Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.
Назва звіту
|
Надані рекомендації
|
Статус виконання
|
---|---|---|
Системний звіт «Виклики та проблеми у сфері захисту та контролю за конкуренцією» |
Забезпечити чітке визначення у річних планах (i) основних пріоритетних напрямків діяльності АМКУ на наступний рік; а також, де таке доцільно, (ii) товарних ринків, які підлягатимуть комплексному дослідженню у наступному році. АМКУ |
Виконано
— коментарі:
Див., зокрема, Річний Звіт АМКУ за 2017 рік (затверджений Розпорядженням АМКУ від 28.02.2018 #5-рп). Крім того, на офіційному веб-сайті АМКУ розміщується План діяльності АМКУ з розробки проектів регуляторних актів на поточний рік.
|
АМКУ |
В процесі виконання
— коментарі:
Відповідний Законопроект №6724 від 14.07.2017р. "Про внесення змін до деяких законів України про захист економічної конкуренції" був прийнятий у першому читанні 9.11.2017.
|
|
АМКУ |
В процесі виконання
— коментарі:
АМКУ продовжує роботу із налагодження співпраці із державними органами, у тому числі шляхом підписання меморандумів та проведення публічних заходів (конференцій).
|
|
Розробити план дій, спрямований на реалізацію Концепції Загальнодержавної програми розвитку конкуренції в Україні на 2014-2024 роки, за участі міністерств та інших органів державної влади. АМКУ |
В процесі виконання
— коментарі:
Розроблено проект Концепції державної політики розвитку та захисту конкуренції в Україні, яку було розроблено на виконання пункту 48 Плану пріоритетних дій Уряду на 2018 рік і схвалено на засіданні АМКУ 28.12.2018
|
|
АМКУ |
В процесі виконання
— коментарі:
АМКУ підписано меморандуми про співпрацю з НКРЕКП, Мінагрополітики та Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
|
|
АМКУ |
В процесі виконання
— коментарі:
Верховна Рада України 18.01.2018р. прийняла закон №7066 "Про приватизацію державного і комунального майна" ("Закон №7066"), який, вступив в силу 07.03.2018р. та, серед іншого, закріплює повноваження державних органів приватизації у сфері приватизації.
|
|
Внести зміни до Порядку подання заяв до Антимонопольного комітету України про попереднє отримання дозволу на концентрацію суб'єктів господарювання, щоб передбачити можливість отриманнядозволу на узгоджені дії у вигляді укладання договору про відмову відконкуренції за спрощеною процедурою, якщо отримання дозволу на концентрацію суб’єктів господарювання вже відбувається за спрощеною процедурою. АМКУ |
В процесі виконання
— коментарі:
Зараз АМКУ розробляється законопроект про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції", які, зокрема, стосуватимуться і процедури одержання дозволів на концентрацію.
|
|
Внести зміни до пункту 2 частини 2 статті 52 Закону України «Прозахист економічної конкуренції», щоб забезпечити чітку ідентифікацію учасників, відповідальних за неповідомлення про концентрацію. АМКУ |
В процесі виконання
— коментарі:
Розроблення комплексного законопроекту про внесення змін до Закону України «Про захист економічної конкуренції», які, зокрема, вдосконалить норми про одержання дозволів Комітету на концентрацію та притягнення до відповідальності за здійснення концентрації без дозволу Комітету, заплановано на 2019 рік. Процес підготовки комплексного законопроекту триває.
|
|
Встановити граничні строки розгляду справ про зловживання монопольним (домінуючим) становищем шляхом внесення змін в розділ VII Закону України «Про захист економічної конкуренції»та/або розділ VII Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженому Розпорядженням АМКУ від 19 квітня 1994 року № 5. ВРУ |
В процесі виконання
— коментарі:
2.Проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо конкуренційно-антимонопольну реформу # 2730 від 14.01.2020» (Включено до порядку денного за №485-ІХ від 04.02.2020)
|
|
Встановити, що факт відкликання заявником своєї заяви у справі про зловживання монопольним (домінуючим) положенням не може застосовуватися АМКУ як матеріальна підстава для реалізації своєї процесуальної дискреції припинити розгляд справи. Для цьогопропонується внести відповідні зміни до Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених Розпорядженням АМКУ від 19 квітня 1994 року № 5. АМКУ |
Не розпочато
— коментарі:
АМКУ наразі не підтримує актуальність даної рекомендації РБО
|
|
АМКУ |
В процесі виконання
— коментарі:
Пропозиція відображена у законопроекті № 6746 (зміни до статті 48 Закону "Про захист економічної конкуренції").
|
|
АМКУ |
В процесі виконання
— коментарі:
На даний момент в АМКУ триває робота із доопрацювання Рекомендаційних роз'яснень.
|
|
Прийняти Законопроект № 2431, в частині, де, поміж іншого, Методиці розрахунку розміру штрафів надається статус обов'язкового до застосування нормативного акту. ВРУ |
В процесі виконання
— коментарі:
1.Проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо конкуренційно-антимонопольну реформу # 2730 від 14.01.2020» (Включено до порядку денного за №485-ІХ від 04.02.2020)
|
|
Забезпечити можливість судового оскарження розміру штрафу,накладеного АМКУ за умови існування Методики розрахунку розміру штрафів за порушення законодавства про економічну конкуренцію, як нормативного акту, обов’язкового до застосування як АМКУ, так іорганами судової влади. ВРУ |
В процесі виконання
— коментарі:
Проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо конкуренційно-антимонопольну реформу # 2730 від 14.01.2020» (Включено до порядку денного за №485-ІХ від 04.02.2020)
|
|
АМКУ |
Виконано
— коментарі:
Наразі, АМКУ на своєму офіційному сайті публікує текст індивідуальних рекомендацій, наданих суб’єктам господарювання.Прикладом активного використання такої практики є розміщення на сайті АМКУ узагальнених Роз’яснень з питань застосування законодавства у сфері державної допомоги, складені за результатами опрацювання найбільш поширених запитань щодо застосування Закону «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».
|
|
АМКУ |
В процесі виконання
— коментарі:
АМКУ не проти впровадження даної рекомендації. Разом із тим, наголошується увага на необхідність залучення додаткового фінансування задля її імплементації.
|
|
Внести зміни до статті 40 Закону України «Про захист економічної конкуренції» задля того, щоб:1.1. встановити максимальні строки для (i) надання додаткових роз’яснень та/або пояснень на запити АМКУ; та (ii) подання письмових пояснень (заперечень) сторонами, які не згодні з проміжними процесуальними рішеннями АМКУ у справах про концентрації/ узгоджені дії;1.2. встановити конкретні строки розгляду АМКУ клопотань про ознайомлення з матеріалами справи, поданих сторонами; та1.3. прямо встановити право зацікавлених сторін подавати клопотання в АМКУ з метою ініціювання слухань стосовно концентрацій/узгоджених дій, при цьому передбачивши, що такі клопотання мають бути обов’язково розглянуті АМКУ, а по їх суті має бути надана вмотивована відповідь у розумні строки АМКУ |
В процесі виконання
— коментарі:
АМКУ розгляне можливість імплементації даної рекомендації РБО під час підготовки наступного пакету законодавчих змін.
|
|
ВРУ |
В процесі виконання
— коментарі:
Відповідний Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення принципів процесуальної справедливості та підвищення ефективності проваджень у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" №6746 від 17.07.2017р. прийнятий у першому читанні 09.11.2017р.
|
|
Внести зміни до частини 10 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", надавши право суб'єктам оскарження або будь-яким іншим учасникам процедури оскарження подавати додаткові документи, які стосуються предмету скарги. АМКУ |
Виконано
— коментарі:
19.09.2019 Верховною Радою прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" (законопроект 1076), яким ЗУ «Про публічні закупівлі» (і, зокрема, останній абзац частини 16 статті 18) викладено у новій редакції. 19 квітня 2020 року вищезазначені зміни набрали чинності.
|
|
ВРУ |
Виконано
— коментарі:
Частина 9 статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає допустимість доказів, що подані до суду в електронній формі.
|
|
АМКУ |
Виконано
— коментарі:
У АМКУ у серпні 2017 р. створено окремий Департамент державної допомоги, який, у т.ч. працює над наданням роз’яснень суб’єктам із застосування законодавства про державну допомогу. Постійно проводяться публічні заходи (220 заходів проведено у 2017 році).Крім того, у зв’язку з численними надходженнями листів від центральних та місцевих органів державної влади, органів місцевого самоврядування 5 жовтня 2017 року АМКУ було прийнято роз’яснення з питань застосування законодавства про державну допомогу №35-рр/дд, які надають відповіді на найбільш поширені питання щодо застосування законодавства у сфері державної допомоги.
|
|
АМКУ |
Виконано
— коментарі:
З набранням чинності у повному обсязі Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" АМКУ за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги ЄС у серпні 2017 року розроблено та впроваджено інформаційно-аналітичну систему "Реєстр" (електронна платформа). "Портал державної допомоги" створено для збору інформації про чинну та нову державну допомогу, містить реєстр державної допомоги, реєстр рішень, реєстр справ тощо. За допомогою Порталу можна зручно надати інформацію про державну допомогу
|
|
КМУ |
Виконано
— коментарі:
На сьогоднішній день Урядом затверджена більша частина Критеріїв допустимості державної допомоги:1. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання на професійну підготовку працівників (постанова КМУ від 11 січня 2018 р. № 11);2. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб'єктам господарювання на працевлаштування окремих категорій працівників (постанова КМУ від 31 січня 2018 р. № 33);3. Критерії оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання (постанова КМУ від 31 січня 2018 р. № 36);4. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для забезпечення розвитку регіонів та підтримки середнього та малого підприємництва (постанова КМУ від 07.02.2018);5. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання на проведення наукових досліджень, технічний розвиток та інноваційну діяльність (постанова КМУ від 07.02.2018).Наразі ведеться робота над Критеріями допустимості держвної допомоги на захист навколишнього природнього середовища і на підтримку вугільної галузі.
|
|
КМУ |
В процесі виконання
— коментарі:
Проект документу, наразі, узгоджується з Енергетичним співтовариством, як це вимагається Законом "Про ринок електричної енергії".
|
|
КМУ |
Виконано
— коментарі:
Постанова КМУ від 4 липня 2017 р. № 468.
|
|
АМКУ |
Виконано
— коментарі:
У зв'язку з численними надходженнями листів від центральних та місцевих органів державної влади, органів місцевого самоврядування 5 жовтня 2017 року АМКУ було прийнято роз'яснення з питань застосування законодавства про державну допомогу №35-рр/дд, які надають відповіді на найбільш поширені питання щодо застосування законодавства у сфері державної допомоги.
|
|
АМКУ |
Виконано
— коментарі:
З набранням чинності у повному обсязі Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" АМКУ за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги ЄС у серпні 2017 року розроблено та впроваджено інформаційно-аналітичну систему "Реєстр" (електронна платформа). "Портал державної допомоги" створено для збору інформації про чинну та нову державну допомогу, містить реєстр державної допомоги, реєстр рішень, реєстр справ тощо. За допомогою Порталу можна зручно надати інформацію про державну допомогу.
|