26.07.2018

РБО отримує менше скарг від бізнесу вже другий квартал поспіль

У другому кварталі 2018 року Рада бізнес-омбудсмена отримала 411 скарг від бізнесу. Прямий фінансовий результат за період склав 1,2 млрд. грн., а всього з початку роботи – 12,7 млрд. грн. Станом на кінець кварталу державні органи виконали 93% з 1885 рекомендацій РБО. 97% заявників задоволені співпрацею з Радою.

«Вже другий квартал поспіль ми отримуємо менше скарг від бізнесу, і це позитивний тренд. Кількість звернень скоротилася практично за всіма предметами звернень. В першу чергу, з блокування податкових накладних – що говорить про покращення роботи системи їх автоматичної реєстрації. В той же час, кількість скарг за звітний період на 73% більша, ніж у другому кварталі 2017 року», – підкреслив бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета.

Ключові предмети звернень у другому кварталі 2018 року:

• Податкові питання – 62% скарг. Кількість звернень з цього предмету скоротилася на 41% в порівнянні з минулим кварталом. Підприємці менше скаржилися на відкриття кримінальних справ, адміністрування ПДВ, прийняття податкової звітності. Єдиний предмет, з якого Рада отримала більше скарг – податкові перевірки. Цій проблемі присвячений окремий розділ звіту.

Згідно з висновками РБО, Державна фіскальна служба закрила 39% адміноскаржень за участю Ради на користь платника податків. Це набагато більше, ніж середній показник ДФС – 14%. Більше того, проаналізувавши вибірку судових рішень щодо оскарження результатів податкових перевірок, Рада з’ясувала, що суди прийняли рішення на користь заявників РБО в 90% випадків. Отже, приділяючи більше уваги аргументам Ради на етапі адміноскарження, ДФС зможе полегшити роботу судової системи.

• Дії правоохоронців – 16% скарг. У порівнянні з минулим кварталом Рада отримала аналогічну кількість скарг на Службу безпеки України і на чверть менше щодо Прокуратури України. Однак, на Національну поліцію скаржилися на 19% частіше – зокрема на її бездіяльність.

• Дії держрегуляторів – 7% скарг. В абсолютних цифрах кількість скарг скоротилася на 41% в порівнянні з минулим кварталом та на 17% в порівнянні з другим кварталом 2017 року.

81% заявників – українські компанії. Після падіння в минулому кварталі, частка великих компаній зросла до 28%. Найчастіше зверталися представники сфери торгівлі (30%), промисловості (14%), сільського господарства (9%), нерухомості (9%) і приватні підприємці (6%). Більше третини звернень (36%) надійшли з Києва.

З огляду на важливість ефективної роботи митниці в розвитку міжнародної торгівлі і стабільному залученні інвестицій, Рада підготувала новий системний звіт про актуальні проблеми бізнесу в митній сфері. Зокрема, в дослідженні вивчаються питання визначення митної вартості, повернення митних переплат, класифікації товарів, захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через кордон, втручання правоохоронців у процедуру митних оглядів і адміністративної відповідальності за порушення митних правил. В основу розроблених рекомендацій лягли реальні кейси підприємців, а також проаналізована європейська практика з митних питань.

 

Наступна новина: ПРЕС-АНОНС: 6 листопада 2018 року запрошуємо журналістів на круглий стіл з бізнес-омбудсменом Альгірдасом Шеметою