16.10.2020

Інтернет провайдери з Дніпра відстояли право на мережеве обладнання

Дії органів місцевого самоврядування та мерів: Торговельні правила та дозволи Дніпропетровська обл.

Скарга на: Дніпровська міська рада (ДМР)

Суть скарги: До Ради надійшла скарга від Телекомунікаційної палати України — профільної бізнес асоціації, яка об’єднує провайдерів послуг зв’язку, телебачення та інтернету (Асоціація). Скарга була подана в інтересах одного із найбільших національних інтернет-провайдерів (cкаржник). Асоціація та cкаржник скаржилися на бездіяльність Дніпровської міської ради.  Так, у 2019 році Виконавчий комітет ДМР прийняв рішення про проведення інвентаризації та передачу на баланс комунальних підприємств безхазяйного телекомунікаційного обладнання, яке знаходиться у двох районах міста Дніпра. Виконання цього рішення передбачало проведення інвентаризації в близько 2-х тисячах житлових будинків.
Асоціація та cкаржник стверджували, що існував високий ризик помилкового віднесення до складу так званого безхазяйного майна мереж та устаткування, які належать конкретним провайдерам. За умов які склалися, Асоціація та скаржник неодноразово звертались до ДМР з проханням надати інформацію про конкретне безхазяйне обладнання, яке було виявлено в процесі інвентаризації. Асоціація прагнула переконатися у відсутності серед безхазяйного майна обладнання, яке належить провайдерам у Дніпрі. Проте щоразу вони отримували численні відмови у наданні  такої інформації.

Вжиті заходи: Вивчивши обставини скарги, Рада погодилась із аргументацією Асоціації та cкаржника. В межах розслідування Рада розпочала комунікацію із керівництвом ДМР та представниками профільних департаментів ДМР. В процесі листування та обговорення обставин скарги відповідальний інспектор Ради неодноразово наголошував на необхідності дотримання органом місцевого самоврядування принципу «належного адміністрування». Цей принцип полягає у тому, що орган місцевого самоврядування має забезпечити прийняття не лише формально законних рішень, а зробити їх послідовними, передбачуваними і пропорційними. Взаємодія органу місцевого самоврядування з телекомунікаційними провайдерами має бути максимально прозорою. Відтак, керуючись даним принципом, ДМР мала б організувати процес інвентаризації можливого безхазяйного майна таким чином аби мінімізувати помилки та їх негативні наслідки. Провайдери телекомунікаційних послуг, які працюють у відповідних районах міста Дніпро мають законне право на отримання такої інформації.

Результат: Дніпровська міська рада дослухалася до рекомендацій Ради та скасувала спірне рішення. Cкаржник подякував Раді за допомогу: «Щиро дякуємо за ті зусилля і професіоналізм в роботі, результатом якої є підтримка і захист інтересів бізнесу у державних органах. Інститут бізнес-омбудсмена, безумовно, є ефективним посередником в комунікації бізнесу з державними інституціями, зокрема органами місцевого самоврядування. Відповідальний інспектор організував розгляд справи належним чином та задіяв всі можливі комунікації для діалогу з представниками муніципалітету м. Дніпра». Справу успішно закрито. Користуючись нагодою, варто відзначити проактивну позицію представників Асоціації та скаржника, а також конструктивний і прозорий діалог ДМР.
 

Наступний кейс: Львівський завод відбив рейдерську атаку