21.07.2015

Сприяння отриманню бюджетного відшкодування ПДВ

Податкові питання: Затримка із поверненням ПДВ Київ

Об’єкт скарги: Районна податкова інспекція.

Суть скарги: Рада бізнес-омбудсмена отримала скаргу на бездіяльність районної податкової інспекції щодо отримання бюджетного відшкодування ПДВ підприємством скаржника. Сума відшкодування ПДВ була підтверджена відповідними актом, виданим контролюючим органом за результатами камеральної перевірки підприємства.   

У відповідності до норм Податкового кодексу України, районна податкова інспекція повинна була подати висновок із зазначенням суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню, до органу казначейського обслуговування бюджетних коштів у п’ятиденний строк після закінчення камеральної перевірки. Однак зазначені дії не були виконані податковою інспекцією,  у зв’язку з чим  підприємство недоотримувало значну суму коштів, необхідну для його господарської діяльності.

Підприємство-скаржник неодноразово зверталось до контролюючого органу, але позитивного результату від звернень не було.  

Вжиті заходи: Після прийняття скарги в роботу, дослідник Ради бізнес-омбудсмена вирішив негайно звернутись до районної податкової інспекції для з’ясування причин затягування відправлення відповідного висновку із визначенням суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню, до державного казначейства. Представник  районної податкової інспекції  посилався на бюрократичні моменти, але не зазначив законних підстав для затягування відправлення  відповідного висновку.  Після спілкуванням із представником податкової інспекції дослідник Ради вирішив звернутись із відповідним письмовим запитом до контролюючого органу. 

Результат

У дводенний строк  після зазначених дій дослідника Ради бізнес-омбудсмена скаржник отримав відшкодування ПДВ в повному обсязі. На вирішення питання по суті вплинуло оперативне  втручання Ради бізнес-омбудсмена. Скаржник залишився задоволений швидким реагуванням Ради бізнес-омбудсмена на проблеми бізнесу. Зазначена сума ПДВ відшкодування позитивно виплинула на господарську діяльність скаржника.

 

Наступний кейс: Системна проблема: невиконання рішення суду