Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.
Назва звіту
|
Надані рекомендації
|
Статус виконання
|
---|---|---|
Системний звіт «Контроль за контролерами: стан впровадження реформи контролюючих органів» |
Внести зміни до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», якими встановити принципи вичерпності та обов’язковості переліку органів. Передбачити, що у випадку відсутності органу у переліку контролюючих органів, суб’єкт господарювання матиме право не допустити представників такого органу до перевірки.Передбачити при проектуванні НПА, що внесення змін до відповідного переліку здійснюватиметься виключно у випадку внесення змін до відповідних законів про органи контролю. Мінекономіки |
Виконано
|
Продовжити роботу з розробки ІАС ДНК і забезпечити її введення в експлуатацію згідно з чинним законодавством до кінця 2018 року. Мінекономіки |
В процесі виконання
|
|
Підготувати зміни до профільного законодавства, спрямовані на:- визначити повноваження посадових осіб органу контролю щодо заповнення ІАС ДНК;-посилити персональну відповідальності посадових осіб за внесення недостовірної інформації та/або несвоєчасне внесення інформації до ІАС ДНК. Мінекономіки |
Виконано
— коментарі:
1) Порядок функціонування ІАС ДНК, внесення відомостей до неї та строки розміщення цих відомостей затверджено постановою КМУ від 24.05.2017 №387. 2) Адміністративна відповідальність за невнесення або внесення недостовірних відомостей чи відомостей не в повному обсязі щодо заходів ДНК до ІАС ДНК встановлена ст. 166-21 КУпАП.
|
|
Розглянути можливість уніфікації документів, які видає ДРС при виявлення порушень органами контролю, органами ліцензування та дозвільних органів при проведення перевірок дотримання ними законодавства. Мінекономіки |
Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі:
Протягом 2016-2019 років РБО не отримувалав скарг на відповідні процедури. Таким чином рекомендація не є актуальною і знята з контролю.
|
|
Підготувати зміни до законодавства у сферах ліцензування, дозвільної системи з питань контролю для врегулювання колізійних норм щодо відповідальності посадових осіб органів ліцензування за невиконання розпоряджень ДРС. Зокрема, зміни до законодавства мають бути спрямовані на усунення порушень законодавства щодо:-анулювання ліцензій;-реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства;-недотримання строків подання висновків за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру. Мінекономіки |
Рекомендація більше не є актуальною
— коментарі:
Протягом 2016-2019 років РБО не отримувалав скарг на відповідні процедури. Таким чином рекомендація не є актуальною і знята з контролю.
|
|
Розробити проект змін до діючого законодавства, зокрема:-статтю 5 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» доповнити запровадженням строків та обов’язковості виконання рішень ДРС, що базуються на рішеннях Експертно-апеляційної ради ДРС.-в статті 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» розширити визначення «документ дозвільного характеру», додавши до нього декларації, а також передбачивши, що документи дозвільного характеру можуть видаватись не тільки у електронному вигляді, а і у іншій (наприклад, письмовій) формі.-статтю 166-10 КУпАП доповнити змінами стосовно встановлення відповідальності керівництва органів контролю за порушення при здійсненні заходів контролю, виявлених ДРС. Мінекономіки |
В процесі виконання
|