних із відібранням зразків товару декларанта; а також (3) комунікацію між митними та правоохоронними органами у ході їх взаємодії.

ДФС
Мінфін
Міністерство внутрішніх справ України
Служба безпеки України

В процесі виконання

Доопрацювати існуючий проект Закону України № 4614 від 06.05.2016 “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України” або розробити альтернативний законопроект, який би передбачав імплементацію в Україні вимог (i) Регламенту (ЄС) № 608/2013 Європейського Парламенту та Ради про митний контроль за дотриманням прав інтелектуальної власності; та (ii) Імплементаційного Регламенту Комісії (ЄС) № 1352/2013, яким встановлюються форми документів, передбачені Регламентом (ЄС) № 608/2013, зокрема:1.1.приведення визначення «товарів, що порушують права інтелектуальної власності» у відповідність до вимог Європейського Союзу, у т.ч. виключення з сфери охоплення цього поняття товарів, які є предметом так званої «паралельної торгівлі» (згідно з пунктом 6 Преамбули та пунктами 3 – 5 статті 1 Регламенту № 608/2013);1.2. встановлення чітких, уніфікованих до вимог Європейського Союзу процедурних строків, які застосовуються в рамках процдури призупинення митного оформлення товарів за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності (згідно зі статтями. 3, 7, 9, 11 – 12, 17 – 18, 23, 26 Регламенту № 608/2013);1.3.вдосконалення регулювання процедури знищення товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності, у т.ч. закріплення принципу «мовчазної згоди» на їх знищення у разі відсутності заперечень з боку декларанта або власника товарів, встановлення спрощеної процедури знищення товарів у дрібних відправленнях (згідно зі статтями 25 – 26 Регламенту № 608/2013);1.4.затвердження уніфікованих згідно зі стандартами Європейського Союзу форм заяв, які стосуються заходів щодо захисту прав інтелектуальної власності (відповідно до Регламенту № 1352/2013) тощо.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Імплементувати в Україні пункти 15.3 – 15.9 Митних прототипів Європейського Союзу, - зокрема, створити у складі Державної фіскальної служби України центр компетенції з питань захисту прав інтелектуальної власності – центр оперативної експертизи.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

З метою забезпечення ефективного правового регулювання інституту авторизованих економічних операторів, яке було б узгоджене з відповідним законодавством Європейського Союзу - забезпечити оперативне прийняття проекту Закону України № 7473, положення якого, серед іншого, передбачали б: 1.1.підстави продовження (або зупинення перебігу) 120-денного строку оцінки відповідності критеріям для надання статусу авторизованого економічного оператора, з метою забезпечення можливості витребування у заявника та надання ним додаткових документів та інформації (наприклад, коли для забезпечення повноти оцінки відповідності необхідним є отримання додаткової інформації, надання якої вимагає значного часу).1.2.що факт існування досудового розслідування у кримінальному провадженні не може бути самостійною підставою для зупинення статусу авторизованого економічного оператора (як це передбачалося проектом Закону України №4777).1.3.що при розгляді питання про анулювання статусу авторизованого економічного оператора через порушення митних правил має обов’язково встановлюватися зв'язок між розміром збитків (втратами держави/несплаченими податками, через такі порушення) та загальною фактурною вартістю товарів, що були переміщені підприємством через митний кордон України протягом періоду часу, який використовується митною адміністрацією для такого порівняння.

ВРУ

В процесі виконання

Прийняти підзаконний нормативно-правовий акт (Наказ), який би встановив можливість та необхідність (принаймні протягом перших двох-трьох років функціонування інституту авторизованого економічного оператора) залучення іноземних спеціалістів для підготовки та, власне, проведення аудитів, що передуватимуть наданню статусу авторизованого економічного оператора.

Мінфін

В процесі виконання

Забезпечити відкритість даних про середній час випуску товарів із врахуванням методології, яка міститься у документі Всесвітньої митної організації «Дослідження часу випуску». Регулярну публікацію відповідних даних можна здійснювати на веб-ресурсі Державної фіскальної служби України. Разом із публікацією зазначених даних слід проводити інтерактивне опитування суб’єктів господарювання на предмет їх достовірності/підтвердження.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Запровадити прозору систему оцінки ефективності пост-аудиту суб’єктів господарювання за результатами роботи якої здійснювати постійне оновлення критеріїв ризикованості операцій та/або підприємств. Відповідні статистичні дані мають бути відкриті та надаватися регулярно (в розрізі кварталів та років), зокрема, за наступними показниками:i.кількість здійснених перевірок; ii.загальні суми нарахувань із окремим наведенням суми узгоджених зобов’язань;iii.відсоткове співвідношення загальної кількості перевірок та перевірок по яких були здійснені нарахування в сумі більшій за певний визначений показник (цей показник може бути встановлений на рівні фіксованої суми в гривнях або у відсотковому співвідношенні до загальної суми операцій підприємства, які стали об’єктом перевірки). Введення відповідного показника зможе надавати системну оцінку ефективності пост аудиту, не дозволяючи незначним нарахуванням викривляти загальні показники;iv.відсоток перевірок (серед загальної кількості перевірок), по яких перевірялися митні декларації оформлені, без здійснення фізичного огляду товарів та/або витребування додаткових документів та/або прийняття рішень щодо класифікації товарів та/або коригування митної вартості;v.відсоток митних декларацій, під час оформлення яких здійснювалися заходи митного контролю у вигляді здійснення фізичного огляду товарів та/або витребування додаткових документів, прийняття рішень щодо класифікації товарів та/або коригування митної вартості;vi.фінансові показники результатів здійснення митного контролю у вигляді здійснення фізичного огляду товарів та/або витребування додаткових документів, прийняття рішень щодо класифікації товарів та/або коригування митної вартості;vii.кількість розпочатих справ про порушення митних правил;viii.загальна сума санкцій застосованих до порушників митних правил за результатами розгляду справ про порушення митних правил;ix.відсоткове співвідношення загальної кількості справ про порушення митних правил та справ по яких були застосовані санкції до порушників.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

З метою контролю заявленої митної вартості забезпечити функціонування системи взаємовідносин між органом доходів і зборів та декларантом, в якій весь обмін інформацією буде здійснюватися в електронній формі. Це вбачається можливим здійснити шляхом внесення відповідних змін в програмне забезпечення Державної фіскальної служби України.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Забезпечити поступове перенесення контролю митної вартості зі стадії митного оформлення на пост аудит, крім випадків, коли орган доходів і зборів буде мати обґрунтовані сумніви (згідно відповідних критеріїв – ризиків) щодо можливості стягнення відповідних сум нарахувань в майбутньому. Наприклад, щодо суб’єктів господарювання створених незадовго до митного оформлення, в яких змінилося керівництво/учасники, або наявна інформація щодо притягнення до кримінальної та/або адміністративної відповідальності осіб, пов’язаних з відповідною компанією тощо, - доцільним є використання ризик орієнтованої системи, що базується на бально - рейтинговому методі. Відповідне перенесення контролю вбачається доцільним визначити спочатку на рівні методичних рекомендацій (листів) Державної фіскальної служби та/або Міністерства фінансів України з наступним закріпленням на рівні Митного кодексу України.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Системний звіт «Контроль за контролерами: стан впровадження реформи контролюючих органів»

Забезпечити:-приведення органами контролю нормативно-правових актів у відповідність до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та постанови КМУ №752;-підготовку змін до законодавства, які б не дозволяли органам контролю вносити інформацію в ІАС ДНК та відповідно не дозволяли б провести таку перевірку для органів контролю, які не запровадили ризик-орієнтований підхід;-встановлення дисциплінарної відповідальності керівників органів контролю за невиконання вимог вищезазначеного Закону щодо запровадження ризик-орієнтованого підходу;-розробку чек-листа кожним органом контролю стосовно питань, які можуть перевірятись на планових перевірках.

КМУ

В процесі виконання

Продовжити здійснення моніторингу стану приведення органами контролю нормативно-правових актів у відповідність до законодавства щодо ризик-орієнтованого підходу до перевірок.

ДРС

В процесі виконання
Продовжити роботу з розробки ІАС ДНК і забезпечити її введення в експлуатацію згідно з чинним законодавством до кінця 2018 року.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання
— коментарі: Наразі вже розроблено технічне завдання з розробки ІАС ДНК. Найближчим часом планується оголошення тендеру.

Розглянути можливість уніфікації документів, які видає ДРС при виявлення порушень органами контролю, органами ліцензування та дозвільних органів при проведення перевірок дотримання ними законодавства.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання

Підготувати зміни до законодавства у сферах ліцензування, дозвільної системи з питань контролю для врегулювання колізійних норм щодо відповідальності посадових осіб органів ліцензування за невиконання розпоряджень ДРС. Зокрема, зміни до законодавства мають бути спрямовані на усунення порушень законодавства щодо:-анулювання ліцензій;-реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства;-недотримання строків подання висновків за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання

Розробити проект змін до діючого законодавства, зокрема:-статтю 5 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» доповнити запровадженням строків та обов’язковості виконання рішень ДРС, що базуються на рішеннях Експертно-апеляційної ради ДРС.-в статті 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» розширити визначення «документ дозвільного характеру», додавши до нього декларації, а також передбачивши, що документи дозвільного характеру можуть видаватись не тільки у електронному вигляді, а і у іншій (наприклад, письмовій) формі.-статтю 166-10 КУпАП доповнити змінами стосовно встановлення відповідальності керівництва органів контролю за порушення при здійсненні заходів контролю, виявлених ДРС.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання

Системний звіт «Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації»

Мін'юсту запровадити систему оповіщення учасників юридичної особи або їх представників (шляхом направлення повідомлень на електронну пошту та, в якості додаткової адміністративної послуги, смс-повідомлень) про надходження до державних реєстраторів заяв на проведення реєстраційних дій стосовно такої юридичної особи та/або її відокремленого підрозділу

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: За результатами зустрічі Мін’юста, ДП «НАІС» та Світового банку з жовтня 2017 року та станом на теперішній час ДП «НАІС» спільно з наданим Проектом «Підтримка реформ у сільському господарстві та земельних відносинах в Україні» Світового банку представником по технічній взаємодії вживаються заходи стосовно запровадження сервісу (без залучення комерційних організацій до процесу надання зазначених послуг) щодо інформування про зміни, що відбулись у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (корпоративні права). Зокрема, на сьогодні відбувається погодження концепції та технічного завдання відповідного програмного забезпечення.
Розробити єдиний нормативний акту про порядок присвоєння поштових адрес об'єктам нерухомості на території України та узгодження останнього з положеннями законодавства.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
Мін'юсту ініціювати внесення змін до Єдиного реєстру нотаріусів, які б передбачали оприлюднення інформації стосовно нотаріусів, яким заблоковано/ анульовано доступ до державних реєстрів.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: Заступник Міністра юстиції неодноразово підтверджувала намір Міністерства в кінцевому підсумку виконати дану рекомендацію.
Мін'юсту підготувати роз'яснення або внесення змін до відповідних законодавчих актів щодо конкретизації умов (тяжкості порушень), у випадку наявності яких може бути анульовано свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: Міністерство юстиції співпрацює з Нотаріальною палатою України з цього питання.
Мін'юсту видати роз'яснення про те, що надання заявникам сканкопій документів, на підставі яких здійснювалися реєстраційні дії має відбуватися в тому ж порядку, як і надання іншої інформації з державних реєстрів.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: На обговоренні у Мінюсті
Мін'юсту внести зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затверджений наказом Міністерства юстиції України № 296/5 від 22 лютого 2012 року, доповнивши його окремим розділом про нотаріальне посвідчення зображень сканкопій документів, на підставі яких здійснювалися реєстраційні дії, на екрані комп'ютера (скріншотів).

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: В процесі розробки змін до відповідних нормативно-правових актів, у зв'язку із запровадженням "електронного нотаріату".
Генеральному Прокурору України, у відповідності до пункту 9 частини першої статті 9 Закону України "Про прокуратуру" № 1697-VII від 14 жовтня 2014 року, розробити та затвердити Методичні рекомендації для прокурорів з метою забезпечення більш уніфікованого застосування норм законодавства України під час здійснення прокурорської діяльності при здійсненні процесуального керівництва над розслідуванням "рейдерських" злочинів.

ГПУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідно до інформації, наданої нещодавно заступником Генерального прокурора на засіданні міжурядової робочої групи з боротьби з рейдерством під головуванням першого віце-прем'єр-міністра України.
Державній судовій адміністрації України прискорити роботу по забезпеченню технічної взаємодії Реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру судових рішень.

ДСА

В процесі виконання
— коментарі: Консультації між двома технічними адміністраторами все ще тривають.
Посилити навчальну спроможність Національного агентства з питань запобігання корупції та Міністерства юстиції України, спрямовану на підвищення обізнаності компаній про міжнародні стандарти та імплементацію таких стандартів приватним сектором.

НАЗК

В процесі виконання
— коментарі: Стратегією розвитку НАЗК на 2017-2020 рр. та планами з її реалізації, затвердженими рішенням НАЗК від 22.06.2017 №234, передбачено щорічне проведення навчань з імплементації оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичних осіб. Так, НАЗК інформує про проведення 6 тренінгів для уповноважених осіб, відповідальних за реалізацію антикорупційних програм державних підприємств, які належать до сфери управління відповідних міністерств.
Національному агентству з питань запобігання корупції та Міністерству юстиції України заохочувати розвиток мережі партнерських відносин з діловими колами та некомерційними організаціями для колективної протидії ризикам рейдерства. Для прикладу, в травні 2017 року Рада за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку та Організації економічного співробітництва та розвитку представила Всеукраїнську мережу доброчесності і комплаєнсу.

Мін’юст
НАЗК

В процесі виконання
— коментарі: Хоча відповідно до ст. 11 Закону України "Про запобігання корупції" протидія ризикам рейдерства не належить до повноважень НАЗК, на 2018 рік НАЗК спільно з проектом "Прозорість та доброчесність публічного сектору" Програми розвитку ООН запланувало проведення 5 круглих столів з метою обговорення проблемних питань, які виникають у представників бізнесу під час реалізації антикорупційних програм.

Системний звіт «Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади»

Закінчити формування нормативної бази для децентралізації владних повноважень у всіх галузях і сферах надання адміністративних і соціальних послуг, чітко визначити функції місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування всіх рівнів про надання цих послуг.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Прийнято низьку законів положеннями яких унормовано питання передачі повноважень від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування, зокрема, повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства; надання адмінпослуг з видачі документів дозвільного характеру, надання адмінпослуг через ЦНАПи.
Створити конституційну основу для законодавчого регулювання процесу децентралізації влади і одночасно встановлення державного нагляду щодо рішень органів місцевого самоврядування продовживши роботу по внесенню відповідних змін до Конституції України (проект Закону України №2217а від 01.07.2015 "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)").

Мінрегіон
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: 10.12.2015  вручено подання Комітету про розгляд.Очікує розгляду.
Ввести моніторинг і оцінку діяльності місцевих державних адміністрацій та їх посадових осіб з метою забезпечення об'єктивного контролю і підвищення ефективності системи державного управління відповідно до вимог нового закону України "Про державну службу".

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Моніторинг та оцінка діяльності місцевих державних адміністрацій та їх посадових осіб передбачено у проекті Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» №2489.Також КМУ прийнято постанову від 21.12.2016 №987 «Про щорічні звіти голів обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій», якою зобов’язано Голів обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій подавати щороку до 1 лютого звіт про здійснення відповідною державною адміністрацією покладених на неї повноважень та стан розвитку відповідної території за формою.
Розробити проект законодавчого акта, яким встановити порядок врегулювання питання подальшого функціонування/ліквідації відповідних районних рад, межі яких повністю збігаються з межами об'єднаних територіальних громад.

Мінрегіон
ОДА
Асоціація міст України

В процесі виконання
— коментарі: Проект закону №6636 від 22.06.2017 "Про порядок утворення, ліквідації районів, встановлення і зміни їх меж" (очікує розгляду). Законопроект вирішить проблему дублювання повноважень. Очікує розгляду.
Підтримати проект Закону України "Про префектів", в якому передбачити можливість префектам зупиняти дію актів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України з одночасним зверненням до суду.

Мінрегіон
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Інститут префектів з’явиться після набрання чинності змін до Конституції України (щодо децентралізації) та, відповідно, після ліквідації місцевих держадміністрацій.Проект закону містить норми згідно яких префект може зупиняти дію актів органу місцевого самоврядування в цілому чи в частині.

Передбачити механізми практичного залучення до відповідальності посадових осіб органів місцевої влади (наприклад, ініціювання внесення змін до КК України і КУпАП щодо посилення відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування).

Мінрегіон

В процесі виконання
Рекомендувати КМУ (зокрема, органам центральної виконавчої влади в управлінні яких перебували установи та організації освіти, культури, науки, охорони здоров’я) зобов’язати при переході таких об’єктів у власність ОТГ:1) формувати перелік (баланс) поточних зобов’язань по цих об’єктах і доводити інформацію про існуючі зобов’язання до відома об’єднаної територіальної громади;2) повідомляти суб’єктів підприємництва, з якими укладені договори про виконання робіт (надання послуг) в інтересах згаданих органів і установ про передачу останніх у власність об’єднаних територіальних громад.

КМУ

В процесі виконання
— коментарі: Мінрегіоном здійснено аналіз функціонування закладів освіти, культури, соціального захисту населення, фізичної культури та спорту в ОТГ для вироблення єдиних підходів до формування типових моделей організації єдиного освітнього, культурного, фізкультурно-спортивного та соціального простору в різних видах адміністративно-територіальних одиниць базового рівня.

Розробити проект внесення змін до Закону України "Про охорону атмосферного повітря" з метою забезпечення визначення в спеціальному законі переліку і вимог до документів, які суб'єкту господарювання необхідно подати для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Мін’юст
Мінприроди
ДРС

В процесі виконання
— коментарі: Мінприроди повідомило, що рекомендацію враховано при опрацюванні законопроекту, підготовленого МЕРТ, який спрямовано на удосконалення процедур видачі документів дозвільного характеру та встановлення у спеціальних законах, якими регулюється видача дозволів, основних вимог, визначених законами України "Про адміністративні послуги" та "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Підготувати зміни до ст. 53-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення з метою забезпечення притягнення посадових осіб до відповідальності, пропорційної тяжкості вчиненого правопорушення (як у випадку порушення термінів погодження та затвердження документації із землеустрою, так і в разі порушення термінів розгляду заяви про отримання дозволу на розробку проекту землеустрою).

Мін’юст
Мінагрополітики
ДРС

В процесі виконання

Системний звіт «Виклики та проблеми у сфері захисту та контролю за конкуренцією»

Внести зміни у законодавство з метою розкриття існуючого інституційного потенціалу АМКУ.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний Законопроект №6724 від 14.07.2017р. "Про внесення змін до деяких законів України про захист економічної конкуренції" був прийнятий у першому читанні 9.11.2017.
Розширити діяльність АМКУ з адвокатування економічної конкуренції за рахунок (i) зміцнення співпраці з іншими державними органами; та (ii) вдосконалення існуючої практики надання рекомендацій (пропозицій щодо здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції) за результатами комплексних досліджень ринків.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: АМКУ продовжує роботу із налагодження співпраці із державними органами, у тому числі шляхом підписання меморандумів та проведення публічних заходів (конференцій).
Розробити план дій, спрямований на реалізацію Концепції Загальнодержавної програми розвитку конкуренції в Україні на 2014-2024 роки, за участі міністерств та інших органів державної влади.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Наразі АМКУ розробляє проект плану дій, спрямованого на реалізацію Концепції Загальнодержавної програми розвитку конкуренції в Україні на 2014-2024 роки. До кінця 2018 мають підготувати проект і подати в КМУ.
Сприяти налагодженню співпраці між АМКУ та органами державної влади (з акцентом на галузевих регуляторах) за рахунок розширення практики укладення відповідних угод/меморандумів про співпрацю з питань економічної конкуренції.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: АМКУ підписано меморандуми про співпрацю з НКРЕКП, Мінагрополітики та Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
З метою сприяння ефективному здійсненню повноважень, покладених на АМКУ під час прийняття рішень щодо схвалення угод, які укладаються під час приватизації, забезпечити, щоб не лише АМКУ, але й інші органи влади відігравали активну роль в процесі усунення деяких з наразі наявних перешкод. Відтак, Рада рекомендує наступне:a) Визначити точний обсяг обов'язків, які має нести кожен орган влади, який, в межах своєї компетенції, залучений до процесу приватизації (наприклад, ФДМ України, галузеві регулятори тощо).b) Запровадити прозору процедуру обміну інформацією між АМКУ та відповідними органами (включаючи ФДМ України, органи, що здійснюють управління державні підприємства, учасники конкурсу тощо) для цілей погодження таких угод АМКУ.

АМКУ
ВРУ
ФДМ

В процесі виконання
— коментарі: Верховна Рада України 18.01.2018р. прийняла закон №7066 "Про приватизацію державного і комунального майна" ("Закон №7066"), який, вступив в силу 07.03.2018р. та, серед іншого, закріплює повноваження державних органів приватизації у сфері приватизації.

Внести зміни до Порядку подання заяв до Антимонопольного комітету України про попереднє отримання дозволу на концентрацію суб'єктів господарювання, щоб передбачити можливість отриманнядозволу на узгоджені дії у вигляді укладання договору про відмову відконкуренції за спрощеною процедурою, якщо отримання дозволу на концентрацію суб’єктів господарювання вже відбувається за спрощеною процедурою.

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Зараз АМКУ розробляється законопроект про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції", які, зокрема, стосуватимуться і процедури одержання дозволів на концентрацію.

Внести зміни до пункту 2 частини 2 статті 52 Закону України «Прозахист економічної конкуренції», щоб забезпечити чітку ідентифікацію учасників, відповідальних за неповідомлення про концентрацію.

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Зараз АМКУ розробляється законопроект про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції", які, зокрема, стосуватимуться і процедури одержання дозволів на концентрацію.
Встановити граничні строки розгляду справ про зловживання монопольним (домінуючим) становищем шляхом внесення змін в розділ VII Закону України «Про захист економічної конкуренції»та/або розділ VII Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженому Розпорядженням АМКУ від 19 квітня 1994 року № 5.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення принципів процесуальної справедливості та підвищення ефективності проваджень у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" №6746 від 17.07.2017р. прийнятий у першому читанні 09.11.2017р.
Змінити порядок прийняття рішень АМКУ у такий спосіб, щоб первинне прийняття рішень, які підпадають під компетенцію колегії державних уповноважених АМКУ, вимагало б більшості передбаченого законом складу колегії АМКУ (тобто, 5 осіб), за винятком уповноваженого, який розслідував справу. Останній, тим не менш, повинен залучатися у процес прийняття рішень шляхом надання йому/їй права представляти результати розслідування на відповідному засіданні.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Пропозиція відображена у законопроекті № 6746 (зміни до статті 48 Закону "Про захист економічної конкуренції").
До прийняття Методики розрахунку розміру штрафів, здійснювати моніторинг застосування існуючих Рекомендаційних Роз'яснень і регулярно (не рідше, ніж один раз на квартал) оприлюднювати інформацію про їх застосування.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: На даний момент в АМКУ триває робота із доопрацювання Рекомендаційних роз'яснень.
Прийняти Законопроект № 2431, в частині, де, поміж іншого, Методиці розрахунку розміру штрафів надається статус обов'язкового до застосування нормативного акту.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Проект Закону «Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції» №2431 від 19.03.2015р. переданий на повторне друге читання.16.06.2016р. було вручено таблицю поправок 2.
Забезпечити можливість судового оскарження розміру штрафу,накладеного АМКУ за умови існування Методики розрахунку розміру штрафів за порушення законодавства про економічну конкуренцію, як нормативного акту, обов’язкового до застосування як АМКУ, так іорганами судової влади.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Проект Закону «Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції» №2431 від 19.03.2015р. переданий на повторне друге читання.16.06.2016р. було вручено таблицю поправок 2.
Запровадити електронну базу даних, яка дозволятиме заявникам отримувати в онлайн режимі загальну інформацію про поточний стан розгляду запитів/заяв, поданих до АМКУ, яка за своїм характером не є конфіденційною.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: АМКУ не проти впровадження даної рекомендації. Разом із тим, наголошується увага на необхідність залучення додаткового фінансування задля її імплементації.
Розглянути доцільність зменшення розміру штрафів за участь у антиконкурентних узгоджених діях для заявників, наступних після першого заявника.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення принципів процесуальної справедливості та підвищення ефективності проваджень у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" №6746 від 17.07.2017р. прийнятий у першому читанні 09.11.2017р.
Внести зміни до частини 10 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", надавши право суб'єктам оскарження або будь-яким іншим учасникам процедури оскарження подавати додаткові документи, які стосуються предмету скарги.

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний проект змін до частини 10 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" наразі розробляється АМКУ і планується його подання Мінекономіки до ВРУ у 2018 році.
Методику розрахунку сум державної допомоги; та

КМУ
АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Проект документу, наразі, узгоджується з Енергетичним співтовариством, як це вимагається Законом "Про ринок електричної енергії".

Системний звіт «Зменшення корупційних ризиків та створення умов для залучення інвестицій в будівництві»

Внести зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та деякі інші законодавчі акти України, якими передбачити заміну процедури реєстрації декларації на здійснення будівництва та прийняття в експлуатацію об'єктів із середнім та значним класом наслідків (відповідальності) на здійснення будівництва та прийняття в експлуатацію об'єктів на основі дозволу на виконання будівельних робіт і сертифікату відповідно.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Мінрегіон розробив: - Зміни до Закону України «Про містобудівну діяльність»; - Проект змін в постанову Кабінету Міністрів України від від 30 грудня 2015 р. № 1164 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури, яка підлягає ліцензуванню, і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю);- Проект змін в постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи».

Спільно із зацікавленими органами підготувати зміни до законодавства, що чітко регламентували б інформацію з відкритим доступом та інформацію з обмеженим доступом та змушували би місцеві органи влади оприлюднювати містобудівну документацію на своїх веб-сторінках.

Мінрегіон

В процесі виконання

Спільно з представниками органів місцевого самоврядування, відповідними асоціаціями, представниками професійного бізнес-товариства, експертами, підготувати зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" щодо скасування пайового внеску забудовників або удосконалення існуючого підходу (наприклад, уповноваживши КМУ, встановити єдиний порядок сплати та розрахунку внеску, забезпечити цільове використання внеску, зобов'язати місцеві органи влади публікувати регулярну інформацію для широкого загалу про розміри закумульованих внесків і напрямів їх використання).

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Мінрегіоном за підтримки ГО «Офіс ефективного регулювання» розроблено проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні», проект зареєстровано в ВРУ 15.03.2018 під №8124. Наразі проект закону очікує розгляду. Крім іншого, в даному законопроекті пропонується скасувати пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Підготувати проект нормативно-правового акту про затвердження технічного регламенту будівельних матеріалів з повною відповідністю Регламенту Комісії (ЄС) № 305/2011 Європейського Парламенту та Ради від 9 березня 2011 р., що встановлює гармонізовані умови для розміщення на ринку будівельних виробів та скасовує Директиву Ради 89/106/ЄEC із дотриманням зобов'язань України по Угоді про асоціацію з ЄС.

Мінрегіон

В процесі виконання
Стосовно чіткого розподілу повноважень відповідних органів щодо присвоєння поштових адрес об'єктам нерухомості внести зміни до Розділу ІІ "Організаційно-правова основа місцевого самоуправління" Закону України "Про місцеве самоуправління" та Глави 1 "Повноваження місцевих державних адміністрацій" Закону України "Про місцеві державні адміністрації".

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Зако про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
Стосовно встановлення процедури присвоєння поштової адреси внести зміни до Закону України "Про поштовий зв'язок", визначивши Кабінет Міністрів України уповноваженим встановлювати Порядок присвоєння адрес із вичерпним переліком необхідних для цього документів, підстав для відмов та інших важливих питань та закріпивши використання термінології "поштова адреса" лише в контексті законодавства про поштові послуги.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Зако про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
Стосовно визначення місцезнаходження об'єкту будівництва внести зміни до законів України "Про місцеве самоврядування", "Про місцеві державні адміністрації", "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про основи містобудування", "Про архітектурну діяльність", "Про рекламу", які мають бути направлені на визначення адреси місцезнаходження об'єкту будівництва і використовуватись в контексті регулювання порядку будівництва, введення в експлуатацію об'єктів, а також державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Зако про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476

Внести зміни в Господарський кодекс України в частині договорів підряду на виконання робіт, укладених відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" про вимоги щодо надання вільного доступу до інформації про хід виконання робіт замовником та виконавцем (підрядником, субпідрядником і інженером з технічного нагляду) з метою забезпечення громадської підзвітності державних замовників на всіх етапах закупівель, починаючи від проектування до завершення будівництва і введення в експлуатацію.

МЕРТ
Мінрегіон

В процесі виконання

Підготувати зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо: доповнення основних термінів закону (ст. 1) поняттям «консорціум» для забезпечення можливостей спільного подання пропозиції на торги декількома учасниками без створення окремої юридичної особи.щодо зменшення (а в подальшому і скасування, принаймні для закупівель вище порогів ЄС) обов'язкового мінімуму вагомості критерію «низька ціна» з 70% до 50% для закупівлі робіт. Домінування тільки «низької ціни» при одночасно слабо описаних умов договору та вимог до предмету закупівлі може спричинити невиконання або неналежне виконання договору переможцем з найнижчою ціною.

МЕРТ

В процесі виконання
— коментарі: Мінекономрозвитку ведеться робота щодо розроблення законопроекту про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України, який передбачає, зокрема, впровадження відповідних норм в частині забезпечення правової можливості для участі групи суб’єктів господарювання як учасників процедур (консорціумів); визначення критеріїв оцінки пропозицій, зокрема, критерію найбільш економічно вигідної пропозиції, вимоги до застосування критеріїв оцінки пропозицій, оцінки пропозицій з надзвичайно низькими цінами, а також визначення вартості закуплених товарів, робіт та послуг з розрахунку їх повного життєвого циклу тощо.

При підготовці законопроекту "Про концесії" врахувати необхідність внесення відповідних змін до Закону України "Про публічні закупівлі" стосовно оприлюднення інформації про концесійні конкурси на єдиному веб-порталі закупівель.

МЕРТ

В процесі виконання
— коментарі: 15.03.2018 у ВРУ зареєстровано проект Закону про внесення змін до статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" №8128, який підтримується Мінекономрозвитку. Наразі проект закону очікує розгляду.

Включити в робочі плани подальшої адаптації законодавства про публічні закупівлі до законодавства ЄС Директиву 2014/24/ЄС про публічні закупівлі та Директиву 2014/25/ЄС про закупівлі підприємствами, які працюють у сфері водозабезпечення, енергетики, транспорту та поштових послуг. Зокрема, стосовно положень європейського законодавства, які релевантні при проведенні публічних закупівель, пов'язаних із будівництвом (критерії "life-cycle costs" (що особливо важливо в будівництві, де на етапі закупівель необхідно враховувати витрати на обслуговування та утримання об'єкту, усунення дефектів протягом гарантійного терміну), впливу репутації компанії на можливість брати участь в закупівлях, поняття аномально низької ціни - abnormally low price тощо).

МЕРТ

В процесі виконання
— коментарі: Мінекономрозвитку ведеться робота з удосконалення законодавства сфери публічних закупівель та приведення її у відповідність до міжнародних стандартів та Директив ЄС у сфері публічних закупівель.