06.11.2019

Рада бізнес-омбудсмена та нові податкова та митна служби: новий етап співпраці

Рада бізнес-омбудсмена підписала Меморандуми про партнерство з Державною податковою службою та Державною митною службою. Завдання меморандумів – продовжити співпрацю на рівні експертних груп, імплементації системних рекомендацій та впровадження реформи податкових та митних органів. 

До цього протягом 4 років діяв Меморандум про партнерство та співпрацю з Державною фіскальною службою та Радою бізнес-омбудсмена. За цей час Рада отримала близько 6000 скарг від бізнесу: 57% з них стосувалися податкових питань і лише 4% – митних. 

Найскладніші справи виносилися на розгляд експертних груп, передбачених Меморандумом. Сторони обмінювалися інформацією, озвучували свої аргументи та разом розбиралися у кейсах. Ці зустрічі виявилися ефективним інструментом взаємодії – в результаті, понад дві третини справ підприємців успішно вирішені. Нові Меморандуми також передбачають створення експертних груп. За ці напрями у Раді відповідатиме заступниця бізнес-омбудсмена Тетяна Коротка.

З системних проблем бізнесу у податковій та митній сферах Рада представила 43 рекомендацій державним органам. Наразі лише 28% з них виконані. 

«Перепідписання меморандумів з новими податковою та митною службами для нас означає продовження співпраці між нашими установами. Наша спільна мета – створити достойні умови ведення бізнесу в Україні, сприяти розвитку українських підприємств та заохочувати залучення іноземних інвестицій. Ми сподіваємося, що нові податкова та митниця використають наші системні рекомендації щодо адміністрування податків, регулювання зовнішньоекономічної діяльності та вирішення проблем бізнесу у митній сфері в процесі реформування служб, – підкреслив бізнес-омбудсмен Марчін Свєнчіцький.

«Сьогодні ми починаємо нову сторінку нашої співпраці з Радою бізнес-омбудсмена. Від фахового представлення бізнес-омбудсменом проблем бізнесу виграють обидві сторони – як платники та і державні органи. З подвійною увагою ми ставимось до розгляду скарг, які супроводжуються бізнес-омбудсменом та узагальнених звітів щодо них. Вони є дорожніми картами, заснованими на конкретних кейсах, які розглядаються нами в режимі он-лайн. Адже розуміння точкових проблем компаній, які звертаються до Ради бізнес-омбудсмена, це шлях до розуміння системних проблем в реалізації податкової політики та ефективна можливість знаходження узгоджених рішень. Ми маємо спільну мету – забезпечити сприятливі умови для роботи бізнесу», — зазначив Голова Державної податкової служби Сергій Верланов.

«Підписання Меморандуму з Радою бізнес-омбудсмена ще раз підтверджує наше бажання зробити однакові правила гри для всіх. Величезна кількість колізій, які існують в митному законодавстві призводять до того, що в країні процвітає контрабанда, а на митних пунктах корупція. Ми дуже вдячні за всебічну підтримку від бізнес-омбудсмена Марчіна Свєнчіцького і разом з новоствореною експертною групою будемо покращувати становище на митниці», — прокоментував підписання Меморандуму про партнерство та співробітництво Голова Державної митної служби Максим Нефьодов.
 
Нагадаємо, що раніше Рада бізнес-омбудсмена підписала Меморандуми про співпрацю ще з вісьмома державними органами: Міністерством екології і природних ресурсів, Державною регуляторною службою, Міністерством юстиції України, Національним антикорупційним бюро, Київською міською державною адміністрацією, Національною поліцією, Національним агентством із запобігання корупції та Службою безпеки України. 
 

Наступна новина: «Ми закликаємо нову владу посилити боротьбу з рейдерством», – бізнес-омбудсмен Марчін Свєнчіцький