You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Укртрансбезпека відповіла на запит про публічну інформацію

11.02.2021

Скарга на: Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека), Управління Укртрансбезпеки в Житомирській області 

Суть скарги: До Ради надійшла скарга від виробника залізобетонних виробів з Житомирщини. Компанія скаржилася, що Управління Укртрансбезпеки в Житомирській області не надавало їй доступу до публічної інформації щодо заборгованості підприємства. Контролюючий орган не повідомляв скаржнику про штрафи водіїв компанії, що перевозили великогабартичні вантажі з виробами підприємства. Тому компанія могла сплачувати штрафи несвоєчасно. Їй загрожував арешт банківських рахунків в межах виконавчого провадження і, як наслідок, зупинення господарської діяльності компанії. Скаржник намагався побудувати прозорий робочий діалог з контролюючим органом, проте стикався з протидією з боку Укртрансбезпеки. Щоразу, подаючи запит на публічну інформацію, скаржник отримував формальну відмову від Управління Укртрансбезпеки в Житомирській області. Порушення права на доступ до публічної інформації підприємства змусило компанію звернутися до Ради бізнес-омбудсмена.

Вжиті заходи: Інспектор проаналізував матеріали справи та визнав скаргу обґрунтованою. Рада підтримала позицію скаржника та рекомендувала Укртрансбезпеки та Управлінню Укртрансбезпеки в Житомирській області надати компанії повну, достовірну та точну інформацію щодо наявності чи відсутності заборгованості зі сплати штрафів. Рада зауважила, що згідно з законодавством, суб’єкти, що звернулися із запитом про публічну інформацію та мають право на її отримання, то державні органи зобов’язані надавати повну та достовірну інформацію.

Результат: Втручання Ради допомогло виробнику залізобетонних виробів отримати запитувану інформацію. Управління Укртрансбезпеки в Житомирській області повідомило підприємству про погашення заборгованості та надало інформацію щодо штрафів за період з 1 січня 2016 по 1 серпня 2020 рр. Скаржник подякував Раді за успішне розв’язання скарги: «Дякуємо вам за професіоналізм. Хочемо зазначити, що ваша допомога була вкрай необхідною та корисною. Саме ваша структура дає надію на те, що Україна рухається в напрямку позитивних змін. Саме завдяки вашим зусиллям існуюча система бюрократичних відписок може залишитись в минулому». Справу успішно закрито.