Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.
Назва звіту
|
Надані рекомендації
|
Статус виконання
|
---|---|---|
Системний звіт «Зменшення корупційних ризиків та створення умов для залучення інвестицій в будівництві» |
Мінрегіон |
Виконано
— коментарі:
http://www.dabi.gov.ua/detsentralizatsiya/ 65 новоутворених органів Держархбудконтролю локалізовано на місцях. Відповідно до абз.4 п.п. 2 п. 4 положення ДАБІ проводить перевірки законності рішень у сфері містобудівної діяльності, прийнятих об'єктами нагляду, а також відповідно до п.п. 4 п. 4 скасовує чи зупиняє дію прийнятих об'єктами нагляду відповідно до визначених законом повноважень рішень, які порушують вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, з одночасним складенням протоколу відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення та подальшим оприлюдненням такої інформації на офіційному веб-сайті Держархбудінспекції; п. 11 передбачає, що ДАБІ розглядає в порядку нагляду рішення про реєстрацію або повернення декларації про готовність об'єкта до експлуатації (без права реєстрації декларацій), рішення про видачу або анулювання дозволу на виконання будівельних робіт (без права видачі дозволу), рішення про відмову у видачі сертифіката (без права видачі сертифіката).
|
Мінрегіон |
Виконано
— коментарі:
Наказ Мінірегіонрозвитку від 16.07.2015 № 166 «Про затвердження змін Порядку функціонування електронної системи здійснення декларативних процедур у будівництві», що запроваджує доступ суб’єктів до інформації про порядок здійснення декларативних процедур у будівництві в електронній формі через веб-сайт Системи. https://e-dabi.gov.ua/
|
|
Мінрегіон |
Виконано
— коментарі:
Наказ Мінрегіонбуду від 18.05.2017 № 118 "Про внесення змін до Порядку ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів"
|
|
Мінрегіон |
Виконано
— коментарі:
Ч. 7 ст. 12 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" відредаговано відповідно до Закону України від 26.11.2015 № 835-VIII.
|
|
Внести зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та деякі інші законодавчі акти України, якими передбачити заміну процедури реєстрації декларації на здійснення будівництва та прийняття в експлуатацію об'єктів із середнім та значним класом наслідків (відповідальності) на здійснення будівництва та прийняття в експлуатацію об'єктів на основі дозволу на виконання будівельних робіт і сертифікату відповідно. Мінрегіон |
Виконано
|
|
Опрацювати з обласними адміністраціями стан та необхідність розробки містобудівної документації в конкретних містах для подальшого вирішення питання включення відповідних видатків в перелік тих, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку в наступному бюджетному періоді. Мінрегіон |
Виконано
|
|
Спільно з представниками органів місцевого самоврядування, відповідними асоціаціями, представниками професійного бізнес-товариства, експертами, підготувати зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" щодо скасування пайового внеску забудовників або удосконалення існуючого підходу (наприклад, уповноваживши КМУ, встановити єдиний порядок сплати та розрахунку внеску, забезпечити цільове використання внеску, зобов'язати місцеві органи влади публікувати регулярну інформацію для широкого загалу про розміри закумульованих внесків і напрямів їх використання). Мінрегіон |
Виконано
|
|
Підготувати проект нормативно-правового акту про затвердження технічного регламенту будівельних матеріалів з повною відповідністю Регламенту Комісії (ЄС) № 305/2011 Європейського Парламенту та Ради від 9 березня 2011 р., що встановлює гармонізовані умови для розміщення на ринку будівельних виробів та скасовує Директиву Ради 89/106/ЄEC із дотриманням зобов'язань України по Угоді про асоціацію з ЄС. Мінрегіон |
Виконано
— коментарі:
Закон України «Про надання будівельної продукції на ринку» принйято ВРУ 02.09.2020 і пізніше підписано Президентом України. Закон розроблений на виконання статті 56 та пункту 2.23 додатка ІІІ до Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом і пункту 10 Плану заходів щодо реалізації Стратегії розвитку системи технічного регулювання на період до 2020 року, схваленої розпорядженням КМУ від 19.08.2015 № 844. Законом імплементується в законодавство України консолідованої версії Регламенту (ЄС) № 305/2011 Європейського Парламенту і Ради щодо встановлення гармонізованих умов для розміщення на ринку будівельної продукції та скасування Директиви Ради № 89/106/ЄEC, Регламенту (ЄС) № 568/2014 від 18.02.2014 щодо внесення змін у Додаток V до Регламенту (ЄС) № 305/2011 Європейського Парламенту і Ради щодо оцінки та перевірки робочих характеристик будівельної продукції та Регламенту (ЄС) № 574/2014 від 21.02.2014 щодо внесення змін у Додаток ІІІ до Регламенту (ЄС) № 305/2011 Європейського Парламенту і Ради стосовно зразка складання декларації робочих характеристик будівельної продукції (далі – Регламент), а також положень Регламенту Комісії (ЄС) № 1062/2013 від 30.10.2013 щодо формату Європейської технічної оцінки будівельної продукції та делегованого Регламенту Комісії (ЄС) № 157/2014 від 30.10.2013 щодо умов складання декларації про відповідність будівельної продукції для оприлюднення на веб-сайті.
|
|
Внести зміни в земельне законодавство України, що прямо зобов'яжуть місцеві органи влади переукладати договори оренди земельних ділянок з новими власниками об'єктів нерухомості за спрощеною та прозорою процедурою.(КОРОТКОСТРОКОВИЙ ЗАХІД). Мінрегіон |
Виконано
— коментарі:
02.02.2021 у другому читанні та в цілому прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо єдиної правової долі земельної ділянки та розміщеного на ній об'єкта нерухомості) № 0850 від 29.08.2019. Проект Закону розроблено з метою усунення прогалин та удосконалення окремих норм земельного законодавства, які регулюють перехід прав користування земельною ділянкою.
|
|
Стосовно чіткого розподілу повноважень відповідних органів щодо присвоєння поштових адрес об'єктам нерухомості внести зміни до Розділу ІІ "Організаційно-правова основа місцевого самоуправління" Закону України "Про місцеве самоуправління" та Глави 1 "Повноваження місцевих державних адміністрацій" Закону України "Про місцеві державні адміністрації". Мінрегіон |
Виконано
— коментарі:
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» № 199-IX, прийнято 17.10.2019. Законом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння адрес об'єктам нерухомого майна в межах населеного пункту та за його межами. Також вирішення питання передбачається шляхом визначення місцезнаходження об’єкту будівництва шляхом присвоєння об’єкту, що проектується або споруджується «ідентифікатора об’єкта нового будівництва» на відміну від ідентифікатора об’єкта нерухомості – «адреси об’єкта нерухомого майна».
|
|
Стосовно встановлення процедури присвоєння поштової адреси внести зміни до Закону України "Про поштовий зв'язок", визначивши Кабінет Міністрів України уповноваженим встановлювати Порядок присвоєння адрес із вичерпним переліком необхідних для цього документів, підстав для відмов та інших важливих питань та закріпивши використання термінології "поштова адреса" лише в контексті законодавства про поштові послуги. Мінрегіон |
Виконано
— коментарі:
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» № 199-IX, прийнято 17.10.2019. Законом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння адрес об'єктам нерухомого майна в межах населеного пункту та за його межами. Також вирішення питання передбачається шляхом визначення місцезнаходження об’єкту будівництва шляхом присвоєння об’єкту, що проектується або споруджується «ідентифікатора об’єкта нового будівництва» на відміну від ідентифікатора об’єкта нерухомості – «адреси об’єкта нерухомого майна».
|
|
Стосовно визначення місцезнаходження об'єкту будівництва внести зміни до законів України "Про місцеве самоврядування", "Про місцеві державні адміністрації", "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про основи містобудування", "Про архітектурну діяльність", "Про рекламу", які мають бути направлені на визначення адреси місцезнаходження об'єкту будівництва і використовуватись в контексті регулювання порядку будівництва, введення в експлуатацію об'єктів, а також державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Мінрегіон |
Виконано
— коментарі:
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» № 199-IX, прийнято 17.10.2019. Законом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння адрес об'єктам нерухомого майна в межах населеного пункту та за його межами. Також вирішення питання передбачається шляхом визначення місцезнаходження об’єкту будівництва шляхом присвоєння об’єкту, що проектується або споруджується «ідентифікатора об’єкта нового будівництва» на відміну від ідентифікатора об’єкта нерухомості – «адреси об’єкта нерухомого майна».
|