You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системный звіт "Актуальні проблемі бізнесу у митній сфері"

Розробити проект урядового законопроекту про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення шляхом доповнення глави 12 Кодексу України про адміністративні правопорушення («Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності») статтею, якою врегулювати питання адміністративної відповідальності посадових (службових) осіб митних органів за порушення ними митного законодавства, а також надати право на складання протоколів про зазначені правопорушення центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності.

Мінфін
Мін’юст

Не виконано – нова рекомендація

З метою (1) винесення дій, подібних за своєю сутністю до обшуку, за межі процедури митного огляду; та (2) звуження повноважень правоохоронних органів щодо ініціативи вимагати від митних органів проведення таких дій, - підготувати урядовий законопроект про внесення змін до частини 2 статті 325 Митного кодексу України, який би чітко встановив, що правоохоронні органи не мають права вимагати від осіб, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України, проведення операцій, передбачених частиною першою цієї статті (а саме навантаження, вивантаження, перевантаження, усунення пошкоджень упаковки, розпакування, упакування, перепакування, зважування та визначення інших істотних характеристик товарів, що перебувають під митним контролем, взяття проб та зразків таких товарів, зміну ідентифікаційних знаків чи маркування на цих товарах або їх упаковці, транспортних засобах комерційного призначення, а також заміну транспортного засобу комерційного призначення). При цьому, у чинній редакції залишити положення щодо відповідної ініціативи органів доходів і зборів

Мінфін
Мін’юст

Не виконано – нова рекомендація

Системный звіт "Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації"

Мін'юсту запровадити систему оповіщення учасників юридичної особи або їх представників (шляхом направлення повідомлень на електронну пошту та, в якості додаткової адміністративної послуги, смс-повідомлень) про надходження до державних реєстраторів заяв на проведення реєстраційних дій стосовно такої юридичної особи та/або її відокремленого підрозділу

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: За результатами зустрічі Мін’юста, ДП «НАІС» та Світового банку з жовтня 2017 року та станом на теперішній час ДП «НАІС» спільно з наданим Проектом «Підтримка реформ у сільському господарстві та земельних відносинах в Україні» Світового банку представником по технічній взаємодії вживаються заходи стосовно запровадження сервісу (без залучення комерційних організацій до процесу надання зазначених послуг) щодо інформування про зміни, що відбулись у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (корпоративні права). Зокрема, на сьогодні відбувається погодження концепції та технічного завдання відповідного програмного забезпечення.
Внести зміни до Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 359/5 від 09 лютого 2016 року, згідно з якими: 1) зобов'язати державних реєстраторів, у випадку внесення до ЄДР змін про право власності на корпоративні права, перевіряти дані ДРОРМ на наявність відповідних обтяжень цих корпоративних прав; 2) у випадку наявності обтяжень, які забороняють перехід права власності на корпоративні права – відмовляти у вчинені відповідних реєстраційних дій на підставі пункту 5 частини першої статті 28 Закону № 755-IV.

Мін’юст

Не розпочато
— коментарі: На обговоренні у Мін'юсті.
У відповідності до пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України № 509 від 12 липня 2017 року розробити та затвердити протоколи з визначенням структури та формату інформаційних файлів, що передаються та приймаються в порядку інформаційної взаємодії інформаційних систем Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру. Відповідні протоколи, серед іншого, повинні бути спрямовані на створення технічних можливостей для надання державному кадастровому реєстратору інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та внесення відомостей про власників та/або користувачів земельної ділянки до даних Державного земельного кадастру.

КМУ
Мін’юст
Держгеокадастр

Виконано
— коментарі: Інформаційна взаємодія почала повною мірою функціонувати з середини листопада 2017 року.З практичної точки зору це означає, зокрема, що тепер кадастрові реєстратори нарешті отримують технічну можливість брати інформацію про права власності або оренду щодо конкретної ділянки через прямий доступ до Реєстру прав. Крім того, коли державний реєстратор вносить певні зміни в Реєстр прав, дані відповідної земельної ділянки автоматично синхронізуються з Земельним кадастром.
Мін'юсту посилити зусилля спрямовані на інформування професійного середовища та громадськості про статус та обсяг повноважень постійно діючих комісій з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації.

Мін’юст

Виконано
— коментарі: На сайті Мін'юсту розміщена наявна окрема сторінка, яка описує діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Мін'юсту, керівництвом Міністерства здійснюється постійне інформування громадськості проходить шляхом здійснення виступів в ЗМІ, а також розміщення звернень в соціальних мережах, така сама робота проводиться керівництвом головних територіальних управлінь юстиції в областях, м. Києві
Мін'юсту виключити можливість вчинення реєстраційних дій з порушенням територіальності.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: Питання знаходиться в процесі обговорення, у тому числі очікується звіт від технічного адміністратора (ДП "НАІС") щодо можливості виконання технічного завдання стосовно впровадження таких обмежень в Державному реєстрі речових прав.
Мін'юсту забезпечити оприлюднення результатів камеральних перевірок державних реєстраторів.

Мін’юст

Виконано
— коментарі: З серпня 2017 року Мін’юст на офіційному сайті почав публікувати прізвища реєстраторів і нотаріусів, яким анульовано або обмежено доступ до державних реєстрів із зазначенням терміну такого обмеження.https://minjust.gov.ua/spysok-der-reest-ta-not
Мін'юсту ініціювати внесення змін до Єдиного реєстру нотаріусів, які б передбачали оприлюднення інформації стосовно нотаріусів, яким заблоковано/ анульовано доступ до державних реєстрів.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: Заступник Міністра юстиції неодноразово підтверджувала намір Міністерства в кінцевому підсумку виконати дану рекомендацію.
Мін'юсту розробити узагальнені роз'яснення для державних реєстраторів, з метою мінімізації допущення типових помилок, які допускаються ними під час вчинення реєстраційних дій.

Мін’юст

Виконано
— коментарі: За результатом спільної роботи Міністерства юстиції України та Нотаріальної палати України розроблено узагальнення "Типові помилки, які виникають під час державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", яке презентовано 06.12.2017 за участю представників Міністерства та Нотаріальної палати України.
Мін'юсту підготувати роз'яснення або внесення змін до відповідних законодавчих актів щодо конкретизації умов (тяжкості порушень), у випадку наявності яких може бути анульовано свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: Міністерство юстиції співпрацює з Нотаріальною палатою України з цього питання.
Мін'юсту видати роз'яснення про те, що надання заявникам сканкопій документів, на підставі яких здійснювалися реєстраційні дії має відбуватися в тому ж порядку, як і надання іншої інформації з державних реєстрів.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: На обговоренні у Мінюсті
Мін'юсту внести зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затверджений наказом Міністерства юстиції України № 296/5 від 22 лютого 2012 року, доповнивши його окремим розділом про нотаріальне посвідчення зображень сканкопій документів, на підставі яких здійснювалися реєстраційні дії, на екрані комп'ютера (скріншотів).

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: В процесі розробки змін до відповідних нормативно-правових актів, у зв'язку із запровадженням "електронного нотаріату".
Міністерству юстиції України розглянути доцільність підготовки методичних рекомендацій державним реєстраторам щодо автоматичного виконання судових рішень з неконкретизованими резолютивними частинами (наприклад, "визнати недійсним договір", "визнати право власності", "витребувати з чужого незаконного володінняНАЗК" тощо).

Мін’юст

Не розпочато
Національному агентству з питань запобігання корупції та Міністерству юстиції України заохочувати розвиток мережі партнерських відносин з діловими колами та некомерційними організаціями для колективної протидії ризикам рейдерства. Для прикладу, в травні 2017 року Рада за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку та Організації економічного співробітництва та розвитку представила Всеукраїнську мережу доброчесності і комплаєнсу.

Мін’юст
НАЗК

В процесі виконання
— коментарі: Хоча відповідно до ст. 11 Закону України "Про запобігання корупції" протидія ризикам рейдерства не належить до повноважень НАЗК, на 2018 рік НАЗК спільно з проектом "Прозорість та доброчесність публічного сектору" Програми розвитку ООН запланувало проведення 5 круглих столів з метою обговорення проблемних питань, які виникають у представників бізнесу під час реалізації антикорупційних програм.

Системный звіт "Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади"

Розробити Методичні рекомендації про затвердження Типового статуту територіальної громади та Примірного положення про старосту.

Мін’юст

Не розпочато
— коментарі: Мін’юст повідомив, що не наділен повноваженнями з розробки методичних рекомендацій про затвердження Типового статуту територіальної громади та Примірного положення про старосту.Наразі існує Типовий статут територіальної громади та Примірне положення про старосту, розроблені в рамках Проекту USAID ДІАЛОГ, який впроваджується Асоціацією міст України.
Врегулювати питання передачі завдань і функцій Держуправлінь охорони навколишнього природного середовища в порядку , передбаченому Постановою КМУ від 20.10.2011 № 1074 "Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов'язаних з створенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади".

Мінфін
МЕРТ
Мін’юст
Мінприроди

Не розпочато
— коментарі: У разі ліквідації органів виконавчої влади, в тому числі територіальних органів, їхні права та обов'язки згідно Постанови КМУ від 20.10.2011 № 1074 переходять іншому органу виконавчої влади.
Розробити проект внесення змін до Закону України "Про охорону атмосферного повітря" з метою забезпечення визначення в спеціальному законі переліку і вимог до документів, які суб'єкту господарювання необхідно подати для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Мін’юст
Мінприроди
ДРС

Не розпочато
— коментарі: Мінприроди повідомило, що рекомендацію враховано при опрацюванні законопроекту, підготовленого МЕРТ, який спрямовано на удосконалення процедур видачі документів дозвільного характеру та встановлення у спеціальних законах, якими регулюється видача дозволів, основних вимог, визначених законами України "Про адміністративні послуги" та "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
Підготувати зміни до ст. 53-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення з метою забезпечення притягнення посадових осіб до відповідальності, пропорційної тяжкості вчиненого правопорушення (як у випадку порушення термінів погодження та затвердження документації із землеустрою, так і в разі порушення термінів розгляду заяви про отримання дозволу на розробку проекту землеустрою).

Мін’юст
Мінагрополітики
ДРС

Не розпочато
— коментарі: Київською міською радою прийнято рішення від 20.04.2017 № 241/2463 "Про затвердження Порядку набуття прав на землю із земель комунальної власності у м. Києві", яким зокрема, суттєво спрощено процедуру надання земельних ділянок у користування, а також встановлено терміни та чіткий алгоритм дій орендодавця та орендаря.
Забезпечити прийняття змін до Постанови Кабінету Міністрів України № 284 від 19 квітня 1993 року з метою визначення – чіткого і вичерпного переліку підстав для відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам;– регламентованого порядку розгляду заяви про визначення розмірів шкоди;– строків розгляду заяви про визначення розмірів збитків та прийняття відповідного рішення.

Мін’юст
Мінприроди
Мінагрополітики
ДРС

Не розпочато

Системный звіт "Зменшення корупційних ризиків та створення умов для залучення інвестицій в будівництвіменшення корупційних ризиків та створення умов для залучення інвестицій в будівництві"

Внести зміни в земельне законодавство України, що прямо зобов'яжуть місцеві органи влади переукладати договори оренди земельних ділянок з новими власниками об'єктів нерухомості за спрощеною та прозорою процедурою.(КОРОТКОСТРОКОВИЙ ЗАХІД).

Мінрегіон
Мін’юст

Не розпочато
— коментарі: Відповідні зміни до статті 33 ЗУ "Про оренду землі" (Стаття 33. Поновлення договору оренди землі)не вносились.
Провести інвентаризацію державних та єдиних реєстрів (кадастрів) і забезпечити прямий обмін інформацією між ними у рамках автоматизованих систем через систему гіперпосилань (Державний земельний кадастр, Державний реєстр речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, ЄДРПОУ, Державний реєстр актів цивільного стану громадян, реєстри платників податків тощо). (ДОВГОСТРОКОВИЙ ЗАХІД).

Мін’юст
Іншi органи

Виконано
— коментарі: У відповідності до пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України № 509 від 12 липня 2017 року розроблено та затверджено протоколи з визначенням структури та формату інформаційних файлів, що передаються та приймаються в порядку інформаційної взаємодії інформаційних систем Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру. Відповідні протоколи, серед іншого, спрямовані на створення технічних можливостей для надання державному кадастровому реєстратору інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та внесення відомостей про власників та/або користувачів земельної ділянки до даних Державного земельного кадастру. Інформаційна взаємодія почала працювати з середини листопада 2017 року.