You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Рада бізнес-омбудсмена надає рекомендації державним органам як на основі окремих кейсів, так і відповідно до опублікованих системних звітів. У даному розділі ми зібрали інформацію по статусу виконання лише системних рекомендацій.

Назва звіту
Надані рекомендації
Статус виконання

Системний звіт «Актульні проблеми для бізнесу у сфері трудових відносин»

Розробити спеціальну інформаційну онлайн-систему (платформу) для підтримки інспекційної діяльності; зазначена система має передбачати можливість для інспекторів з праці реєструвати інспекційні процедури, а також надати доступ бізнесу в режимі реального часу до актуальної інформації, в тому числі можливість перевірити статус розгляду запитів/заяв, поданих до Держпраці, в доступній та зручній формі.

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація
Розробити та узгодити проект порядку взаємодії між Держпраці, Комісіями з питань праці при органах місцевого самоврядування та ДФС при проведенні заходів державного нагляду в сфері трудових відносин.

ДФС
Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація

Розробити та узгодити проект порядку взаємодії між Держпраці, Комісіями з питань праці при органах місцевого самоврядування та Національною поліцією при проведенні заходів державного нагляду в сфері трудових відносин.

Державна служба України з питань праці
Національна поліція

Не виконано – нова рекомендація
Подати проект критеріїв, за якими має оцінюватися ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначатися періодичність проведення планових заходів державного контролю за додержанням законодавства в сфері праці, до КМУ для затвердження.

Мінсоцполітики

Не виконано – нова рекомендація
Оприлюднити інформацію про практичне застосування критеріїв, за якими має оцінюватися ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначатися періодичність проведення планових заходів державного контролю за додержанням законодавства в сфері праці, на своєму веб-сайті після їх затвердження КМУ.

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація
Надати територіальним органам письмове роз’яснення про дотримання законодавства під час затвердження планів розвитку гірничих робіт.У відповідному роз’ясненні необхідно чітко зазначити про: (i) максимальний строк обробки поданих документів; (ii) вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу; (iii) мінімальний строк для виправлення недоліків в плані розвитку гірничих робіт (якщо такий може бути застосовано).

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація
Внести зміни до пп. 4 п. 15 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ № 1107 від 26.10.2011. Зокрема, у цих змінах чітко зазначити, що порушення законодавства про охорону праці тягне за собою відмову в продовженні строку дії саме того конкретного дозволу, вимоги якого були порушені в результаті нещасного випадку. Також, надати своїм територіальним органам лист-роз’яснення з метою забезпечення правильного застосування відповідного положення.

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація

Розробити нормативно-правову базу та механізм реалізації «електронного кабінету», які відповідатимуть міжнародним стандартам та найкращим європейським практикам для процедур, які стосуються трудових правовідносин (зокрема, для отримання дозволу на працевлаштування іноземних фахівців).

Державна служба України з питань праці
Державна служба зайнятості

Не виконано – нова рекомендація

Підготувати законопроекти: -про запровадження спрощеної процедури отримання дозволу на працевлаштування для іноземних студентів та/або випускників; -про запровадження процедури адміністративного оскарження відмови у видачі дозволу на працевлаштування; -про запровадження можливості видачі дубліката дозволу на працевлаштування як в паперовому, так і в електронному вигляді.

Державна служба зайнятості

Не виконано – нова рекомендація

Підвищити операційну спроможність Головного управління ДМС в місті Києві (збільшити кількість офісів та штатних працівників, які займаються реєстрацією вхідних документів та розглядом іншої кореспонденції).

Державна міграційна служба

Не виконано – нова рекомендація
Переглянути навчальний процес з питань охорони праці, змінити Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затверджене наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці № 15 від 26.01.2005, і інші діючі нормативно-правові акти, зокрема: -надати право представникам приватних навчальних центрів входити до складу комісій з перевірки знань; -розробити докладний порядок, який буде містити вимоги до запиту на призначення комісії з перевірки знань, а також алгоритм дій щодо випадків, коли комісія з перевірки знань не з’являється вчасно на іспит; -розробити і затвердити детальний порядок оцінки знань в сфері охорони та безпеки праці, який дозволить усунути неясності і надмірну свободу у прийняті рішень, притаманну існуючому процесу, зокрема щодо дозволених екзаменаційних білетів, додаткових питань та порогу успішного складання іспиту.

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація
Розробити та впровадити систему підтвердження компетенції та управління якістю в освітніх закладах та навчальних центрах, яка б не допускала недобросовісних учасників до ринку, наприклад, запровадити вимогу, що підтверджує їх відповідність загальновизнаним міжнародним стандартам.

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація
Розвивати потенціал комплаєнсу шляхом регулярного навчання персоналу, що дасть можливість просувати та досягати комплаєнсу за допомогою: (і) більш тісного робочого партнерства з бізнесом та (іі) проведення тренінгів для інспекторів з праці з тем, пов'язаних із професійною поведінкою, етикою та навичками спілкування. Такі тренінги повинні бути загальнодоступними (наскільки це можливо) для поширення єдиного розуміння питань. Інформація про них має оприлюднюватися на веб- сайті Держпраці або інших відкритих офіційних джерелах.

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація
Розробити та запровадити систему оцінки ефективності інспекторів з праці, яка враховує не тільки кількісні результати їхньої діяльності, але, що найважливіше, якісну частину їх діяльності з точки зору того, наскільки вони посприяли вдосконаленню робочих місць, які вони перевірили.

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація
Вдосконалити існуючу практику надання рекомендацій бізнесу на основі кращих комплаєнс-практик шляхом оприлюднення інформації про результати перевірки з точки зору комплаєнсу трудового законодавства, а також періодичних звітів про перевірки, спрямованих на вирішення конкретних галузевих проблем. Такі звіти повинні містити зрозумілі приклади ризиків трудового комплаєнсу, що їх провокує, як ними керувати, та як такий ризик можна зменшити. Інформація має публікуватися регулярно (не рідше одного разу в квартал) на офіційному веб- сайті Держпраці за єдиним довідково-інформаційним посиланням.

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація
Розробити та впровадити в роботу електронну базу даних, яка дозволить заявникам отримувати інформацію про стан розгляду запитів/заяв, поданих до Держпраці, а також інформацію з реєстрів, що адмініструються Держпраці, в доступній та зручній формі.

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація
Створити довідково-інформаційний ресурс для роз’яснень, який буде регулярно наповнюватись Держпраці з метою дотримання бізнесом правил, які часто мають технічний і складний характер, а також забезпечити коректне відображення положень законодавства, дотримання яких буде зрозумілим, легким та незатратним для бізнес-спільноти.

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація
Розробити та запровадити інтерактивні інструменти самоперевірки з особливим фокусом на мікропідприємства та малий і середній бізнес, щоб підприємства мали змогу самостійно перевірити свій рівень комплаєнсу. Крім того, необхідно організувати регулярні освітні кампанії для заохочення підприємств до застосування таких інструментів та забезпечення того, що вони можуть долучитися до вдосконалення комплаєнсу через регулярні форми зворотного зв'язку (опитування).

Державна служба України з питань праці

Не виконано – нова рекомендація

Системний звіт «Актуальні проблеми бізнесу у митній сфері»

Розробити проект урядового законопроекту про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення шляхом доповнення глави 12 Кодексу України про адміністративні правопорушення («Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності») статтею, якою врегулювати питання адміністративної відповідальності посадових (службових) осіб митних органів за порушення ними митного законодавства, а також надати право на складання протоколів про зазначені правопорушення центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності.

Мінфін
Мін’юст

В процесі виконання

Розробити та опублікувати роз’яснення щодо процедур декларування та контролю митної вартості із зазначенням основних етапів відносин декларанта та митниці, їхніх прав та обов’язків (за прикладом UK Notice 252). Таке роз’яснення має бути розміщено на веб-ресурсі Державної Фіскальної Служби України або у іншому загальнодоступному офіційному джерелі.

Мінфін

В процесі виконання

Розробити та затвердити наказ щодо запровадження можливості обміну між митними органами та декларантами електронними документами, затвердженими електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи, до яких прикріплені скановані копії відповідних оригіналів документів, що запитуються митними органами або надаються за ініціативою декларантів.

Мінфін

В процесі виконання

Розробити проект урядового законопроекту, який би передбачав внесення наступних змін до Митного Кодексу України:

1.1. Частину 7 статті 55 Митного кодексу України доповнити положенням, яке б передбачало, що загальне правило про те, що строк дії гарантій, виданих декларантами відповідно до розділу X МКУ « … не може перевищувати 90 календарних днів з дня випуску товарів» не застосовується до фінансових гарантій, що надаються у вигляді документа.

1.2. Статтю 312 Митного кодексу України доповнити нормою про те, що строк дії фінансової гарантії, наданої у вигляді документа, не може перевищувати 365 календарних днів з дня випуску товарів за умови, що протягом 120 календарних днів з моменту прийняття рішення про коригування митної вартості декларант заявить органу доходів і зборів про свою незгоду з таким рішенням.

1.3. Внести зміни до статті 314 Митного кодексу України з метою гармонізації критеріїв для осіб, що мають право надавати фінансові гарантії сплати митних платежів, з існуючою європейською практикою (зокрема, з огляду на положення статті 27 та статті 28 Конвенції про спільну транзитну процедуру ЄС/ЄАВТ).

Мінфін

В процесі виконання

Внести зміни до Порядку повернення авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 року № 643, які б встановили, що до заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів декларантом може бути додано також рішення суду про визнання протиправними або скасування рішень або дій органів ДФС, які зумовили (призвели, потягли) помилкову та/або надмірну сплату сум митних платежів (тобто в якості альтернативи виконавчому листу суду та/або рішенню суду щодо повернення сум відповідних митних платежів).

Мінфін

В процесі виконання

Актуалізувати наявне роз’яснення, викладене у Листі від 04.08.2016 № 26593/7/99-99-19-01-01-17 або видати новий лист-роз’яснення чи методичні рекомендації для митниць, де роз'яснити порядок виконання судових рішень та рішень, прийнятих у межах процедури адміністративного оскарження, ухвалених на користь декларантів. Зосередити увагу на необхідності врахування не лише резолютивної, а й мотивувальної частини рішень по суті спору. У разі, коли у рішенні констатована неправильність чи хибність рішень чи дій митних органів, які зумовили (призвели, потягли) помилкову та/або надмірну сплату сум митних платежів – зазначити, що таке формулювання є достатньою підставою для повернення надмірно сплачених сум митних платежів без ініціювання додаткової судової процедури.

ДФС

В процесі виконання

Забезпечити створення публічного електронного реєстру рішень щодо класифікації товарів за прикладом того, як це робиться в ЄС. На думку Ради, до такого реєстру слід вносити не лише ті рішення, що приймаються митними органами під час митного оформлення, а й ті, що приймаються органами Державної фіскальної служби України під час документальних перевірок та (для забезпечення інформативності реєстру) рішення судових органів у справах де вирішуються питання правильності класифікації.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Видати Методичні рекомендації з метою належного врахування митними органами існуючої судової практики з питань класифікації по відповідних кодах УКТ ЗЕД. Такий документ мав би, серед іншого, встановити, що при здійсненні класифікації за УКТ ЗЕД таких саме, ідентичних або аналогічних за характеристиками товарів належна увага має приділятися судовій практиці як національних судів так і Європейського суду справедливості.

ДФС

В процесі виконання

Розробити проект урядового законопроекту, який би передбачав внесення змін до глави 11 «Відповідальність» Розділу II «Адміністрування податків, зборів, платежів» Податкового Кодексу України та глави 67«Загальні положення щодо порушень митних правил та відповідальності за них» Розділу XVIII «Порушення митних правил та відповідальність за них» Митного кодексу України для виключення можливості притягнення до відповідальності осіб у зв’язку з невірним визначенням коду УКТ ЗЕД у випадках, коли вони діяли добросовісно.

Мінфін

В процесі виконання

Забезпечити підготовку та проведення тренувальних програм для співробітників Державної фіскальної служби України щодо питань мотивування рішень про класифікацію товару із застосування прикладів з практики Європейського суду справедливості. Відповідні тренінги мають бути публічними (в допустимому обсязі) для поширення єдиного розуміння питань класифікації товарів.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Розробити проект урядового законопроекту щодо внесення змін до Розділів XVIII «Порушення митних правил та відповідальність за них» та XIX «Провадження у справах про порушення митних правил» Митного Кодексу України (або викладення їх у новій редакції) з метою забезпечення  збалансованості, співмірності та справедливості відповідальності за порушення митних правил, з урахуванням кращих практик Європейського Союзу, зокрема Директиви № 2013/0432/COD (проекту). Серед іншого, такий законопроект має передбачати:

а) встановлення фінансової відповідальності для юридичних осіб за порушення митних правил, які були допущені під час ведення господарської діяльності, як альтернативи адміністративній відповідальності їх посадових осіб (або зі значним пом’якшенням останньої); 
б) визначення того, яка саме форма вини (умисел або необережність) є обов’язковим елементом кожного складу адміністративного правопорушення; 
в) перелік тих обставин, які мають враховуватися як пом’якшуючі та обтяжуючі (у т.ч. слід передбачити врахування наявності статусу Уповноваженого економічного оператора; співпраці із митним органом у процесі розслідування митного правопорушення тощо);  
г) встановлення нижніх та верхніх меж відповідальності (розмірів штрафів) за кожною статтею з метою варіювання розмірів штрафів залежно від обставин справи;
д) приведення розмірів штрафів за порушення митних правил, які встановлюються залежно від вартості товарів, у відповідність з індикативними показниками, визначеними у Директиві № 2013/0432/COD (проекті).
 

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Розробити та затвердити міжвідомчу інструкцію щодо взаємодії митних органів із правоохоронними. Такий документ, мав би, зокрема, регулювати (1) строки митного оформлення, включно з відповідальністю (штрафними санкціями) за пропуск вищезазначених строків; (2) обмеження кількості дій, пов’язаних із відібранням зразків товару декларанта; а також (3) комунікацію між митними та правоохоронними органами у ході їх взаємодії.

ДФС
Мінфін
Міністерство внутрішніх справ України
Служба безпеки України

В процесі виконання

Розробити та затвердити механізм реалізації Постанови Кабінету Міністрів України №479 від 20.06.2018 року «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення умов для унеможливлення ухилення від сплати митних платежів» у відповідності до (1) статей 338 та 558 Митного кодексу України; (2) Постанови Кабінету Міністрів України №467 від 23.05.2012 року «Про затвердження вичерпного переліку підстав, за наявності яких може проводитись огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення органами доходів і зборів України»; та (3) Наказу Міністерства фінансів України №1316 від 12.12.2012 року «Про затвердження Порядку проведення огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення».

Мінфін

Рекомендація більше не є актуальною

З метою (1) винесення дій, подібних за своєю сутністю до обшуку, за межі процедури митного огляду; та (2) звуження повноважень правоохоронних органів щодо ініціативи вимагати від митних органів проведення таких дій, - підготувати урядовий законопроект про внесення змін до частини 2 статті 325 Митного кодексу України, який би чітко встановив, що правоохоронні органи не мають права вимагати від осіб, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України, проведення операцій, передбачених частиною першою цієї статті (а саме навантаження, вивантаження, перевантаження, усунення пошкоджень упаковки, розпакування, упакування, перепакування, зважування та визначення інших істотних характеристик товарів, що перебувають під митним контролем, взяття проб та зразків таких товарів, зміну ідентифікаційних знаків чи маркування на цих товарах або їх упаковці, транспортних засобах комерційного призначення, а також заміну транспортного засобу комерційного призначення). При цьому, у чинній редакції залишити положення щодо відповідної ініціативи органів доходів і зборів

Мінфін
Мін’юст

Не розпочато

Доопрацювати існуючий проект Закону України № 4614 від 06.05.2016 “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України” або розробити альтернативний законопроект, який би передбачав імплементацію в Україні вимог (i) Регламенту (ЄС) № 608/2013 Європейського Парламенту та Ради про митний контроль за дотриманням прав інтелектуальної власності; та (ii) Імплементаційного Регламенту Комісії (ЄС) № 1352/2013, яким встановлюються форми документів, передбачені Регламентом (ЄС) № 608/2013, зокрема:1.1.приведення визначення «товарів, що порушують права інтелектуальної власності» у відповідність до вимог Європейського Союзу, у т.ч. виключення з сфери охоплення цього поняття товарів, які є предметом так званої «паралельної торгівлі» (згідно з пунктом 6 Преамбули та пунктами 3 – 5 статті 1 Регламенту № 608/2013);1.2. встановлення чітких, уніфікованих до вимог Європейського Союзу процедурних строків, які застосовуються в рамках процдури призупинення митного оформлення товарів за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності (згідно зі статтями. 3, 7, 9, 11 – 12, 17 – 18, 23, 26 Регламенту № 608/2013);1.3.вдосконалення регулювання процедури знищення товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності, у т.ч. закріплення принципу «мовчазної згоди» на їх знищення у разі відсутності заперечень з боку декларанта або власника товарів, встановлення спрощеної процедури знищення товарів у дрібних відправленнях (згідно зі статтями 25 – 26 Регламенту № 608/2013);1.4.затвердження уніфікованих згідно зі стандартами Європейського Союзу форм заяв, які стосуються заходів щодо захисту прав інтелектуальної власності (відповідно до Регламенту № 1352/2013) тощо.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Імплементувати в Україні пункти 15.3 – 15.9 Митних прототипів Європейського Союзу, - зокрема, створити у складі Державної фіскальної служби України центр компетенції з питань захисту прав інтелектуальної власності – центр оперативної експертизи.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

З метою забезпечення ефективного правового регулювання інституту авторизованих економічних операторів, яке було б узгоджене з відповідним законодавством Європейського Союзу - забезпечити оперативне прийняття проекту Закону України № 7473, положення якого, серед іншого, передбачали б: 1.1.підстави продовження (або зупинення перебігу) 120-денного строку оцінки відповідності критеріям для надання статусу авторизованого економічного оператора, з метою забезпечення можливості витребування у заявника та надання ним додаткових документів та інформації (наприклад, коли для забезпечення повноти оцінки відповідності необхідним є отримання додаткової інформації, надання якої вимагає значного часу).1.2.що факт існування досудового розслідування у кримінальному провадженні не може бути самостійною підставою для зупинення статусу авторизованого економічного оператора (як це передбачалося проектом Закону України №4777).1.3.що при розгляді питання про анулювання статусу авторизованого економічного оператора через порушення митних правил має обов’язково встановлюватися зв'язок між розміром збитків (втратами держави/несплаченими податками, через такі порушення) та загальною фактурною вартістю товарів, що були переміщені підприємством через митний кордон України протягом періоду часу, який використовується митною адміністрацією для такого порівняння.

ВРУ

В процесі виконання

Прийняти підзаконний нормативно-правовий акт (Наказ), який би встановив можливість та необхідність (принаймні протягом перших двох-трьох років функціонування інституту авторизованого економічного оператора) залучення іноземних спеціалістів для підготовки та, власне, проведення аудитів, що передуватимуть наданню статусу авторизованого економічного оператора.

Мінфін

В процесі виконання

Забезпечити відкритість даних про середній час випуску товарів із врахуванням методології, яка міститься у документі Всесвітньої митної організації «Дослідження часу випуску». Регулярну публікацію відповідних даних можна здійснювати на веб-ресурсі Державної фіскальної служби України. Разом із публікацією зазначених даних слід проводити інтерактивне опитування суб’єктів господарювання на предмет їх достовірності/підтвердження.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Запровадити прозору систему оцінки ефективності пост-аудиту суб’єктів господарювання за результатами роботи якої здійснювати постійне оновлення критеріїв ризикованості операцій та/або підприємств. Відповідні статистичні дані мають бути відкриті та надаватися регулярно (в розрізі кварталів та років), зокрема, за наступними показниками:i.кількість здійснених перевірок; ii.загальні суми нарахувань із окремим наведенням суми узгоджених зобов’язань;iii.відсоткове співвідношення загальної кількості перевірок та перевірок по яких були здійснені нарахування в сумі більшій за певний визначений показник (цей показник може бути встановлений на рівні фіксованої суми в гривнях або у відсотковому співвідношенні до загальної суми операцій підприємства, які стали об’єктом перевірки). Введення відповідного показника зможе надавати системну оцінку ефективності пост аудиту, не дозволяючи незначним нарахуванням викривляти загальні показники;iv.відсоток перевірок (серед загальної кількості перевірок), по яких перевірялися митні декларації оформлені, без здійснення фізичного огляду товарів та/або витребування додаткових документів та/або прийняття рішень щодо класифікації товарів та/або коригування митної вартості;v.відсоток митних декларацій, під час оформлення яких здійснювалися заходи митного контролю у вигляді здійснення фізичного огляду товарів та/або витребування додаткових документів, прийняття рішень щодо класифікації товарів та/або коригування митної вартості;vi.фінансові показники результатів здійснення митного контролю у вигляді здійснення фізичного огляду товарів та/або витребування додаткових документів, прийняття рішень щодо класифікації товарів та/або коригування митної вартості;vii.кількість розпочатих справ про порушення митних правил;viii.загальна сума санкцій застосованих до порушників митних правил за результатами розгляду справ про порушення митних правил;ix.відсоткове співвідношення загальної кількості справ про порушення митних правил та справ по яких були застосовані санкції до порушників.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

З метою контролю заявленої митної вартості забезпечити функціонування системи взаємовідносин між органом доходів і зборів та декларантом, в якій весь обмін інформацією буде здійснюватися в електронній формі. Це вбачається можливим здійснити шляхом внесення відповідних змін в програмне забезпечення Державної фіскальної служби України.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Забезпечити поступове перенесення контролю митної вартості зі стадії митного оформлення на пост аудит, крім випадків, коли орган доходів і зборів буде мати обґрунтовані сумніви (згідно відповідних критеріїв – ризиків) щодо можливості стягнення відповідних сум нарахувань в майбутньому. Наприклад, щодо суб’єктів господарювання створених незадовго до митного оформлення, в яких змінилося керівництво/учасники, або наявна інформація щодо притягнення до кримінальної та/або адміністративної відповідальності осіб, пов’язаних з відповідною компанією тощо, - доцільним є використання ризик орієнтованої системи, що базується на бально - рейтинговому методі. Відповідне перенесення контролю вбачається доцільним визначити спочатку на рівні методичних рекомендацій (листів) Державної фіскальної служби та/або Міністерства фінансів України з наступним закріпленням на рівні Митного кодексу України.

Мінфін
ДФС

В процесі виконання

Забезпечити оновлення програмного забезпечення через яке здійснюються відносини держави та декларантів. На прикладі успішної роботи інших країн слід забезпечити функціонування єдиної, сучасної онлайн системи, що дозволить максимально автоматизувати відповідні відносини, спростить процедури декларування та забезпечить належну прозорість відносин.

Мінфін
ДФС

Не розпочато

Системний звіт «Контроль за контролерами: стан впровадження реформи контролюючих органів»

Внести зміни до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», якими встановити принципи вичерпності та обов’язковості переліку органів. Передбачити, що у випадку відсутності органу у переліку контролюючих органів, суб’єкт господарювання матиме право не допустити представників такого органу до перевірки.Передбачити при проектуванні НПА, що внесення змін до відповідного переліку здійснюватиметься виключно у випадку внесення змін до відповідних законів про органи контролю.

МЕРТ
ДРС

Виконано

Встановити Органам контролю чіткі терміни запровадження ризик-орієнтовного підходу до здійснення контролю, зокрема:-розробити або привести у відповідність критерії оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності та визначити періодичність проведення планових заходів контролю;-розробити або привести у відповідність форми актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів контролю, в яких передбачаються вичерпні переліки питань залежно від ступенів ризику.

КМУ

Виконано

Забезпечити:-приведення органами контролю нормативно-правових актів у відповідність до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та постанови КМУ №752;-підготовку змін до законодавства, які б не дозволяли органам контролю вносити інформацію в ІАС ДНК та відповідно не дозволяли б провести таку перевірку для органів контролю, які не запровадили ризик-орієнтований підхід;-встановлення дисциплінарної відповідальності керівників органів контролю за невиконання вимог вищезазначеного Закону щодо запровадження ризик-орієнтованого підходу;-розробку чек-листа кожним органом контролю стосовно питань, які можуть перевірятись на планових перевірках.

КМУ

В процесі виконання

Продовжити здійснення моніторингу стану приведення органами контролю нормативно-правових актів у відповідність до законодавства щодо ризик-орієнтованого підходу до перевірок.

ДРС

В процесі виконання
Продовжити роботу з розробки ІАС ДНК і забезпечити її введення в експлуатацію згідно з чинним законодавством до кінця 2018 року.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання
— коментарі: Наразі вже розроблено технічне завдання з розробки ІАС ДНК. Найближчим часом планується оголошення тендеру.

Підготувати зміни до профільного законодавства, спрямовані на:- визначити повноваження посадових осіб органу контролю щодо заповнення ІАС ДНК;-посилити персональну відповідальності посадових осіб за внесення недостовірної інформації та/або несвоєчасне внесення інформації до ІАС ДНК.

МЕРТ
ДРС

Виконано частково

Забезпечити наповнення та функціонування ІАС ДНК.

ДРС

Не розпочато

Розглянути можливість уніфікації документів, які видає ДРС при виявлення порушень органами контролю, органами ліцензування та дозвільних органів при проведення перевірок дотримання ними законодавства.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання

Підготувати зміни до законодавства у сферах ліцензування, дозвільної системи з питань контролю для врегулювання колізійних норм щодо відповідальності посадових осіб органів ліцензування за невиконання розпоряджень ДРС. Зокрема, зміни до законодавства мають бути спрямовані на усунення порушень законодавства щодо:-анулювання ліцензій;-реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства;-недотримання строків подання висновків за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання

Розробити законопроект, яким посилити особисту дисциплінарну відповідальність службових осіб органів контролю, шляхом, зокрема, розширення кола суб'єктів, уповноважених ініціювати дисціплінарні провадження (частина 1 статті 68 Закону України "Про державну службу"), в тому числі надати право представникам бізнесу, права якого порушені, безпосередньо ініціювати процедуру притягнення до дисциплінарної відповідальності посадовців органів контролю.

Національне агентство з питань державної служби

Не розпочато

Розробити проект змін до діючого законодавства, зокрема:-статтю 5 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» доповнити запровадженням строків та обов’язковості виконання рішень ДРС, що базуються на рішеннях Експертно-апеляційної ради ДРС.-в статті 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» розширити визначення «документ дозвільного характеру», додавши до нього декларації, а також передбачивши, що документи дозвільного характеру можуть видаватись не тільки у електронному вигляді, а і у іншій (наприклад, письмовій) формі.-статтю 166-10 КУпАП доповнити змінами стосовно встановлення відповідальності керівництва органів контролю за порушення при здійсненні заходів контролю, виявлених ДРС.

МЕРТ
ДРС

В процесі виконання

Системний звіт «Боротьба з рейдерством: сучасний стан та рекомендації»

Мін'юсту запровадити систему оповіщення учасників юридичної особи або їх представників (шляхом направлення повідомлень на електронну пошту та, в якості додаткової адміністративної послуги, смс-повідомлень) про надходження до державних реєстраторів заяв на проведення реєстраційних дій стосовно такої юридичної особи та/або її відокремленого підрозділу

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: За результатами зустрічі Мін’юста, ДП «НАІС» та Світового банку з жовтня 2017 року та станом на теперішній час ДП «НАІС» спільно з наданим Проектом «Підтримка реформ у сільському господарстві та земельних відносинах в Україні» Світового банку представником по технічній взаємодії вживаються заходи стосовно запровадження сервісу (без залучення комерційних організацій до процесу надання зазначених послуг) щодо інформування про зміни, що відбулись у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (корпоративні права). Зокрема, на сьогодні відбувається погодження концепції та технічного завдання відповідного програмного забезпечення.
Внести зміни до Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 359/5 від 09 лютого 2016 року, згідно з якими: 1) зобов'язати державних реєстраторів, у випадку внесення до ЄДР змін про право власності на корпоративні права, перевіряти дані ДРОРМ на наявність відповідних обтяжень цих корпоративних прав; 2) у випадку наявності обтяжень, які забороняють перехід права власності на корпоративні права – відмовляти у вчинені відповідних реєстраційних дій на підставі пункту 5 частини першої статті 28 Закону № 755-IV.

Мін’юст

Не розпочато
— коментарі: На обговоренні у Мін'юсті.
У відповідності до пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України № 509 від 12 липня 2017 року розробити та затвердити протоколи з визначенням структури та формату інформаційних файлів, що передаються та приймаються в порядку інформаційної взаємодії інформаційних систем Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру. Відповідні протоколи, серед іншого, повинні бути спрямовані на створення технічних можливостей для надання державному кадастровому реєстратору інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та внесення відомостей про власників та/або користувачів земельної ділянки до даних Державного земельного кадастру.

КМУ
Мін’юст
Держгеокадастр

Виконано
— коментарі: Інформаційна взаємодія почала повною мірою функціонувати з середини листопада 2017 року.З практичної точки зору це означає, зокрема, що тепер кадастрові реєстратори нарешті отримують технічну можливість брати інформацію про права власності або оренду щодо конкретної ділянки через прямий доступ до Реєстру прав. Крім того, коли державний реєстратор вносить певні зміни в Реєстр прав, дані відповідної земельної ділянки автоматично синхронізуються з Земельним кадастром.
Розробити єдиний нормативний акту про порядок присвоєння поштових адрес об'єктам нерухомості на території України та узгодження останнього з положеннями законодавства.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: 20.03.2018 року Радою отримано лист від Мінрегіонбуду від 02.03.2018 Вих. № 7/14-2227, згідно з яким останнім розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» (від 04 травня 2016 року № 4585), яким врегульовувалося питання присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва в межах та за межами населених пунктів.Однак, листом Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 Вих. № 7532/0/2-17 згаданий законопроект № 4585 відкликано з ВРУ.Наразі пропозиції щодо врегулювання питання визначення процедури надання адреси об’єкту будівництва включено до проектів законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні» (№ 6540 від 06.06.2017) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування» (№ 7085 від 06.09.2017), які включені до порядку денного сьомої сесії ВРУ восьмого скликання відповідно до постанови ВРУ від 03.10.2017 № 2149-VIII.22.03.2018 проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері містобудування № 7085 від 06.09.2017 було прийнято в першому читанні. Наразі ж проект готується на друге читання.Законопроектом передбачається, зокрема, врегулювання єдиного порядку присвоєння поштових адрес об'єктам будівництва.http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62476
Мін'юсту посилити зусилля спрямовані на інформування професійного середовища та громадськості про статус та обсяг повноважень постійно діючих комісій з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації.

Мін’юст

Виконано
— коментарі: На сайті Мін'юсту розміщена наявна окрема сторінка, яка описує діяльність Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Мін'юсту, керівництвом Міністерства здійснюється постійне інформування громадськості проходить шляхом здійснення виступів в ЗМІ, а також розміщення звернень в соціальних мережах, така сама робота проводиться керівництвом головних територіальних управлінь юстиції в областях, м. Києві

Мін'юсту виключити можливість вчинення реєстраційних дій з порушенням територіальності.

Мін’юст

Виконано частково
Мін'юсту забезпечити оприлюднення результатів камеральних перевірок державних реєстраторів.

Мін’юст

Виконано
— коментарі: З серпня 2017 року Мін’юст на офіційному сайті почав публікувати прізвища реєстраторів і нотаріусів, яким анульовано або обмежено доступ до державних реєстрів із зазначенням терміну такого обмеження.https://minjust.gov.ua/spysok-der-reest-ta-not
Мін'юсту ініціювати внесення змін до Єдиного реєстру нотаріусів, які б передбачали оприлюднення інформації стосовно нотаріусів, яким заблоковано/ анульовано доступ до державних реєстрів.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: Заступник Міністра юстиції неодноразово підтверджувала намір Міністерства в кінцевому підсумку виконати дану рекомендацію.
Мін'юсту розробити узагальнені роз'яснення для державних реєстраторів, з метою мінімізації допущення типових помилок, які допускаються ними під час вчинення реєстраційних дій.

Мін’юст

Виконано
— коментарі: За результатом спільної роботи Міністерства юстиції України та Нотаріальної палати України розроблено узагальнення "Типові помилки, які виникають під час державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", яке презентовано 06.12.2017 за участю представників Міністерства та Нотаріальної палати України.
Мін'юсту підготувати роз'яснення або внесення змін до відповідних законодавчих актів щодо конкретизації умов (тяжкості порушень), у випадку наявності яких може бути анульовано свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: Міністерство юстиції співпрацює з Нотаріальною палатою України з цього питання.
Мін'юсту видати роз'яснення про те, що надання заявникам сканкопій документів, на підставі яких здійснювалися реєстраційні дії має відбуватися в тому ж порядку, як і надання іншої інформації з державних реєстрів.

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: На обговоренні у Мінюсті
Мін'юсту внести зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затверджений наказом Міністерства юстиції України № 296/5 від 22 лютого 2012 року, доповнивши його окремим розділом про нотаріальне посвідчення зображень сканкопій документів, на підставі яких здійснювалися реєстраційні дії, на екрані комп'ютера (скріншотів).

Мін’юст

В процесі виконання
— коментарі: В процесі розробки змін до відповідних нормативно-правових актів, у зв'язку із запровадженням "електронного нотаріату".
Генеральному Прокурору України, у відповідності до пункту 9 частини першої статті 9 Закону України "Про прокуратуру" № 1697-VII від 14 жовтня 2014 року, розробити та затвердити Методичні рекомендації для прокурорів з метою забезпечення більш уніфікованого застосування норм законодавства України під час здійснення прокурорської діяльності при здійсненні процесуального керівництва над розслідуванням "рейдерських" злочинів.

ГПУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідно до інформації, наданої нещодавно заступником Генерального прокурора на засіданні міжурядової робочої групи з боротьби з рейдерством під головуванням першого віце-прем'єр-міністра України.
Головному Слідчому Управлінню Національної Поліції України, у відповідності до Інструкції з організації діяльності органів досудового розслідування Міністерства внутрішніх справ України разом з Міністерством юстиції України, Національною поліцією України, представниками органів судової влади та органів адвокатського самоврядування, профільними неурядовими організаціями, а також за участю Ради, провести узагальнення існуючої практики розслідування "рейдерських" злочинів, на підставі чого розробити та затвердити Методичні рекомендації по розслідуванню найбільш типових випадків рейдерства.

ГСУ НП

Не розпочато
Включити до законопроекту № 6232 положення про: -внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України, які будуть передбачати, що предметом позовних вимог в адміністративному судочинстві не можуть бути вимоги про скасування чи анулювання реєстраційних записів в державних реєстрах, якщо виконання прийнятого у справі рішення буде мати безпосереднім наслідком виникнення, зміну чи припинення речових прав чи обтяжень

ВРУ
Адміністрація ПУ

Виконано
— коментарі: Згідно з частиною третьою статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 07 січня 2018 року, адміністративні суди не розглядають позовні вимоги, які є похідними від вимог у приватно-правовому спорі і заявлені разом з ними, якщо цей спір підлягає розгляду в порядку іншого, ніж адміністративне, судочинства і знаходиться на розгляді відповідного суду.
Включити до законопроекту № 6232 положення про: -внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України та Господарського процесуального кодексу України, які будуть передбачати, що власник майна, звертаючись до суду за захистом свого майнового права, може об’єднати в одному позові декілька взаємопов’язаних позовних вимог, які підлягають розгляду за правилами різних видів судочинства, якщо окремий розгляд вказаних вимог судами різних юрисдикцій позбавить його можливості для ефективного правового захисту відповідно до статті 13 Європейської конвенції з прав людини та основних свобод.

ВРУ
Адміністрація ПУ

Виконано
— коментарі: Господарський процесуальний кодекс України ("ГПК України") Згідно з пунктом 13 частини першої статті 20 ГПК України, господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв’язку із здійсненням господарської діяльності, зокрема, вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, визнання недійсними актів, що порушують права на майно (майнові права), якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав чи спору, що виник з корпоративних відносин, якщо цей спір підлягає розгляду в господарському суді і переданий на його розгляд разом з такими вимогами; Згідно з частиною дванадцятою статті 30 ГПК України (виключна підсудність) вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо розгляд таких вимог віднесений до юрисдикції господарського суду, розглядаються господарським судом, визначеним за правилами підсудності щодо розгляду спору, похідними від якого є такі вимоги.Цивільний процесуальний кодекс України ("ЦПК України").Абзац другий частини першої статті 19 ЦПК України визначає, що суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.Згідно з частиною восьмою статті 30 ЦПК України (виключна підсудність) вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій розглядаються судом, визначеним за правилами підсудності щодо розгляду спору, похідними від якого є такі вимоги.
Державній судовій адміністрації України прискорити роботу по забезпеченню технічної взаємодії Реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру судових рішень.

ДСА

В процесі виконання
— коментарі: Консультації між двома технічними адміністраторами все ще тривають.
Міністерству юстиції України розглянути доцільність підготовки методичних рекомендацій державним реєстраторам щодо автоматичного виконання судових рішень з неконкретизованими резолютивними частинами (наприклад, "визнати недійсним договір", "визнати право власності", "витребувати з чужого незаконного володінняНАЗК" тощо).

Мін’юст

Не розпочато
Національному агентству з питань запобігання корупції розробити узагальнюючі практичні рекомендації та методики для сприяння компаніям у побудові та вдосконаленні надійних комплаєнс-систем. Рада наголошує, що такі рекомендації стануть у нагоді бізнесу, якщо охоплюватимуть питання провідних практик у сфері корпоративного управління; забезпечення збалансованості розподілу повноважень між органами управління компанії; пропонуватимуть оптимальні підходи до розробки внутрішніх політик/положень (процедури підписання/візування, політики звітності, управління ризиками, ключових показників ефективності тощо); розкриватимуть суть процедур, які визначають характер порушення, пов'язаного з конфліктами інтересів а також механізмів поточного контролю для викриття порушень тощо. Належна увага до зазначених питань сприятиме мінімізації ризиків рейдерства.

НАЗК

Виконано
— коментарі: Рішенням НАЗК від 22.09.2017 року №734 затверджено Методичні рекомендації щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм юридичних осіб.
Національному агентству з питань запобігання корупції (спільно з співвиконавцями) належним чином та у встановлені строки завершити реалізацію заходів, передбачених в Державній програмі щодо реалізації державної антикорупційної політики на 2015 -2017 роки в частині запобігання корупції в приватному секторі. Для забезпечення сталого ефекту конкретні заходи мають бути також відображені при розробці Національним агентством з питань запобігання корупції державної антикорупційної політики на подальші роки.

НАЗК

Виконано
— коментарі: Згідно з відповіддю НАЗК на запит Ради (Лист від 19.03.2018 року №20-23/10304/18) НАЗК відповідні заходи вже реалізувало.
Посилити навчальну спроможність Національного агентства з питань запобігання корупції та Міністерства юстиції України, спрямовану на підвищення обізнаності компаній про міжнародні стандарти та імплементацію таких стандартів приватним сектором.

НАЗК

В процесі виконання
— коментарі: Стратегією розвитку НАЗК на 2017-2020 рр. та планами з її реалізації, затвердженими рішенням НАЗК від 22.06.2017 №234, передбачено щорічне проведення навчань з імплементації оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичних осіб. Так, НАЗК інформує про проведення 6 тренінгів для уповноважених осіб, відповідальних за реалізацію антикорупційних програм державних підприємств, які належать до сфери управління відповідних міністерств.
Національному агентству з питань запобігання корупції та Міністерству юстиції України заохочувати розвиток мережі партнерських відносин з діловими колами та некомерційними організаціями для колективної протидії ризикам рейдерства. Для прикладу, в травні 2017 року Рада за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку та Організації економічного співробітництва та розвитку представила Всеукраїнську мережу доброчесності і комплаєнсу.

Мін’юст
НАЗК

В процесі виконання
— коментарі: Хоча відповідно до ст. 11 Закону України "Про запобігання корупції" протидія ризикам рейдерства не належить до повноважень НАЗК, на 2018 рік НАЗК спільно з проектом "Прозорість та доброчесність публічного сектору" Програми розвитку ООН запланувало проведення 5 круглих столів з метою обговорення проблемних питань, які виникають у представників бізнесу під час реалізації антикорупційних програм.

Системний звіт «Виклики для уряду та бізнесу при взаємодії з місцевими органами влади»

Закінчити формування нормативної бази для децентралізації владних повноважень у всіх галузях і сферах надання адміністративних і соціальних послуг, чітко визначити функції місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування всіх рівнів про надання цих послуг.

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Прийнято низьку законів положеннями яких унормовано питання передачі повноважень від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування, зокрема, повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства; надання адмінпослуг з видачі документів дозвільного характеру, надання адмінпослуг через ЦНАПи.

Розробити та впровадити державні стандарти (нормативи) якості адміністративних, соціальних та інших послуг населенню у відповідних сферах.

Мінрегіон

Виконано частково

Продовжити формування ЦНАП. З метою підвищення рівня та якості забезпечення адміністративних послуг Мінрегіону в координації з іншими центральними органами виконавчої влади забезпечити надання консультативної, експертної, методичної і іншої підтримки об'єднаним територіальним громадам для створення і організації діяльності в них центрів надання адміністративних послуг.

Мінрегіон

Виконано
— коментарі: Станом на 7 березня 2018 року створено 746 ЦНАПів. В рамках Програми "U-LEAD з Європою" передбачено підтримку створення та модернізації до 600 ЦНАП до 2020 року, включно зі створенням інформаційно-комунікаційної інфраструктури ЦНАП.

З метою зміцнення кадрового забезпечення проведення децентралізації та подальшого функціонування місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування рекомендується організувати навчальні програми з підвищення кваліфікації для посадових осіб органів місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад та службовців місцевих органів виконавчої влади для належного виконання ними нових повноважень із залученням до цього процесу відповідних державних інститутів, асоціацій органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства.

Мінрегіон

Виконано
— коментарі: Мінрегіоном за сприяння зарубіжних партнерів (DESPRO, GIZ, UNDP, Dialog, U-LEAD і тд) проводяться заходи з надання методичної та практичної допомоги органам місцевого самоврядування. Також розроблено методичні рекомендації та проводяться навчальні семінари, курси лекцій, обмін позитивним досвідом.Методичний супровід підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з питань запобігання і протидії корупції здійснюється Нацдержслужбою України разом з Національною академією державного управління при Президентові України.Близько 70 000 службовців на рік проходять навчання
Створити конституційну основу для законодавчого регулювання процесу децентралізації влади і одночасно встановлення державного нагляду щодо рішень органів місцевого самоврядування продовживши роботу по внесенню відповідних змін до Конституції України (проект Закону України №2217а від 01.07.2015 "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)").

Мінрегіон
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: 10.12.2015  вручено подання Комітету про розгляд.Очікує розгляду.
Прийняти закони, які усувають законодавчі прогалини і сприяють добровільному об'єднанню територіальних громад (№4772 від 03.06.2016; №5520 від 09.12.2016).

ВРУ

Виконано
— коментарі: 1) Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо добровільного приєднання територіальних громад)» був прийнятий ВРУ 9.02.2017 (№4772).2) Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей добровільного об'єднання територіальних громад, розташованих на територіях суміжних районів» був прийнятий ВРУ 14.03.2017 (№5520).

Прийняти Закон України "Про службу в органах місцевого самоврядування" №2489 від 30.03.2015, який спрямований на визначення принципів, правових і організаційних основ служби в органах місцевого самоврядування, врегулювання статусу службовця ОМС і забезпечить комплексну реформу службу в органах місцевого самоврядування з урахуванням кадрових потреб для децентралізації.

ВРУ

Рекомендація більше не є актуальною
Запровадити прозорі конкурсні процедури відбору кадрів до місцевих органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевого самоврядування, сформувати відповідні кваліфікаційні вимоги.

Мінрегіон

Не розпочато
— коментарі: Наразі керуються застарілим Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою КМУ №169 від 15.02.2002.
Ввести моніторинг і оцінку діяльності місцевих державних адміністрацій та їх посадових осіб з метою забезпечення об'єктивного контролю і підвищення ефективності системи державного управління відповідно до вимог нового закону України "Про державну службу".

Мінрегіон

В процесі виконання
— коментарі: Моніторинг та оцінка діяльності місцевих державних адміністрацій та їх посадових осіб передбачено у проекті Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» №2489.Також КМУ прийнято постанову від 21.12.2016 №987 «Про щорічні звіти голів обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій», якою зобов’язано Голів обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій подавати щороку до 1 лютого звіт про здійснення відповідною державною адміністрацією покладених на неї повноважень та стан розвитку відповідної території за формою.
Розробити проект законодавчого акта, яким встановити порядок врегулювання питання подальшого функціонування/ліквідації відповідних районних рад, межі яких повністю збігаються з межами об'єднаних територіальних громад.

Мінрегіон
ОДА
Асоціація міст України

В процесі виконання
— коментарі: Проект закону №6636 від 22.06.2017 "Про порядок утворення, ліквідації районів, встановлення і зміни їх меж" (очікує розгляду). Законопроект вирішить проблему дублювання повноважень. Очікує розгляду.
Підтримати проект Закону України "Про префектів", в якому передбачити можливість префектам зупиняти дію актів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України з одночасним зверненням до суду.

Мінрегіон
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Інститут префектів з’явиться після набрання чинності змін до Конституції України (щодо децентралізації) та, відповідно, після ліквідації місцевих держадміністрацій.Проект закону містить норми згідно яких префект може зупиняти дію актів органу місцевого самоврядування в цілому чи в частині.
Розробити Методичні рекомендації про затвердження Типового статуту територіальної громади та Примірного положення про старосту.

Мін’юст

Не розпочато
— коментарі: Мін’юст повідомив, що не наділен повноваженнями з розробки методичних рекомендацій про затвердження Типового статуту територіальної громади та Примірного положення про старосту.Наразі існує Типовий статут територіальної громади та Примірне положення про старосту, розроблені в рамках Проекту USAID ДІАЛОГ, який впроваджується Асоціацією міст України.

Передбачити механізми практичного залучення до відповідальності посадових осіб органів місцевої влади (наприклад, ініціювання внесення змін до КК України і КУпАП щодо посилення відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування).

Мінрегіон

В процесі виконання
Забезпечити органи місцевого самоврядування і органи виконавчої влади методичними матеріалами щодо практичної реалізації процедури об'єднання громад, приділивши увагу процедурі передачі зобов'язань по укладеним договорам.

Мінрегіон
Асоціація міст України

Виконано
— коментарі: Розроблено методичні рекомендації та забезпечено необхідним інформаційним матеріалом новообрані об'єднані територіальні громади.
Рекомендувати КМУ (зокрема, органам центральної виконавчої влади в управлінні яких перебували установи та організації освіти, культури, науки, охорони здоров’я) зобов’язати при переході таких об’єктів у власність ОТГ:1) формувати перелік (баланс) поточних зобов’язань по цих об’єктах і доводити інформацію про існуючі зобов’язання до відома об’єднаної територіальної громади;2) повідомляти суб’єктів підприємництва, з якими укладені договори про виконання робіт (надання послуг) в інтересах згаданих органів і установ про передачу останніх у власність об’єднаних територіальних громад.

КМУ

В процесі виконання
— коментарі: Мінрегіоном здійснено аналіз функціонування закладів освіти, культури, соціального захисту населення, фізичної культури та спорту в ОТГ для вироблення єдиних підходів до формування типових моделей організації єдиного освітнього, культурного, фізкультурно-спортивного та соціального простору в різних видах адміністративно-територіальних одиниць базового рівня.
Врегулювати питання передачі завдань і функцій Держуправлінь охорони навколишнього природного середовища в порядку , передбаченому Постановою КМУ від 20.10.2011 № 1074 "Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов'язаних з створенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади".

Мінфін
МЕРТ
Мін’юст
Мінприроди

Не розпочато
— коментарі: У разі ліквідації органів виконавчої влади, в тому числі територіальних органів, їхні права та обов'язки згідно Постанови КМУ від 20.10.2011 № 1074 переходять іншому органу виконавчої влади.

Розробити проект внесення змін до Закону України "Про охорону атмосферного повітря" з метою забезпечення визначення в спеціальному законі переліку і вимог до документів, які суб'єкту господарювання необхідно подати для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Мін’юст
Мінприроди
ДРС

В процесі виконання
— коментарі: Мінприроди повідомило, що рекомендацію враховано при опрацюванні законопроекту, підготовленого МЕРТ, який спрямовано на удосконалення процедур видачі документів дозвільного характеру та встановлення у спеціальних законах, якими регулюється видача дозволів, основних вимог, визначених законами України "Про адміністративні послуги" та "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Підготувати зміни до ст. 53-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення з метою забезпечення притягнення посадових осіб до відповідальності, пропорційної тяжкості вчиненого правопорушення (як у випадку порушення термінів погодження та затвердження документації із землеустрою, так і в разі порушення термінів розгляду заяви про отримання дозволу на розробку проекту землеустрою).

Мін’юст
Мінагрополітики
ДРС

В процесі виконання
Внести зміни до Порядку передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві (затверджений Рішенням Київської міської ради від 28 лютого 2013 року №63/9120) з тим щоб:1) передбачити чіткі терміни для прийняття органом місцевого самоврядування рішення про надання/відмову в наданні земельної ділянки в оренду;2) передбачити терміни для прийняття органом місцевого самоврядування рішення про задоволення/відмову в задоволенні клопотання про поновлення договору оренди земельної ділянки;3) передбачити чіткий алгоритм дій органу місцевого самоврядування та орендаря щодо укладення договору оренди земельної ділянки та додаткової угоди про продовження терміну дії договору оренди а також строки здійснення таких дій.

КМДА

Виконано

Розробити Методичні рекомендації для органів місцевого самоврядування, в яких передбачити:1) відповідність прийнятих місцевими радами нормативних актів в сфері надання земельних ділянок в оренду вимогам законодавства України;2) наявність чіткого алгоритму дій органу місцевого самоврядування та орендаря спрямованого на укладення договору оренди земельної ділянки (чіткі строки на прийняття ОМС рішення про надання/відмову в наданні земельної ділянки в оренду; перелік документів; публічна доступність тексту відповідного нормативного акту і т.д.).

Мінрегіон
Мінагрополітики
ДРС

Виконано
Розробити методику по визначенню розміру збитків власникам землі та землекористувачам, комісіями, які утворюються при місцевих державних адміністраціях та виконавчих комітетах міських (міст обласного значення) рад.

Мінприроди
Мінагрополітики

Не розпочато
Забезпечити прийняття змін до Постанови Кабінету Міністрів України № 284 від 19 квітня 1993 року з метою визначення – чіткого і вичерпного переліку підстав для відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам;– регламентованого порядку розгляду заяви про визначення розмірів шкоди;– строків розгляду заяви про визначення розмірів збитків та прийняття відповідного рішення.

Мін’юст
Мінприроди
Мінагрополітики
ДРС

Не розпочато

Системний звіт «Виклики та проблеми у сфері захисту та контролю за конкуренцією»

Забезпечити чітке визначення у річних планах (i) основних пріоритетних напрямків діяльності АМКУ на наступний рік; а також, де таке доцільно, (ii) товарних ринків, які підлягатимуть комплексному дослідженню у наступному році.

АМКУ

Виконано
— коментарі: Див., зокрема, Річний Звіт АМКУ за 2017 рік (затверджений Розпорядженням АМКУ від 28.02.2018 #5-рп). Крім того, на офіційному веб-сайті АМКУ розміщується План діяльності АМКУ з розробки проектів регуляторних актів на поточний рік.
Внести зміни у законодавство з метою розкриття існуючого інституційного потенціалу АМКУ.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний Законопроект №6724 від 14.07.2017р. "Про внесення змін до деяких законів України про захист економічної конкуренції" був прийнятий у першому читанні 9.11.2017.
Розширити діяльність АМКУ з адвокатування економічної конкуренції за рахунок (i) зміцнення співпраці з іншими державними органами; та (ii) вдосконалення існуючої практики надання рекомендацій (пропозицій щодо здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції) за результатами комплексних досліджень ринків.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: АМКУ продовжує роботу із налагодження співпраці із державними органами, у тому числі шляхом підписання меморандумів та проведення публічних заходів (конференцій).
Розробити план дій, спрямований на реалізацію Концепції Загальнодержавної програми розвитку конкуренції в Україні на 2014-2024 роки, за участі міністерств та інших органів державної влади.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Наразі АМКУ розробляє проект плану дій, спрямованого на реалізацію Концепції Загальнодержавної програми розвитку конкуренції в Україні на 2014-2024 роки. До кінця 2018 мають підготувати проект і подати в КМУ.
Сприяти налагодженню співпраці між АМКУ та органами державної влади (з акцентом на галузевих регуляторах) за рахунок розширення практики укладення відповідних угод/меморандумів про співпрацю з питань економічної конкуренції.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: АМКУ підписано меморандуми про співпрацю з НКРЕКП, Мінагрополітики та Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
З метою сприяння ефективному здійсненню повноважень, покладених на АМКУ під час прийняття рішень щодо схвалення угод, які укладаються під час приватизації, забезпечити, щоб не лише АМКУ, але й інші органи влади відігравали активну роль в процесі усунення деяких з наразі наявних перешкод. Відтак, Рада рекомендує наступне:a) Визначити точний обсяг обов'язків, які має нести кожен орган влади, який, в межах своєї компетенції, залучений до процесу приватизації (наприклад, ФДМ України, галузеві регулятори тощо).b) Запровадити прозору процедуру обміну інформацією між АМКУ та відповідними органами (включаючи ФДМ України, органи, що здійснюють управління державні підприємства, учасники конкурсу тощо) для цілей погодження таких угод АМКУ.

АМКУ
ВРУ
ФДМ

В процесі виконання
— коментарі: Верховна Рада України 18.01.2018р. прийняла закон №7066 "Про приватизацію державного і комунального майна" ("Закон №7066"), який, вступив в силу 07.03.2018р. та, серед іншого, закріплює повноваження державних органів приватизації у сфері приватизації.

Внести зміни до Порядку подання заяв до Антимонопольного комітету України про попереднє отримання дозволу на концентрацію суб'єктів господарювання, щоб передбачити можливість отриманнядозволу на узгоджені дії у вигляді укладання договору про відмову відконкуренції за спрощеною процедурою, якщо отримання дозволу на концентрацію суб’єктів господарювання вже відбувається за спрощеною процедурою.

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Зараз АМКУ розробляється законопроект про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції", які, зокрема, стосуватимуться і процедури одержання дозволів на концентрацію.

Внести зміни до пункту 2 частини 2 статті 52 Закону України «Прозахист економічної конкуренції», щоб забезпечити чітку ідентифікацію учасників, відповідальних за неповідомлення про концентрацію.

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Зараз АМКУ розробляється законопроект про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції", які, зокрема, стосуватимуться і процедури одержання дозволів на концентрацію.
Встановити граничні строки розгляду справ про зловживання монопольним (домінуючим) становищем шляхом внесення змін в розділ VII Закону України «Про захист економічної конкуренції»та/або розділ VII Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженому Розпорядженням АМКУ від 19 квітня 1994 року № 5.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення принципів процесуальної справедливості та підвищення ефективності проваджень у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" №6746 від 17.07.2017р. прийнятий у першому читанні 09.11.2017р.
Встановити, що факт відкликання заявником своєї заяви у справі про зловживання монопольним (домінуючим) положенням не може застосовуватися АМКУ як матеріальна підстава для реалізації своєї процесуальної дискреції припинити розгляд справи. Для цьогопропонується внести відповідні зміни до Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених Розпорядженням АМКУ від 19 квітня 1994 року № 5.

АМКУ

Не розпочато
— коментарі: АМКУ наразі не підтримує актуальність даної рекомендації РБО.
Змінити порядок прийняття рішень АМКУ у такий спосіб, щоб первинне прийняття рішень, які підпадають під компетенцію колегії державних уповноважених АМКУ, вимагало б більшості передбаченого законом складу колегії АМКУ (тобто, 5 осіб), за винятком уповноваженого, який розслідував справу. Останній, тим не менш, повинен залучатися у процес прийняття рішень шляхом надання йому/їй права представляти результати розслідування на відповідному засіданні.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Пропозиція відображена у законопроекті № 6746 (зміни до статті 48 Закону "Про захист економічної конкуренції").
До прийняття Методики розрахунку розміру штрафів, здійснювати моніторинг застосування існуючих Рекомендаційних Роз'яснень і регулярно (не рідше, ніж один раз на квартал) оприлюднювати інформацію про їх застосування.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: На даний момент в АМКУ триває робота із доопрацювання Рекомендаційних роз'яснень.
Прийняти Законопроект № 2431, в частині, де, поміж іншого, Методиці розрахунку розміру штрафів надається статус обов'язкового до застосування нормативного акту.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Проект Закону «Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції» №2431 від 19.03.2015р. переданий на повторне друге читання.16.06.2016р. було вручено таблицю поправок 2.
Забезпечити можливість судового оскарження розміру штрафу,накладеного АМКУ за умови існування Методики розрахунку розміру штрафів за порушення законодавства про економічну конкуренцію, як нормативного акту, обов’язкового до застосування як АМКУ, так іорганами судової влади.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Проект Закону «Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції» №2431 від 19.03.2015р. переданий на повторне друге читання.16.06.2016р. було вручено таблицю поправок 2.
Запровадити практику періодичного узагальнення і оприлюднення змісту індивідуальних рекомендацій, виданих АМКУ, у формі необов'язкових інформаційних листів

АМКУ

Виконано
— коментарі: Наразі, АМКУ на своєму офіційному сайті публікує текст індивідуальних рекомендацій, наданих суб’єктам господарювання.Прикладом активного використання такої практики є розміщення на сайті АМКУ узагальнених Роз’яснень з питань застосування законодавства у сфері державної допомоги, складені за результатами опрацювання найбільш поширених запитань щодо застосування Закону «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».
Запровадити електронну базу даних, яка дозволятиме заявникам отримувати в онлайн режимі загальну інформацію про поточний стан розгляду запитів/заяв, поданих до АМКУ, яка за своїм характером не є конфіденційною.

АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: АМКУ не проти впровадження даної рекомендації. Разом із тим, наголошується увага на необхідність залучення додаткового фінансування задля її імплементації.
Внести зміни до статті 40 Закону України «Про захист економічної конкуренції» задля того, щоб:1.1. встановити максимальні строки для (i) надання додаткових роз’яснень та/або пояснень на запити АМКУ; та (ii) подання письмових пояснень (заперечень) сторонами, які не згодні з проміжними процесуальними рішеннями АМКУ у справах про концентрації/ узгоджені дії;1.2. встановити конкретні строки розгляду АМКУ клопотань про ознайомлення з матеріалами справи, поданих сторонами; та1.3. прямо встановити право зацікавлених сторін подавати клопотання в АМКУ з метою ініціювання слухань стосовно концентрацій/узгоджених дій, при цьому передбачивши, що такі клопотання мають бути обов’язково розглянуті АМКУ, а по їх суті має бути надана вмотивована відповідь у розумні строки

АМКУ
ВРУ

Не розпочато
— коментарі: АМКУ розгляне можливість імплементації даної рекомендації РБО під час підготовки наступного пакету законодавчих змін.
Розглянути доцільність зменшення розміру штрафів за участь у антиконкурентних узгоджених діях для заявників, наступних після першого заявника.

ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення принципів процесуальної справедливості та підвищення ефективності проваджень у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" №6746 від 17.07.2017р. прийнятий у першому читанні 09.11.2017р.
Внести зміни до частини 10 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", надавши право суб'єктам оскарження або будь-яким іншим учасникам процедури оскарження подавати додаткові документи, які стосуються предмету скарги.

АМКУ
ВРУ

В процесі виконання
— коментарі: Відповідний проект змін до частини 10 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" наразі розробляється АМКУ і планується його подання Мінекономіки до ВРУ у 2018 році.
Забезпечити допустимість доказів, які подаються в українських судах у формі електронних документів шляхом:a) внесення змін до частини 1 статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України та відповідних підзаконних нормативних актів про електронний документообіг; або шляхом b) внесення змін до частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідних положень Кодексу адміністративного судочинства України щодо доказів, з метою надання адміністративним судам права доступу до електронної системи закупівель.

ВРУ

Виконано
— коментарі: Частина 9 статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає допустимість доказів, що подані до суду в електронній формі.
Продовжувати покращувати рівень обізнаності органів державної влади, органів місцевого самоврядування та бізнесу про зміст нового законодавства про державну допомогу та зумовлених цим наслідків.

АМКУ

Виконано
— коментарі: У АМКУ у серпні 2017 р. створено окремий Департамент державної допомоги, який, у т.ч. працює над наданням роз’яснень суб’єктам із застосування законодавства про державну допомогу. Постійно проводяться публічні заходи (220 заходів проведено у 2017 році).Крім того, у зв’язку з численними надходженнями листів від центральних та місцевих органів державної влади, органів місцевого самоврядування 5 жовтня 2017 року АМКУ було прийнято роз’яснення з питань застосування законодавства про державну допомогу №35-рр/дд, які надають відповіді на найбільш поширені питання щодо застосування законодавства у сфері державної допомоги.
Підтримувати активний діалог як з надавачами, так і отримувачами державної допомоги для обговорення існуючих та ймовірних підходів до основних засад державної політики в цій сфері.

АМКУ

Виконано
— коментарі: З набранням чинності у повному обсязі Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" АМКУ за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги ЄС у серпні 2017 року розроблено та впроваджено інформаційно-аналітичну систему "Реєстр" (електронна платформа). "Портал державної допомоги" створено для збору інформації про чинну та нову державну допомогу, містить реєстр державної допомоги, реєстр рішень, реєстр справ тощо. За допомогою Порталу можна зручно надати інформацію про державну допомогу
Забезпечити наявність та якість підзаконних нормативних актів як з процесуальної, так і матеріальної точок зору. Зокрема, щоб забезпечити дотримання вимог, які містяться в статті 6 Закону про державну допомогу, КМУ має прийняти:a) Постанови про надання державної допомоги в конкретних сферах (тобто, допомога для забезпечення розвитку регіонів; на підтримку середнього та малого підприємництва; на професійну підготовку працівників; на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання; на підтримку окремих галузей економіки тощо);

КМУ
АМКУ

Виконано
— коментарі: На сьогоднішній день Урядом затверджена більша частина Критеріїв допустимості державної допомоги:1. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання на професійну підготовку працівників (постанова КМУ від 11 січня 2018 р. № 11);2. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб'єктам господарювання на працевлаштування окремих категорій працівників (постанова КМУ від 31 січня 2018 р. № 33);3. Критерії оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання (постанова КМУ від 31 січня 2018 р. № 36);4. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для забезпечення розвитку регіонів та підтримки середнього та малого підприємництва (постанова КМУ від 07.02.2018);5. Критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання на проведення наукових досліджень, технічний розвиток та інноваційну діяльність (постанова КМУ від 07.02.2018).Наразі ведеться робота над Критеріями допустимості держвної допомоги на захист навколишнього природнього середовища і на підтримку вугільної галузі.
Методику розрахунку сум державної допомоги; та

КМУ
АМКУ

В процесі виконання
— коментарі: Проект документу, наразі, узгоджується з Енергетичним співтовариством, як це вимагається Законом "Про ринок електричної енергії".
Порядок повернення незаконної державної допомоги, визнаної недопустимою для конкуренції.

КМУ
АМКУ

Виконано
— коментарі: Постанова КМУ від 4 липня 2017 р. № 468.
Посилити зусилля з адвокатування економічної конкуренції, спрямовані на роз'яснення існуючого порядку повідомлення АМКУ про державну допомогу, в тому числі, зокрема, шляхом поширення відповідних шаблонів звітності.

АМКУ

Виконано
— коментарі: У зв'язку з численними надходженнями листів від центральних та місцевих органів державної влади, органів місцевого самоврядування 5 жовтня 2017 року АМКУ було прийнято роз'яснення з питань застосування законодавства про державну допомогу №35-рр/дд, які надають відповіді на найбільш поширені питання щодо застосування законодавства у сфері державної допомоги.
Невідкладно розпочати інвентаризацію існуючих наразі заходів державної допомоги, яка має відбутися в умовах наявності відповідної матеріально-технічної бази (апаратного та програмного забезпечення).

АМКУ

Виконано
— коментарі: З набранням чинності у повному обсязі Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" АМКУ за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги ЄС у серпні 2017 року розроблено та впроваджено інформаційно-аналітичну систему "Реєстр" (електронна платформа). "Портал державної допомоги" створено для збору інформації про чинну та нову державну допомогу, містить реєстр державної допомоги, реєстр рішень, реєстр справ тощо. За допомогою Порталу можна зручно надати інформацію про державну допомогу.