You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Державний інтерес: торгівля в лідерах за кількістю скарг до РБО (RAU)

19.05.2021

З травня 2015 року Рада бізнес-омбудсмена отримала 9000 скарг від підприємців на неправомірні дії державних органів. Серед понад 40 індустрій, що скаржилися до установи, представники оптової торгівлі посідають перше місце. За майже 6 років роботи до РБО від оптовиків та дистриб’юторів надійшло 2263 звернення або 26% всіх скарг. Два з трьох (67%) завершених розслідувань цієї індустрії РБО закрила успішно.
На що скаржилися оптовики?

На що скаржилися представники торгівлі

Три з чотирьох звернень від оптовиків та дистриб’юторів стосувалися податкових питань (1632 скарги). Дії правоохоронних органів були предметом 9% звернень. Частка митних питань склала 7% звернень оптовиків та дистриб'юторів у 2015-2021 роках.

Портрет скаржника


Серед оптовиків, які зверталися до РБО, 78% представляють малий та середній бізнес. Переважна більшість (87%) заявників індустрії – це українські компанії. 

Географія отриманих скарг

Приклади успішно вирішених кейсів


Податкова скасувала безпрецедентний штраф МЕТRО на суму 2,3 млрд. грн
 
Найбільший німецький інвестор в Україні - METRO Cash & Carry Ukraine  (METRO) не погоджувався з висновками податкової перевірки, згідно з якими компанія повинна була сплатити штраф на суму 2,3 млрд грн. податкова служба наполягала, що Миколаївський гіпермаркет порушив правила оприбуткування готівки на суму 485 млн. грн. Однак МЕТРО використовував такий спосіб оприбуткування вже  тривалий час і його правильність була підтверджена декількома податковими перевірками.
 
РБО розпочала розслідування скарги та представила ДФС аргументи на користь того, що скаржник не порушував правила оприбуткування готівки. Інспектор Ради, а також бізнес-омбудсмен і його заступник декілька разів зустрічався з керівництвом  податкової служби, щоб особисто надати аргументи стосовно захисту законних прав МЕТРО. Після втручання РБО податкова задовольнила скаргу компанії та повністю скасувала штраф. 
 
Київська митниця повернула понад 4 млн. грн. «Фоззі-Фуд» 
 
Провідний український ритейлер «Фоззі-Фуд» звернувся до Ради з приводу повернення надміру сплачених митних платежів. Не погоджуючись з визначеною скаржником митною вартістю імпортованого товару, Київська митниця скоригувала її в більшу сторону. Відповідно, скаржник сплатив більше податків до бюджету. Для того, щоб довести правильність заявленої ним митної вартості та повернути переплату, ритейлер оскаржив в судах відповідні рішення Київської митниці.

Суди прийняли рішення на користь скаржника та зобов’язали митний орган повернути переплати. Проте стосовно більшості поставок  Київська митниця відмовилась повертати кошти. Тим часом сума повернення по інших поставках та судових оскарженнях поступово збільшувалася. 

Рада рекомендувала податковій службі та Київській митниці виконати рішення суду. За сприяння РБО митниця швидко задовольнила кілька позовів скаржника – йому повернули 3,9 млн. грн.
 

Вантаж «Украфлора» успішно перетнув кордон
 
Вантаж імпортера квітів ТОВ «Украфлора» затримали на митному кордоні. Підприємство скаржилося, що митники проводили численні тривалі перевірки коробок, піддонів складів, представлених для митного оформлення, чим спричинили значні фінансові витрати для підприємства.
 
РБО рекомендувала Волинській митниці усунути та упередити можливі порушення законних інтересів скаржника під час митного оформлення. За сприяння Ради численні тривалі огляди вантажів компанії припинилися і всі подальші поставки товарів  спішно пройшли розмитнення.
 

Читайте материал по ссылке.