You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системный звіт "Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації"

Національному агентству з питань запобігання корупції розробити узагальнюючі практичні рекомендації та методики для сприяння компаніям у побудові та вдосконаленні надійних комплаєнс-систем. Рада наголошує, що такі рекомендації стануть у нагоді бізнесу, якщо охоплюватимуть питання провідних практик у сфері корпоративного управління; забезпечення збалансованості розподілу повноважень між органами управління компанії; пропонуватимуть оптимальні підходи до розробки внутрішніх політик/положень (процедури підписання/візування, політики звітності, управління ризиками, ключових показників ефективності тощо); розкриватимуть суть процедур, які визначають характер порушення, пов'язаного з конфліктами інтересів а також механізмів поточного контролю для викриття порушень тощо. Належна увага до зазначених питань сприятиме мінімізації ризиків рейдерства.

НАЗК

Виконано
— коментарі: Рішенням НАЗК від 22.09.2017 року №734 затверджено Методичні рекомендації щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм юридичних осіб.
Національному агентству з питань запобігання корупції (спільно з співвиконавцями) належним чином та у встановлені строки завершити реалізацію заходів, передбачених в Державній програмі щодо реалізації державної антикорупційної політики на 2015 -2017 роки в частині запобігання корупції в приватному секторі. Для забезпечення сталого ефекту конкретні заходи мають бути також відображені при розробці Національним агентством з питань запобігання корупції державної антикорупційної політики на подальші роки.

НАЗК

Виконано
— коментарі: Згідно з відповіддю НАЗК на запит Ради (Лист від 19.03.2018 року №20-23/10304/18) НАЗК відповідні заходи вже реалізувало.
Посилити навчальну спроможність Національного агентства з питань запобігання корупції та Міністерства юстиції України, спрямовану на підвищення обізнаності компаній про міжнародні стандарти та імплементацію таких стандартів приватним сектором.

НАЗК

В процесі виконання
— коментарі: Стратегією розвитку НАЗК на 2017-2020 рр. та планами з її реалізації, затвердженими рішенням НАЗК від 22.06.2017 №234, передбачено щорічне проведення навчань з імплементації оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичних осіб. Так, НАЗК інформує про проведення 6 тренінгів для уповноважених осіб, відповідальних за реалізацію антикорупційних програм державних підприємств, які належать до сфери управління відповідних міністерств.
Національному агентству з питань запобігання корупції та Міністерству юстиції України заохочувати розвиток мережі партнерських відносин з діловими колами та некомерційними організаціями для колективної протидії ризикам рейдерства. Для прикладу, в травні 2017 року Рада за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку та Організації економічного співробітництва та розвитку представила Всеукраїнську мережу доброчесності і комплаєнсу.

Мін’юст
НАЗК

В процесі виконання
— коментарі: Хоча відповідно до ст. 11 Закону України "Про запобігання корупції" протидія ризикам рейдерства не належить до повноважень НАЗК, на 2018 рік НАЗК спільно з проектом "Прозорість та доброчесність публічного сектору" Програми розвитку ООН запланувало проведення 5 круглих столів з метою обговорення проблемних питань, які виникають у представників бізнесу під час реалізації антикорупційних програм.