09.08.2021

Кількість скарг за три роки зросла до рекорду — бізнес-омбудсмен

Кількість скарг бізнесу на неправомірні дії державних органів до Ради бізнес-омбудсмена в II кварталі 2021 року перевищила пів тисячі і є рекордною за три роки.
Востаннє такі показники спостерігалися на початку 2018-го, повідомляє Рада бізнес-омбудсмена.
У квітні — червні 2021 року Рада отримала 531 звернення, що на 25% більше, як порівняти з I кварталом 2021-го, й на 38% більше, ніж у II кварталі 2020 року.
Зростання кількості скарг бізнесу передусім відбулося через податкові питання. Частка податкових проблем, описаних у зверненнях, становила майже дві третини (65%) усіх скарг — це на 39% більше, як порівняти з I кварталом 2021-го, та на 33% більше, ніж у II кварталі 2020 року.
Дії правоохоронних органів. Кількість скарг підприємців на порушення з боку Національної поліції скоротилася, як порівняти з I кварталом 2021-го (на 9% — з 35 до 32), але збільшилася, як порівняти з II кварталом 2020 року (на 7% — з 30 до 32). На процесуальні зловживання скаржилися менше, тоді як на бездіяльність більше.
Дії державних регуляторів. Загальна кількість скарг на державних регуляторів збільшилася (на 44% — з 18 до 26), як порівняти з II кварталом 2020 року. Водночас кількість скарг на зловживання державних регуляторів значно зменшилася, як порівняти з I кварталом 2021 року (на 32% — з 38 до 26).
Зокрема, кількість скарг щодо дій ДАБІ, реформування якої триває вже понад рік, зменшилася втричі. Щодо дій Держгеокадастру була тільки одна скарга, тоді як у попередньому кварталі було п’ять звернень із цього приводу.
Дії місцевих органів влади. Кількість скарг щодо дій місцевих органів влади значно збільшилася: подвоїлася, як порівняти з I кварталом 2021-го (з 10 до 21), і майже потроїлася проти II кварталу 2020 року.
Зокрема, випадки зловживань, які стосувалися видачі дозволів і виділення земельних ділянок, є сферою відповідальності органів місцевого самоврядування.
Митні питання. Підприємці подали 13 скарг на дії митників. Це саме стільки, що й у II кварталі 2020-го, проте вдвічі більше, ніж у I кварталі 2021 року.
Ці скарги, зокрема, стосувалися затримок у митному оформленні та коригування оцінки митної вартості.
Дії Міністерства юстиції. Кількість скарг на дії Міністерства юстиції зросла втричі, як порівняти з I кварталом 2021-го (з 4 до 12), і в півтора раза, як порівняти з II кварталом 2020 року (з 8 до 12). Бізнес переважно скаржився на дії виконавчої та реєстраційної служб.
Раду бізнес-омбудсмена створили ЄБРР, ОЕСР, провідні українські бізнес-асоціації та уряд України у 2014 році. Рада бізнес-омбудсмена фінансується з мультидонорського рахунку стабілізації та сталого розвитку України, розпорядником якого є ЄБРР. Донорами є Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Нідерланди, Норвегія, Польща, Швеція, Швейцарія, Велика Британія, США та Європейський Союз.
Рада має статус постійного консультативно-дорадчого органу при Кабінеті міністрів України, але найближчим часом її планують закріпити Законом України «Про установу бізнес-омбудсмена». У рамках своєї діяльності Рада проводить розслідування, отримує від публічних суб’єктів необхідну для розслідувань інформацію, дає рекомендації, спрямовані на усунення допущених порушень законних інтересів бізнесу.
Читати матеріал за посиланням.

Наступний кейс Перемогти корупцію: як РБО допомагає бізнесу в розв'язанні проблем на митниці