You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системный звіт "Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації"

Розробити єдиний нормативний акту про порядок присвоєння поштових адрес об'єктам нерухомості на території України та узгодження останнього з положеннями законодавства.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476

Системный звіт "Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади"

Закінчити формування нормативної бази для децентралізації владних повноважень у всіх галузях і сферах надання адміністративних і соціальних послуг, чітко визначити функції місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування всіх рівнів про надання цих послуг.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Прийнято низьку законів положеннями яких унормовано питання передачі повноважень від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування, зокрема, повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства; надання адмінпослуг з видачі документів дозвільного характеру, надання адмінпослуг через ЦНАПи.
Розробити та впровадити державні стандарти (нормативи) якості адміністративних, соціальних та інших послуг населенню у відповідних сферах.

Мінрегіон

Не розпочато
Продовжити формування ЦНАП. З метою підвищення рівня та якості забезпечення адміністративних послуг Мінрегіону в координації з іншими центральними органами виконавчої влади забезпечити надання консультативної, експертної, методичної і іншої підтримки об'єднаним територіальним громадам для створення і організації діяльності в них центрів надання адміністративних послуг.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Станом на 7 березня 2018 року створено 746 ЦНАПів. В рамках Програми "U-LEAD з Європою" передбачено підтримку створення та модернізації до 600 ЦНАП до 2020 року, включно зі створенням інформаційно-комунікаційної інфраструктури ЦНАП.
З метою зміцнення кадрового забезпечення проведення децентралізації та подальшого функціонування місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування рекомендується організувати навчальні програми з підвищення кваліфікації для посадових осіб органів місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад та службовців місцевих органів виконавчої влади для належного виконання ними нових повноважень із залученням до цього процесу відповідних державних інститутів, асоціацій органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Мінрегіоном за сприяння зарубіжних партнерів (DESPRO, GIZ, UNDP, Dialog, U-LEAD і тд) проводяться заходи з надання методичної та практичної допомоги органам місцевого самоврядування. Також розроблено методичні рекомендації та проводяться навчальні семінари, курси лекцій, обмін позитивним досвідом.Методичний супровід підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань запобігання і протидії корупції здійснюється Нацдержслужбою України разом з Національною академією державного управління при Президентові України.Близько 70 000 службовців на рік проходять навчання
Створити конституційну основу для законодавчого регулювання процесу децентралізації влади і одночасно встановлення державного нагляду щодо рішень органів місцевого самоврядування продовживши роботу по внесенню відповідних змін до Конституції України (проект Закону України №2217а від 01.07.2015 "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)").

Мінрегіон
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: 10.12.2015  вручено подання Комітету про розгляд.Очікує розгляду.
Запровадити прозорі конкурсні процедури відбору кадрів до місцевих органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевого самоврядування, сформувати відповідні кваліфікаційні вимоги.

Мінрегіон

Не розпочато
— коментарі: Наразі керуються застарілим Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою КМУ №169 від 15.02.2002.
Ввести моніторинг і оцінку діяльності місцевих державних адміністрацій та їх посадових осіб з метою забезпечення об'єктивного контролю і підвищення ефективності системи державного управління відповідно до вимог нового закону України "Про державну службу".

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Моніторинг та оцінка діяльності місцевих державних адміністрацій та їх посадових осіб передбачено у проекті Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» №2489.Також КМУ прийнято постанову від 21.12.2016 №987 «Про щорічні звіти голів обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій», якою зобов’язано Голів обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій подавати щороку до 1 лютого звіт про здійснення відповідною державною адміністрацією покладених на неї повноважень та стан розвитку відповідної території за формою.
Розробити проект законодавчого акта, яким встановити порядок врегулювання питання подальшого функціонування/ліквідації відповідних районних рад, межі яких повністю збігаються з межами об'єднаних територіальних громад.

Мінрегіон
ОДА
Асоціація міст України

В процесі виконання
— коментарі: Проект закону №6636 від 22.06.2017 "Про порядок утворення, ліквідації районів, встановлення і зміни їх меж" (очікує розгляду). Законопроект вирішить проблему дублювання повноважень. Очікує розгляду.
Підтримати проект Закону України "Про префектів", в якому передбачити можливість префектам зупиняти дію актів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України з одночасним зверненням до суду.

Мінрегіон
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Інститут префектів з’явиться після набрання чинності змін до Конституції України (щодо децентралізації) та, відповідно, після ліквідації місцевих держадміністрацій.Проект закону містить норми згідно яких префект може зупиняти дію актів органу місцевого самоврядування в цілому чи в частині.
Передбачити механізми практичного залучення до відповідальності посадових осіб органів місцевої влади (наприклад, ініціювання внесення змін до КК України і КУпАП щодо посилення відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування).

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Наразі, проектом закону "Про службу в органах місцевого самоврядування" №2489 від 30.03.2015, передбачено включення норм щодо врегулювання питання дисциплінарної відповідальності службовців місцевого самоврядування.
Забезпечити органи місцевого самоврядування і органи виконавчої влади методичними матеріалами щодо практичної реалізації процедури об'єднання громад, приділивши увагу процедурі передачі зобов'язань по укладеним договорам.

Мінрегіон
Асоціація міст України

Виконано
— коментарі: Розроблено методичні рекомендації та забезпечено необхідним інформаційним матеріалом новообрані об'єднані територіальні громади.
Розробити Методичні рекомендації для органів місцевого самоврядування, в яких передбачити:1) відповідність прийнятих місцевими радами нормативних актів в сфері надання земельних ділянок в оренду вимогам законодавства України;2) наявність чіткого алгоритму дій органу місцевого самоврядування та орендаря спрямованого на укладення договору оренди земельної ділянки (чіткі строки на прийняття ОМС рішення про надання/відмову в наданні земельної ділянки в оренду; перелік документів; публічна доступність тексту відповідного нормативного акту і т.д.).

Мінрегіон
Мінагрополітики
ДРС

Не розпочато

Системный звіт "Зменшення корупційних ризиків та створення умов для залучення інвестицій в будівництвіменшення корупційних ризиків та створення умов для залучення інвестицій в будівництві"

Розробити механізм апеляції на дії архітектурно-будівельного контролю на місцях.

Мінрегіон
ДАБІ

Виконано
— коментарі: http://www.dabi.gov.ua/detsentralizatsiya/ 65 новоутворених органів Держархбудконтролю локалізовано на місцях. Відповідно до абз.4 п.п. 2 п. 4 положення ДАБІ проводить перевірки законності рішень у сфері містобудівної діяльності, прийнятих об'єктами нагляду, а також відповідно до п.п. 4 п. 4 скасовує чи зупиняє дію прийнятих об'єктами нагляду відповідно до визначених законом повноважень рішень, які порушують вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, з одночасним складенням протоколу відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення та подальшим оприлюдненням такої інформації на офіційному веб-сайті Держархбудінспекції; п. 11 передбачає, що ДАБІ розглядає в порядку нагляду рішення про реєстрацію або повернення декларації про готовність об'єкта до експлуатації (без права реєстрації декларацій), рішення про видачу або анулювання дозволу на виконання будівельних робіт (без права видачі дозволу), рішення про відмову у видачі сертифіката (без права видачі сертифіката).
Запровадити інститут "електронного кабінету" для подачі документів до ДАБІ для отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Мінрегіон
ДАБІ

Виконано
— коментарі: Наказ Мінірегіонрозвитку від 16.07.2015 № 166 «Про затвердження змін Порядку функціонування електронної системи здійснення декларативних процедур у будівництві», що запроваджує доступ суб’єктів до інформації про порядок здійснення декларативних процедур у будівництві в електронній формі через веб-сайт Системи. https://e-dabi.gov.ua/
Запровадити принцип "мовчазної згоди" для об'єктів незначної категорії складності (електронне повідомлення, що не може бути відхилено контролюючим органом та дає автоматичне право на виконання будівельних робіт).

Мінрегіон
ДАБІ

Виконано
— коментарі: Наказ Мінрегіонбуду від 18.05.2017 № 118 "Про внесення змін до Порядку ведення єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів"
Самостійно перевіряти інформацію, яка міститься в державних реєстрах при підготовці ліцензій на виконання будівельних робіт.

Мінрегіон
ДАБІ

Виконано
— коментарі: Ч. 7 ст. 12 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" відредаговано відповідно до Закону України від 26.11.2015 № 835-VIII.
Внести зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та деякі інші законодавчі акти України, якими передбачити заміну процедури реєстрації декларації на здійснення будівництва та прийняття в експлуатацію об'єктів із середнім та значним класом наслідків (відповідальності) на здійснення будівництва та прийняття в експлуатацію об'єктів на основі дозволу на виконання будівельних робіт і сертифікату відповідно.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Мінрегіон розробив: - Зміни до Закону України «Про містобудівну діяльність»; - Проект змін в постанову Кабінету Міністрів України від від 30 грудня 2015 р. № 1164 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури, яка підлягає ліцензуванню, і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю);- Проект змін в постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи».
Опрацювати з обласними адміністраціями стан та необхідність розробки містобудівної документації в конкретних містах для подальшого вирішення питання включення відповідних видатків в перелік тих, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку в наступному бюджетному періоді.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Уряд прийняв рішення про створення інтернет-порталу для збору та опублікування основних відомостей (метаданих) про містобудівну документацію. Це прискорить на 1-3 місяці процеси пошуку та оформлення інвестиційних земельних ділянок, розроблення проектів землеустрою та будівництва.http://www.minregion.gov.ua/press/news/gennadiy-zubko-vidomosti-pro-mistobudivnu-dokumentatsiyu-rozmishhuvatimutsya-u-vidkritomu-dostupi/;http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=250008100&cat_id=244274160 В результаті, на початку 2018 року було запущено інтернет-портал http://pmap.minregion.gov.ua, який очікувано наповниться та розпочне повноцінну роботу восени 2018 року. Про стан забезпечення містобудівною документацією: http://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/building/city-build/mistobuduvannya-ta-planuvannya-teritoriy/pro-stan-zabezpechennya-mistobudivnoyu-dokumentatsiyeyu-teritoriy-ta-naselenih-punktiv/
Спільно із зацікавленими органами підготувати зміни до законодавства, що чітко регламентували б інформацію з відкритим доступом та інформацію з обмеженим доступом та змушували би місцеві органи влади оприлюднювати містобудівну документацію на своїх веб-сторінках.

Мінрегіон

Не розпочато
Спільно з представниками органів місцевого самоврядування, відповідними асоціаціями, представниками професійного бізнес-товариства, експертами, підготувати зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" щодо скасування пайового внеску забудовників або удосконалення існуючого підходу (наприклад, уповноваживши КМУ, встановити єдиний порядок сплати та розрахунку внеску, забезпечити цільове використання внеску, зобов'язати місцеві органи влади публікувати регулярну інформацію для широкого загалу про розміри закумульованих внесків і напрямів їх використання).

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: КМУ спільно з BRDO розробив законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні», куди включена ініціатива щодо скасування пайової участі. Згідно з новинами з сайту Мінрегіонбуду, 15.03.2018 Уряд схвалив відміну пайової участі у розвиток інфраструктури населеного пункту - http://www.minregion.gov.ua/press/news/uryad-shvaliv-vidminu-payovoyi-uchasti-u-rozvitok-infrastrukturi-naselenogo-punktu/ Однак, Законопроект зареєстрований у ВРУ під №6540 від 06.06.2017; останній статус – «20.03.2018 – Проект відкликано»:http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=61950
Підготувати проект нормативно-правового акту про затвердження технічного регламенту будівельних матеріалів з повною відповідністю Регламенту Комісії (ЄС) № 305/2011 Європейського Парламенту та Ради від 9 березня 2011 р., що встановлює гармонізовані умови для розміщення на ринку будівельних виробів та скасовує Директиву Ради 89/106/ЄEC із дотриманням зобов'язань України по Угоді про асоціацію з ЄС.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Законопроект розроблено Мінрегіоном, виносився на обговорення із ДРС Проект закону Мінрегіону:http://www.minregion.gov.ua/base-law/reg-politics/proekti-regulyatornih-aktiv-dlya-obgovorennya-ta-analizi-regulyatornogo-vplivu/proekt-zakonu-ukrayini-pro-osnovni-vimogi-do-budivel-ta-sporud-a-takozh-umovi-rozmishhennya-na-rinku-budivelnih-virobiv-garmonizovani-z-normami-zakonodavstva-yevropeyskogo-soyuzu-2/; http://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2017/04/GREEN-BOOK-METALEVI-KONSTRUKTSII.pdfОстанній статус – 05.12.2017. Вручено подання Комітету про розгляд.
Внести зміни в земельне законодавство України, що прямо зобов'яжуть місцеві органи влади переукладати договори оренди земельних ділянок з новими власниками об'єктів нерухомості за спрощеною та прозорою процедурою.(КОРОТКОСТРОКОВИЙ ЗАХІД).

Мінрегіон
Мін’юст

Не розпочато
— коментарі: Відповідні зміни до статті 33 ЗУ "Про оренду землі" (Стаття 33. Поновлення договору оренди землі)не вносились.
Стосовно чіткого розподілу повноважень відповідних органів щодо присвоєння поштових адрес об'єктам нерухомості внести зміни до Розділу ІІ "Організаційно-правова основа місцевого самоуправління" Закону України "Про місцеве самоуправління" та Глави 1 "Повноваження місцевих державних адміністрацій" Закону України "Про місцеві державні адміністрації".

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Зако про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
Стосовно встановлення процедури присвоєння поштової адреси внести зміни до Закону України "Про поштовий зв'язок", визначивши Кабінет Міністрів України уповноваженим встановлювати Порядок присвоєння адрес із вичерпним переліком необхідних для цього документів, підстав для відмов та інших важливих питань та закріпивши використання термінології "поштова адреса" лише в контексті законодавства про поштові послуги.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Зако про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
Стосовно визначення місцезнаходження об'єкту будівництва внести зміни до законів України "Про місцеве самоврядування", "Про місцеві державні адміністрації", "Про регулювання містобудівної діяльності", "Про основи містобудування", "Про архітектурну діяльність", "Про рекламу", які мають бути направлені на визначення адреси місцезнаходження об'єкту будівництва і використовуватись в контексті регулювання порядку будівництва, введення в експлуатацію об'єктів, а також державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Зако про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
Внести зміни в Господарський кодекс України в частині договорів підряду на виконання робіт, укладених відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" про вимоги щодо надання вільного доступу до інформації про хід виконання робіт замовником та виконавцем (підрядником, субпідрядником і інженером з технічного нагляду) з метою забезпечення громадської підзвітності державних замовників на всіх етапах закупівель, починаючи від проектування до завершення будівництва і введення в експлуатацію.

МЕРТ
Мінрегіон

Не розпочато

Системный звіт "Природні монополісти vs. конкурентний бізнес: шляхи поліпшення співпраці"

Підготувати поправки до Закону України «Про внесення зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності» змушуючи місцеві органи влади розробити і оприлюднити плани забудови територій та плани зонування територій.

Мінрегіон

Не розпочато
— коментарі: Чинне законодавство у сфері містобудування напряму не зобов’язує уповноважені органи місцевого самоврядування розробляти, затверджувати і оприлюднювати плани зонування та детальні плани територій шляхом встановлення, зокрема, мір юридичної відповідальності у разі їх відсутності. Втім, відсутність таких планів після 01.01.2015 значним чином обмежує діяльність уповноважених органів містобудування та архітектури.
Розробити поправки до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" щодо скасування пайового внеску забудовників як застарілого інструменту із непрозорою методикою застосування і характером непрямого податку, забороненого законодавством.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: КМУ розробив законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні», куди включена ініціатива щодо скасування пайової участі. Згідно з новинами з сайту Мінрегіонбуду, 15.03.2018 Уряд схвалив відміну пайової участі у розвиток інфраструктури населеного пункту - http://www.minregion.gov.ua/press/news/uryad-shvaliv-vidminu-payovoyi-uchasti-u-rozvitok-infrastrukturi-naselenogo-punktu/ Однак, Законопроект зареєстрований у ВРУ під №6540 від 06.06.2017; останній статус – «20.03.2018 – Проект відкликано»:http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=61950
Спільно з бізнес-асоціаціями, експертами та громадськістю провести обговорення щодо впровадження інструментів розвитку територій на прозорих засадах

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Як випливає зі змісту пояснювальної записки до Законопроекту № 6540, пайовий внесок не має чіткого цільового характеру (кошти, сплачені у якості внеску, не обов'язково йдуть на інфраструктуру), а оплата вартості приєднання до інженерних мереж сплачується замовниками окремо від пайового внеску. Таким чином, було вирішено скасувати обов'язок сплати пайового внеску у розвиток інфраструктури населеного пункту, не замінюючи його будь-яким іншим обов'язком замовника об'єкта будівництва, що і відображено у Законопроекті № 6540.
Розробити єдину концепцію переходу на фіксований тариф на приєднання до електромереж із урахуванням всіх процедур, джерел фінансування та стейкхолдерів, що дозволить перекласти обов'язки із виготовлення проектної документації на енергопостачальну організацію й, у свою чергу, повністю позбавить замовника від необхідності отримувати технічні умови приєднання.

НКРЕКП
Мінрегіон

Виконано
— коментарі: Існує остаточний (але ще не затверджений) проект Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та систем розподілу. Також згідно з пунктом 4.6.2 Кодексу систем розподілу у разі стандартного та нестандартного приєднання «під ключ» розроблення проектно-кошторисної документації на електроустановки зовнішнього електрозабезпечення здійснюється ОСР (та включає ввідний пристрій з комутаційним апаратом (ввідним)). Водночас, технічні умови містять вимоги до інженерного забезпечення в мережах замовника та відповідно проектування та будівництво покладається на Замовника; технічне завдання містить вимоги до інженерного забезпечення в мережах ОСР і відповідно їх проектування та будівництво здійснюється ОСР.
Урахувати всі можливі джерела фінансування (на модернізацію) для справедливого визначення вартості приєднання до електричних мереж.

НКРЕКП
Мінрегіон

Виконано
— коментарі: Існує остаточний (але ще не затверджений) проект Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та систем розподілу.
Розробити параметри для розрахунку вартості приєднання до електричних мереж.

НКРЕКП
Мінрегіон

Виконано
— коментарі: У травні 2017 року НКРЕКП розробила та розмістила на своєму веб-сайті калькулятор визначення орієнтовної вартості послуги зі стандартного приєднання (функціонує з травня 2017 року): http://www.nerc.gov.ua/?calc=ok До того ж, формула розрахунку плати за нестандартне приєднання, що міститься у проекті Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та систем розподілу, дозволяє заздалегідь розрахувати вартість такого приєднання.
Підготувати нормативно-правову базу щодо впорядкування питань, пов'язаних із повноваженнями місцевих органів влади та порядком встановлення пріоритетності укладання договорів на закупівлю теплової енергії в разі приєднання до теплової мережі двох або декількох теплопостачальних організацій.

Мінрегіон

Не розпочато
— коментарі: Статтею 21 Закону України "Про теплопостачання" створені умови для розвитку конкуренції на ринку теплової енергії та закладені основні принципи такої конкуренції. Однак подальшого розвитку вони не набули. Зокрема, наразі не розроблений і не затверджений Порядок проведення конкурсу зі встановлення пріоритетності укладання договорів на закупівлю теплової енергії в разі, якщо до магістральної або місцевої теплової мережі теплопостачальної організації приєднані дві або декілька теплогенеруючих організацій.
Провести консультації із ліцензіатами, експертами та громадськістю щодо проблем приєднання виробників та споживачів до мереж теплопостачання та шляхів їх вирішення.

НКРЕКП
Мінрегіон
АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: НКРЕКП спільно з консультантами проекту USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні» проводиться робота щодо розробки проектів відповідних нормативних документів з питань приєднання до системи централізованого теплопостачання.У рамках вказаного проекту USAID спеціалісти НКРЕКП є членами робочої групи, що працює над розробкою порядку (методики) приєднання до теплових мереж, розрахунку плати за приєднання та фінансування послуг з приєднання тощоВказані порядки (методики) на разі не затверджені а тому відповідні консультації повинні і надалі проводитись за необхідності.
Розробити Правила приєднання до водопровідних та каналізаційних мереж так, щоб вони регулювали, зокрема, питання надання/отримання Технічних умов, оплати за приєднання до мереж водопостачання і каналізації на основі формули із урахуванням вартості робіт та послуг окремих етапів цих процедур.Нові Правила повинні розмежовувати поняття «доступ» і «приєднання/підключення», а також містити норми, які регулюють питання, пов'язані з:наданням / отриманням дозволу на приєднання;проектуванням об'єкта будівництва (мереж водопостачання та водовідведення);особливостями надання / отримання технічних умов, у т.ч. визначенням порядку (методики) формування вартості послуг з видачі технічних умов;визначенням порядку оплати за приєднання, враховуючи вартість робіт і послуг окремих етапів цієї процедури (зокрема, робіт і послуг, пов'язаних з підключенням до інженерних мереж водопостачання та водовідведення);визначенням пайового внеску (зокрема, з метою запобігання випадків примусу замовників під виглядом пайового внеску купувати на користь власника мереж матеріальні цінності та / або виконувати певні роботи, які безпосередньо не відносяться до замовленої заявником процедури приєднання);тимчасовим приєднанням;прийняттям мереж в експлуатацію для можливості транспортування ресурсу;зміною власника об’єкта унеможливлюючи зловживання і встановлення невиправданих вимог.

НКРЕКП
Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Згідно з інформацією, наданою НКРЕКП та Мінрегіоном, останнє наразі працює над змінами до Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, зокрема щодо врегулювання питання видачі технічних умов для приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення.Відповідне завдання включене до Плану прикладних наукових і науково-технічних розробок з пріоритетних напрямів діяльності у сферах будівництва, житлово-комунального господарства і регіонального розвитку Мінрегіону на 2017 рік.Наразі відповідні зміни не розроблені і не затверджені.
Розробити концепцію переходу від методу тарифоутворення "витрати плюс" на RAB методологію в сфері постачання електроенергії та газу та забезпечити всі необхідні заходи для реалізації тарифоутворення на основі стимулювання в галузі опалення, водопостачання та водовідведення.

НКРЕКП
Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: НКРЕКП протягом 2015-2017 рр. розробила нормативну базу з питань впровадження стимулюючого регулювання у сфері електроенергетики та комунальних послуг, а саме у сфері передачі електричної енергії, розподілу електричної енергії, централізованого водопостачання та водовідведення, теплопостачання:Таким чином, наразі Рада намагається встановити сфери, у яких концепція переходу від методу тарифоутворення «витрати плюс» на RAB методологію ще не розроблена та потребує подальшого нормативно-правового урегулювання.
Розробити поправки до відповідної методики оцінки вартості активів, вдосконалюючи базу оцінки та перевіряючи її результати.

НКРЕКП
Міненерго
Мінрегіон
ФДМУ

В процесі виконання
— коментарі: Представники НКРЕКП у складі Робочої групи, створеної ФДМУ, разом з представниками ФДМУ взяли участь у розробці змін до Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, затвердженої наказом ФДМУ № 293 від 12.03.2013. За результатами спільної діяльності Робочої групи та співпраці з консультантами Проекту USAID напрацьовані зміни для розгляду та надання пропозицій листом від 13.02.2017 № 1510/18/7-17 направлено на розгляд до ФДМУ.Роботи із підготовки до впровадження стимулюючого регулювання у сфері теплопостачання по розробці проекту укрупнених показників вартості відтворення, які будуть додатками до Методики, безпосередньо проводять учасники пілотного проекту, а саме ПАТ «Київенерго» та ПАТ «Облтеплокомуненерго» м. Чернігів за участю державного підприємства «Науково-дослідний інститут будівельного виробництва».

Системный звіт Ради бізнес-омбудсмена "Підключення до електропостачання"

Підготовка нових та упорядкування існуючих планів забудови території (для комплексної забудови), що дало б можливість забезпечити певний обсяг земельних ділянок на такій території зовнішніми електричними мережами уже на момент звернення замовника із заявою на приєднання.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Відповідно до розділу 3 Кодексу систем розподілу ОСР/обленерго здійснює довгострокове планування для розвитку системи розподілу, включаючи проведення всіх необхідних досліджень та оцінок/прогнозів. З цією метою ОСР розробляє План розвитку ОСР, який подає на затвердження Регулятору згідно з цим Кодексом.План розвитку ОСР є документом, який містить необхідні прогнозні обсяги нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення системи розподілу на наступні 5 календарних років із визначенням необхідного для цього обсягу інвестицій та строків виконання відповідних заходів.Відтак, виходимо з того, що до плану розвитку ОСР може бути включено електрифікацію певної території.