You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системний звіт «Актуальні проблеми бізнесу у митній сфері»

Розробити та затвердити наказ щодо запровадження можливості обміну між митними органами та декларантами електронними документами, затвердженими електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи, до яких прикріплені скановані копії відповідних оригіналів документів, що запитуються митними органами або надаються за ініціативою декларантів.

Мінфін

Виконано

Внести зміни до Порядку повернення авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 року № 643, які б встановили, що до заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів декларантом може бути додано також рішення суду про визнання протиправними або скасування рішень або дій органів ДФС, які зумовили (призвели, потягли) помилкову та/або надмірну сплату сум митних платежів (тобто в якості альтернативи виконавчому листу суду та/або рішенню суду щодо повернення сум відповідних митних платежів).

Мінфін

Виконано
— коментарі: 12 квітня 2019 року набрав чинності Наказ Міністерства фінансів України від 22.02.2019 року № 80 "Про затвердження Змін до Порядку повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів". Вказаним нормативно-правовим актом нарешті була усунута спірна вимога про надання до заяви про повернення коштів виконавчого листа суду та/або рішення суду, що набрало законної сили (за наявності), щодо повернення сум відповідних митних платежів.

Актуалізувати наявне роз’яснення, викладене у Листі від 04.08.2016 № 26593/7/99-99-19-01-01-17 або видати новий лист-роз’яснення чи методичні рекомендації для митниць, де роз'яснити порядок виконання судових рішень та рішень, прийнятих у межах процедури адміністративного оскарження, ухвалених на користь декларантів. Зосередити увагу на необхідності врахування не лише резолютивної, а й мотивувальної частини рішень по суті спору. У разі, коли у рішенні констатована неправильність чи хибність рішень чи дій митних органів, які зумовили (призвели, потягли) помилкову та/або надмірну сплату сум митних платежів – зазначити, що таке формулювання є достатньою підставою для повернення надмірно сплачених сум митних платежів без ініціювання додаткової судової процедури.

Держмитслужба

Виконано
— коментарі: 12.04.2019 опубліковано Наказ Мінфіну № 80 від 22.02.1019 року щодо внесення змін до Порядку повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів, затверджений наказом Мінфіну від 18.07.2017 року № 643.

Доопрацювати існуючий проект Закону України № 4614 від 06.05.2016 “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України” або розробити альтернативний законопроект, який би передбачав імплементацію в Україні вимог (i) Регламенту (ЄС) № 608/2013 Європейського Парламенту та Ради про митний контроль за дотриманням прав інтелектуальної власності; та (ii) Імплементаційного Регламенту Комісії (ЄС) № 1352/2013, яким встановлюються форми документів, передбачені Регламентом (ЄС) № 608/2013, зокрема:1.1.приведення визначення «товарів, що порушують права інтелектуальної власності» у відповідність до вимог Європейського Союзу, у т.ч. виключення з сфери охоплення цього поняття товарів, які є предметом так званої «паралельної торгівлі» (згідно з пунктом 6 Преамбули та пунктами 3 – 5 статті 1 Регламенту № 608/2013);1.2. встановлення чітких, уніфікованих до вимог Європейського Союзу процедурних строків, які застосовуються в рамках процдури призупинення митного оформлення товарів за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності (згідно зі статтями. 3, 7, 9, 11 – 12, 17 – 18, 23, 26 Регламенту № 608/2013);1.3.вдосконалення регулювання процедури знищення товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності, у т.ч. закріплення принципу «мовчазної згоди» на їх знищення у разі відсутності заперечень з боку декларанта або власника товарів, встановлення спрощеної процедури знищення товарів у дрібних відправленнях (згідно зі статтями 25 – 26 Регламенту № 608/2013);1.4.затвердження уніфікованих згідно зі стандартами Європейського Союзу форм заяв, які стосуються заходів щодо захисту прав інтелектуальної власності (відповідно до Регламенту № 1352/2013) тощо.

Мінфін
Держмитслужба

Виконано
— коментарі: Рекомендація значною мірою виконана шляхом прийняття Закону України № 202-IX від 17.10.2019 року “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України”, що набрав чинності 14.11.2019 року

З метою забезпечення ефективного правового регулювання інституту авторизованих економічних операторів, яке було б узгоджене з відповідним законодавством Європейського Союзу - забезпечити оперативне прийняття проекту Закону України № 7473, положення якого, серед іншого, передбачали б: 1.1.підстави продовження (або зупинення перебігу) 120-денного строку оцінки відповідності критеріям для надання статусу авторизованого економічного оператора, з метою забезпечення можливості витребування у заявника та надання ним додаткових документів та інформації (наприклад, коли для забезпечення повноти оцінки відповідності необхідним є отримання додаткової інформації, надання якої вимагає значного часу).1.2.що факт існування досудового розслідування у кримінальному провадженні не може бути самостійною підставою для зупинення статусу авторизованого економічного оператора (як це передбачалося проектом Закону України №4777).1.3.що при розгляді питання про анулювання статусу авторизованого економічного оператора через порушення митних правил має обов’язково встановлюватися зв'язок між розміром збитків (втратами держави/несплаченими податками, через такі порушення) та загальною фактурною вартістю товарів, що були переміщені підприємством через митний кордон України протягом періоду часу, який використовується митною адміністрацією для такого порівняння.

ВРУ

Виконано
— коментарі: 2 жовтня 2019 року ВРУ прийняла Закон України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо деяких питань функціонування авторизованих економічних операторів». Закон набрав чинності 07.11.2019 року.