You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

04.05.2018

«У першому кварталі Рада бізнес-омбудсмена завершила рекордну кількість розслідувань»

У першому кварталі 2018 року Рада бізнес-омбудсмена отримала 646 скарг від бізнесу. Середній термін розгляду справ склав 59 днів, що на 31 день менше, ніж передбачено Регламентом установи. Станом на кінець першого кварталу державні органи виконали рекордні 93% рекомендацій Ради, що на 2пп більше ніж в попередньому періоді. 98% заявників задоволені роботою Ради бізнес-омбудсмена.

«У звітному кварталі ми завершили рекордну кількість розслідувань – 509. Це на 19% більше, ніж в минулому кварталі і в 2,5 рази більше, ніж у першому кварталі 2017 року. При цьому дві третини кейсів закрито з негайним бажаним результатом для скаржників. Наше завдання тепер – зберігати високий рівень ефективності та системно працювати на тим, щоб приводів для скарг було менше», – зазначив бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета.

З початку року команда бізнес-омбудсмена допомогла підприємцям повернути 195 млн. грн. Сукупний фінансовий ефект від початку заснування інституції перевищує 11,5 млрд. грн. Серед нефінансових результатів роботи за квартал – майже півсотні призупинених зловживань державними органами, десятки прикладів прийняття податкової звітності, отримання дозволів та закритих кримінальних справ проти підприємців.

Чотири ключові блоки звернень складають 89% скарг, отриманих РБО в першому кварталі 2018 року:

• Податкові питання – 67% скарг, що на 4 процентних пункти (пп) нижче, ніж в минулому кварталі. Понад дві третини звернень стосується блокування податкових накладних. Майже за всіма податковими предметами зафіксовано скорочення кількості звернень в порівнянні з 4 кварталом 2017 року. Винятком стали скарги на припинення договорів про визнання електронної звітності та кримінальні провадження з податкових питань.

• Дії правоохоронних органів – 11% скарг, що на 2 пп вище в порівнянні з попереднім кварталом. Частка блоку зросла за рахунок збільшення кількості скарг на Прокуратуру (+50%). У той же час, в порівнянні з 4 кварталом 2017 року, щодо Нацполіції надійшла аналогічна кількість звернень, СБУ – на третину менше. У презентованому квартальному звіті окрема секція присвячена аналізу скарг на правоохоронні органи.

• Дії державних регуляторів – 8% скарг. Кількість звернень щодо АМКУ, ДАБІ, Держгеонадр зменшилася порівняно з 4 кварталом 2017 року.

• Дії органів місцевого самоврядування – 3% скарг. Кількість скарг на цей блок скоротилася на третину в порівнянні з минулим кварталом.

Понад три чверті скарг отримано від малого і середнього бізнесу. Переважна більшість скаржників (89%) – українські компанії. Найчастіше зверталися представники сфери торгівлі (30%), промисловості (15%), сільського господарства (14%), нерухомості (8%) і приватні підприємці (6%). Майже третина звернень надійшла з Києва, далі з великим відривом йдуть Дніпропетровська (12%), Київська, Одеська та Харківська області – по 8% відповідно.

З повною версією квартального звіту українською та англійською мовами можна ознайомитися на сайті Ради бізнес-омбудсмена за посиланням.