You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Часті питання

«Омбудсмен» – це шведське слово, яке означає «представник інтересів» – незалежна посадова  особа,  яка  розглядає  скарги  громадян  щодо  неправомірних  дій Уряду. Вперше посаду  парламентського  омбудсмена  заснували  у  Швеції  в  1809  році.  Офіс омбудсмена в Україні  було  започатковано  у  грудні  2014  року. Омбудсмен –  посадова особа, яка не залежить від уряду та будь-яких політичних партій

Бізнес-омбудсмен розглядає скарги щодо можливого вчинення корупційних діянь або інших порушень законних інтересів суб’єктів підприємництва внаслідок дій або бездіяльності, (включаючи рішення) з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, що перебувають у сфері їх управління, та їхніх посадових осіб.

Звертайтесь до омбудсмена, якщо у Вас виникла проблема з органами державної та місцевої  влади,  державними/  підконтрольними  державі  компаніями,  і  Ви  не  в  змозі вирішити її самостійно.

Бізнес-омбудсмен не розглядає скарги стосовно справ, що знаходяться на судовій стадії чи в арбітражі, скарги щодо справ, які вже розглянуті судом чи арбітражем, а також скарги приватного бізнесу один на одного. Омбудсмен також не розглядає скарги, коли сторона, яка зазнала впливу недобросовісної поведінки, не вичерпала принаймні одну інстанцію адміністративного оскарження, доступну такій стороні згідно із чинним законодавством та внутрішніми правилами сторони, щодо якої подана скарга.

Бізнес-омбудсмен розробляє рекомендації державним органам та застосовує свій авторитет, аби рекомендації було втілено вчасно та в повній мірі. Він також має право передати справу до Антикорупційного бюро та привернути увагу Президента чи Прем'єр-міністра до розгляду справи. У разі, якщо державні органи відмовлятимуться втілювати рекомендації Ради і якщо це негативно впливатиме на бізнес-клімат в Україні, бізнес-омбудсменмає правопривертати увагу громадськості до ситуації через звіти, що їх оприлюднює Офіс бізнес-омбудсмена на своєму сайті, та через засоби масової інформації. 

Бажано  подавати  скарги  через  веб-сайт  Ради  www.boi.org.ua.  Скарги  також  будуть розглядатися,  якщо надійдуть  у  листі  або  електронною  поштою. Омбудсмен  також може розпочати  розслідування за  власної  ініціативи,  якщо  дізнається  про  випадки можливого зловживання із засобів масової інформації або будь-яких інших джерел. 

Ваше ім’я та електронна пошта необхідні, щоб Офіс бізнес-омбудсмена зміг зв’язатися з Вами з приводу Вашої скарги. Рада не розглядає анонімні скарги. Уся інформація щодо скарги суворо конфіденційна. 

Ні. Послуги омбудсмена безкоштовні.